Gå til innhold

Sålde vogn på finn.no Nå lurad?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hade en helt ny Stokke xplory som vi fick för många år sen. Den har aldrig varit brukt och har bara legat i sin originaleske alla dessa år. Jag satte ihop vagnen och fotade den och la ut den på finn.no för 3500:- vi fick svar från en man i Oslo som ville köpa den. Han ville att vi skulle skicka den (vi bor i vestfold) men då mannen min skulle till Lier så träffades dom där. Enligt mannen min så kikade inte ens köparen på vagnen utan bara slängde in den i bilen, betalade och stack. Han hade även med sig ett kontrakt som han ville att mannen min skulle skriva på om att han hade 10 dagar på sig att upptäcka eventuella mangel och feil. Eftersom vagnen var helt ny och vi är helt säkra på att allt var i sin ordning skrev mannen min under kontraktet. Senare på kvällen ringer köparen tillbaka och menar att det manglar en del till festet på vagnen och vi kan inte förstå att den kan vara borta. Den ramlar liksom bara inte av. Jag monterade vagnen och min man monterade isär den och vagnen var hel och fin då. Nu vill köparen lämna tillbaka vagnen. Vi har erbjudit honom att få tillbaka en del av summan som han betalade (och även behålla vagnen)men det vill han inte. Vi har även erbjudit honom att ordna med reservdel men han ska prompt skicka tillbaka den. Hur ska vi göra. Det kan ju vara han som har ødelagt den. Eller att han redan hade en liknade vagn som manglade en sådan del och sen att han tagit den från våran vagn. Vi vill ju inte heller ha tillbaka en trasig vagn som vi kanske inte fått sålt vidare.

Hoppas någon Orkar läsa detta och råda oss till vad vi ska göra.

Tacksam för svar :-(

Anonymous poster hash: 640dd...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontrakten er vel neppe bindende? Vel om den er det så må dere kp bare gjøre hva den sier.

Sykt naivt sv dere å skrive en kontrakt folk som ønsker sånt er jo ofte litt sånne kranglefanter som finner feil overalt. Iallefal når dere sa til han den var ny og lå i orginal emballasje.

Ring en advokat og hør om kontrakten er gyldig, er den ike det kan du bare ignorere mannen som vil ha tilbake pengene.

Jeg mistenker St han ønsket den delen som nå er "borte"

Skrevet

Hvorfor i alle dager skrev dere under på en sånn kontrakt? Kjøper må bevise at noe var galt og han kommer garantert ikke noen vei med dette. Si nei til å gi tilbake penger.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skrev dere under på en sånn kontrakt? Kjøper må bevise at noe var galt og han kommer garantert ikke noen vei med dette. Si nei til å gi tilbake penger. Jeg hadde iallfall ikke giddi sånt tull. Eventuelt kan han få tilbake pengene om du får vogna levert tilbake. Så tar du eventuelle feil med butikken du kjøpte den i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...