Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Må først skrive at jeg har legetime til torsdag, skal ta opp dette da også Jeg er 178cm og veier usle 54kg, heldigvis har jeg former, så jeg ser ikke sykelig tynn ut, men man ser godt at kroppen hadde tålt en del mer. Jeg har alltid veid så lite, bortsett fra da jeg var gravid og nesten bikka 100 Etter det veide jeg 66kg i nesten tre år, men så skjedde det mye trist i livet mitt, og vekta raste ned igjen. Jeg har lite jern og lav hb, får behandling for dette, men det har ikke med kosthold å gjøre, andre grunner som er utredet og funnet. Har prøvd å spise meg opp i ett år uten resultater..Målene mine i dag er 89cm bryst, 64cm midje, 97cm hofter.. En dag for meg ifht mat ser ca slik ut: Frokost: 2 skiver, en med makrell i tomat med majones, en med servelat og majones. En halv avokado og en liten yoghurt. Lunsj: en salat med nøtter, dressing, ost, skinke og pasta (f.eks) Middag: 2,5 potet, to kyllingfileter, salat..eller fisk av noe slag, da også to store stykker, er det kjøtt spiser jeg som regel en biff på ca 200gr+tilbehør. Kveldsmat: to knekkebrød med div pålegg, eller havregryn f.eks..med sukker og kanel. Ellers gjennom dagen kan jeg godt ta meg en sjokoladebar, en muffins, banan osv..drikker vann, saft og te.. Jeg begynner å bli desperat, gjør vondt å bli tatt for hardt i, får fort blåmerker. Har heldigvis ikke vært mye syk, vet ikke hvor mye som hadde vært igjen av meg, da Hjelp meg kloke damer!? Anonymous poster hash: 2f8a8...87f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Regnet med de vil sjekke stoffskiftet om det ikke er gjort. Min mor har samme problem grunnet lavt stoffskifte. Hun spiser også som en hest. Anonymous poster hash: c6c33...102
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Jeg synes du spiser gjennomsnittelig hva du burde for å holde deg stabil. Men du kan sikkert unne deg noe mere karbo i drikke. spis mer karbo til middag og ikke så mye protein kanskje. Men sjekk stoffskifte ja! Lykke til. Anonymous poster hash: 60f15...b31
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Mamma til adhd gutt har sikkert noen tips om hva du burde spise neida.. Anonymous poster hash: 21d3c...167
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Takk for svar Stoffskiftet er sjekket og helt i orden.. Kaliriholdig drikke? Tips? Jeg liker ikke brus.. Anonymous poster hash: 2f8a8...87f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Jeg kjenner en som også "plutselig" ble veldig-veldig tynn. Han spiste som et monster hele tiden, men han klarte ikke å få opp vekta. Etter mange tester på sykehuset viste det seg at tarmtottene var ødelagte. Men dette trenger aldeles ikke være det som plager deg Lykke til hos legen! Anonymous poster hash: 263ba...20f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Iskaffi Starbuck's sine på dagligvare. Eeeeeelsker Skinny Latte, den er vel ca 200 kcal, så de som ikke er skinny er vel litt mer Kakao m/marshmallows eller krem. Te med skikkelig sukker. Anonymous poster hash: 0e2b6...96c
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 p illen microgynon hjalp meg..måtte slutte for å klare å gå ned i vekt igjen, den gir ulvehunger. Og marsipangriser...jeg elsker marsipan, men de øker vekta raskt. Anonymous poster hash: c3987...07e
n74 Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Spis nøtter, type peanøtter i mellom måltidene. Mye fett! Drikk kaffe latte med hmelk et par ganger i løpet av dagen. Ellers ville jeg også ha sjekket om du har cøliaki. Da er tarmtottene så ødelagt/ ikke eksisterende, at du ikke klarer å ta til deg næring. Mannen min la på seg fem kilo etter han fikk diagnosen cøliaki og startet med riktig kosthold.
Hjertefru Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Synes kostholdet ditt var veldig magert med tanke på at du trenger å gå opp.. Prøv å berike maten din med fex fløte og smør. Rømme som tilbehør til middag. Bacon. Egg til frokost, kokt egg med kaldt smør. Banan, energirikt. Heldige deg kan også kose deg med varm sjokolade med masse krem før leggetid Hilsen tjukka
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Takk igjen Ville jeg ikke ha merket det om det var noe galt i magen? Har aldri vondt eller blir dårlig.. Spiser jo selvfølgelig bacon, har masse olsje og smør i maten og elsker rømme, men liker ikke smør kaldt, kan dog ha det på toast eller annet så lenge det smeltes Nå har jeg spist sjokopops med fløte i stedet for melk, ett egg og peanøtter til frokost Drukket kakao med krem og ett glass juice..prosjekt opp i vekt, her kommer jeg! Hi Anonymous poster hash: 2f8a8...87f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Hvis dere ikke finner noen svar/løsning hos legen, kan du sikkert be om resept på f.eks nutridrink på apoteket. En liten flaske inneholder ca 300 kcal og har mye næring i tillegg. Anonymous poster hash: 1ccf1...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå