Gå til innhold

Hjelp til vektreduksjon og kosholdsendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i offentlig helsevesen og har helsefaglig bakgrunn (ønsker ikke å gå i detaljer). Jeg møter ofte pasienter som sliter med overvekt og trenger hjelp til en livsstilsendring. I tilegg til at deres fysiske/somatiske helse er dårlig pga høyt blodsukker, høyt blodtrykk, musker- og skjellettplager, utvikler de psykiske problemer som depresjon, sosial angst osv. I prinsippet skal de kunne få hjelp av sin fastlege, men av ulike grunner skjer ikke dette.

Jeg har både utdannelse og erfaring i å jobbe med denne pasientgruppen og synes dessuten det er veldig givende og spennende, MEN det er ikke det min nåværende jobb går ut på. Noen av pasientene har lurt på om jeg kan behandle dem privat, men da dukker alltid spørsmålet om pris opp.

Jeg har ingen ønske å tjene  mye penger på dette, men det kreves ressurser ifa leie av kontor, osv.

Mitt spørsmål er til de som kanskje kjenner seg igjen i problematikken, hvor mye ville dere synes er rimelig å ta betalt for prof. personlig veiledning og oppfølging? Hva vil være en rimelig investering i egen helse for dere og overkommelig pris uten at det blir for dyrt? Det vil være hovedsakelig råd om kosthold (riktig ernæring, kalorier, menysammensetning), kognitive teknikker for å endre forhold til mat og takle overspising.

Takk til dere som tar dere tid tl å svare.

Anonymous poster hash: f14bb...501

Anonymous poster hash: f14bb...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...