Gå til innhold

Hvordan introduseres utelivet for katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært inne til nå, men nå tenkte vi han skulle få begynne å være ute innimellom. Jeg antar at det ikke bare er å slippe ham ut og regne med at han kommer hjem når han selv vil? Eller er det dumt å slippe ut katter for første gang når det er småkaldt (et par pluss/minus for tiden her)? 

Hjelp, jeg er helt grønn på dette!

Anonymous poster hash: 1b4b6...fd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ute sammen med han i hagen.. lek med løv, strå og alt mulig som er spennende :) en halvtime av gangen :) lokk han inn med noe godt :) la han gå selv (ikke bær han) inn til døra og la han få snacksen inne:)

Anonymous poster hash: e3f09...962

Skrevet

Hvor lenge har du hatt katten inne?

Den skal være in e i 4 uker før du begynner tilvenningen. I to uker før du slipper den ut alene, er du med katten ut i bånd og utforsker omgivelsene. Den må være gammel nok (over 10 mnd), kastrert og "fornuftig" (man slipper ikke ut en katt som virker distré eller som søker kontakt med alle mennesker den ser)

Anonymous poster hash: fba04...cd9

Skrevet

Han er seks måneder og kastrert. Vi fikk ham da han var tre måneder. Bånd er uaktuelt, det har vi prøvd, og han nekter å gå en meter i bånd.

Anonymous poster hash: 1b4b6...fd0
Skrevet

Jeg leste underlivet. Alt for tidlig å legge seg :o men over til saken. Dere kan begynne med å bruke bånd eller være med pusen ut. Lek litt og la den utforske. 15-30 min er nok :)

Anonymous poster hash: bc693...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...