Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Svigerfar ønsker seg flaxlodd sier han. Men vi tenker på å kjøpe noe som til sammen koster 1000-1300 kr. Mens svigermor får noe til mellom 500 - 700 kr. Sammen får de en matkurv. Er det veldig dumt å gjøre forskjell på de? (Svigerfar har også hjulpet veldig mye med oppussing av hus og lagt mye penger i det til oss.) Så han fortjener jo litt. Men er det dumt å vise det igjennom julegaver?? Anonymous poster hash: 025e3...cfe
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Nei jeg er ikke veldig nøye på det. Mine foreldre er skilt da, men jeg gir lett min far 500-1000 kr. Mor får kanskje et par hundre. Det har med hvilken kontakt jeg har med dem også.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Nei, jeg ser ingen grunn til å behandle mine foreldre likt på noen måte, heller ikke når det gjelder gaver. Mamma har alltid vært der for oss - pappa har alltid vært på jobb. Han har en god jobb, bruker all sin tid på den og alle pengene på seg selv. Mamma stiller opp for familien på alle måter, har alltid tid og vet ikke hva godt hun skal gjøre for oss. For all del, han velger selv hvordan han vil leve livet sitt, men man høster som man sår, og det blir ikke vanskelig å velge hvem vi skal prioritere å besøke på gamlehjemmet. Eller hvem vi legger mest omtanke (og penger) i gavene til. Anonymous poster hash: e4514...443
klishe89 Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Vi kjøper mer til mor enn far. Mamma bidrar på alle områder og hjelper oss, stiller opp og er en skikkelig god støtteperson mens pappa kjører sitt eget løp og er opptatt av seg og sitt.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Her er begge like gode! Han hjelper til i huset og hun har passet hunden en del ganger. Samboer mener det er ok og vil gi det fordi om det blir forskjell på pris. De bor sammen. Jeg er litt i tvil mens samboer sier det er nok med gaver til moren. Hun får 4 gaver, til 500-700 kr og faren får 2 gaver, til 1000-1300... Anonymous poster hash: cfe91...9f3
sug lut Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Pengeverdi er uinteressant. Jeg vet ikke hvor mye noen av mine får for, de får det jeg har lyst til å gi som jeg vet gleder dem. Samme gjelder alle andre julegaver.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Nei, mine foreldre er voksne så de henger seg ikke opp i hvem som får dyrest gave. De får en ting hver som de ønsker seg. I fjor fikk min far en god bok han gjerne ville ha og min mor fikk et skjerf og et par pene øredobber. Vet ikke helt hva de får i år. Pris er uinteressant. Anonymous poster hash: 228c1...1cb
Elskerhøsten2014 Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 de får cirka likt, skiller kanskje 50 kr
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Bare jeg som tenker for mye på pris da :-) hi Anonymous poster hash: cfe91...9f3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Her får min mor for ca 1000-1200, mens svigers får for rundt 500. Enkelt og greit fordi mamma har mindre penger, og ikke minst fordi hun alltid stiller opp for oss uansett hva. Svigers har vært på besøk 1 gang i år og bor 5 min med bil unna, og finner alltid en grunn til at de ikke kan komme selv om de er hjemme hele dagen eller bruker dagen på kjøpesentre. Anonymous poster hash: b77f2...bf5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Nei, det tenker vi ikke på. De er voksne mennesker og ikke trenger de noenting. Anonymous poster hash: 41211...00c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Nei, jeg tenker ikke å det og kjøper det som jeg tror de får mest glede av. I fjor fikk min mor en klokke til ca. 1500kr, mens min far fikk heiskort til 2000kr. I år fikk min mor iPad i kombinert bursdag og julegave, hun vil bare få en bok el. til Jul mens min far får...det vet jeg ikke enda. Men jeg gir ofte passe store gaver til mine foreldre, de har alltid vært der for meg og har det ikke så lett økonomisk etter at min fars firma gikk konk. Mens vi gjør det veldig godt for tiden. Svigermor derimot vil helst ikke få mye etter at hun flyttet i liten leilighet. Hun vil helst bare ha bøker og spiselige ting. Hun er nærmere 80 og veldig gammeldags i sitt forbruk. Hun blir bare pinlig berørt når vi kjøper store ting. Anonymous poster hash: 4cf21...50b
Appelsinpiken Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Nei, vi kjøper utifra hva de ønsker seg eller noe vi tror de blir glad for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå