Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Har fått innvilget opr.av bakre skjedevegg.innstrammingsoprasjon ved offentlig sykehus.har født flere barn og problemer har kommet på løpende bånd.har en liten rectocele el hva det kalles.har vært hos flere mannlige gynikologer, men alle sa det var normalt helt til jeg kom til en kvinnelig lege.hun så problemet med en gang.har noen her gjort dette på offentlig sykehus?isåfall hvordan er resultatet?? : )synes det der man har sydd, eller er arret lite synlig?strammet de samtidig inn åpningen og hvordan ble isåfall dette?takknemmelig for svar: ))) Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 opp Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Jeg har ikke erfaringer med operasjon, men jeg har litt trøbbel der nede. Hvordan var dine problemer, hva er grunnen til at du har fått flere undersøkelser? Jeg har bare vært hos fastlege som sier det er normalt, vurderer å komme meg til gynekolog. Jeg har et fremfall, øvre veggen ligger ut i skjedeåpningen. Føler generelt litt nedpress der nede. Etter samleie blør jeg, regner med det kommer av at livmorhalsen blir dyttet borti. Det er jo litt plagsomt, men jeg hva som er normalt og ikke, er ikke alltid så enkelt å si. Føler meg også generelt vid og slapp, men det er kanskje vanlig? Anonymous poster hash: f0e84...556
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 blør du under samleie ville jeg reist med en gang, for det er iallefall ikke normalt, med mindre mannen din er driiiitstor. legen sa til meg(Fastlege og mannlig gyn) at alt så helt normalt ut, at jeg ikke så slapp ut osv.. hun kvinnlige jeg var hos så problemet med en gang..heldigvis..så jeg får opr.om jeg vil det selv.da strammer de inn hele skjeden. problemene her er at jeg føler meg litt vid ved samleie og at tarmen buler ut inn i skjeden, så har litt problemer når jeg skal på do..må sitte lenge på do. jeg hadde ikke mye problemer forran..men vet at om man har det forran å, så ser det nesten ut som det henger en kul ut der.. og det kan gjøre at man blir inkontinent.legen sa til meg at jeg var to fingre-3 vid..og det var vist nok til å få gjort noe med det. så lurte litt på om det er noen her som har gjort dette?Jeg har født tre arn..og pga sugekopp med vakum under fødselen ble problemene værre. musklene er revet av. Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 noen mener vel kanskje at sånt er normalt. men jeg orker ikke å gå med sånne problemer..så hvis man kan få gjort noe med det, er jo det best. hjelper ikke med knipeøvelser når musklene er revet av. Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 opp Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Fått innvilget av kvinnelig lege.de mannlige ser ikke problemet.lurer på det samme.hvordan blir åpningen? Og hvordan var tiden etterpå? Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #8 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er foresten livredd for hvordan det blir etterpå..men de operer jo ikke for å lage skjeden værre heller; ) Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #9 Skrevet 10. mars 2015 Jeg skal nok ha denne operasjonen etter at nr 3 er ute. Fikk påvist veldig slappe skjedevegger etter fødsel nr 1 som var veldig tøff og lang. Dette kan man jo ikke trene opp, så jeg søker om operasjon til neste år en gang. Spent selv på hvordan det blir! Sliter også med å få ut avføring uten å manuelt dytte på mellomkjøttet, så har nok en liten rectocele jeg og. Anonymous poster hash: c28ff...54e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2015 #10 Skrevet 10. mars 2015 Noen andre??? Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 Tok opr for en stund siden. smertene etterpå var heeeelt grusomme. lå på sykehus i 3 dager. jeg fikk komplikasjoner og måtte opr igjen. resultatet er bra. ble litt trangere, men ikke så mye. men har ikke problemer med avf. lenger heldigvis: ) Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 Jeg har det samme. Når jeg skal på do, legger avføringen seg i en klump inni skjeden. Av og til må jeg dytte det ut med en finger. Ekkelt! Jeg har googlet og lest, og ser at veldig mange plages med det. Synes det er for flaut å gå til legen med det. Det er forresten 4 måneder siden fødsel, og dette var barn nr tre. Men er du blitt bedre da, hi. Anonymous poster hash: 5f5c1...f12
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Tenker da på sexen? Hilsen hun over. Anonymous poster hash: 5f5c1...f12
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 Hadde det ikke så ille jeg da..men bula ut i skjeden så avf. stoppet opp og ville ikke ut. fikk opr... og har ikke hatt problemer med det etterpå. har fått et nytt liv.: )) ble opr på ringerike sykehus. av en lege som var kjempeflink. Wladimir tror jeg han het. Kjempedyktig. Gynekologen min sa at det ikke var ille nok for å oprerere, men da jeg fikk henvisning på sykehuset så de problemet. De opr ikke folk som ikke har problemer. Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 sex en er definitift bedre. Kjenner mer nå. Var ganske slapp etter fødsel. ble opr ca 1 år etter fødsel pga man må knipe først: ) Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 Så bra du ble bedre, til tross for smerter og komplikasjon! Min gynekolog så ikke problemet heller. Han bare avfeide meg, sa at det så greit ut, og at jeg heller burde passe på så jeg ikke fikk hard avføring. Tenker jeg skal bestille time hos kvinnelig gynekolog jeg også. Har sittet på do og grått mange ganger fordi jeg må sitte med fingrene opp i skjeden og trykke ut bæsjen. Vet at det ikke er bra å gjøre det heller, fordi det kan bli verre da, men jeg er jo nødt... Føler at hele skjeden henger inni der, livmortappen er bare et par cm innenfor åpningen. Føler ikke at noe er normalt der nede, men gynekologen bare sier at alt er ok. At det ikke er noen vits i å operere... Anonymous poster hash: 057b2...8cf
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Da har du det mye værre enn hva jeg hadde..: ( Men du får ha lykke til. På sykehuset måler de åpningen og hvor slappe veggene er. så de ser det med en gang..men du må ha gjort knipeøvelser uten at tilstanden bedrer seg. hvis du tar opr, så vær forbredt på at det er grusomt vondt etterpå en stund. Legen informerer om at opr. kan gå ut over sex livet osv..skjer heldigvis sjeldent. : )så veldig rart ut første uken pga hevelse, men nå ser jeg helt fin ut. lik som før utseendemessig, men ser mer lukket ut. Legen tar et par sting i mellomkjøttet. Anonymous poster hash: eb025...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå