Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Er 30 år og har fagbrev i kontorfag med 3 års ansiennitet. Begynte i jobb som arkivmedarbeider etter sommern, med en startlønn på 320,000... Dette var myyye mindre enn jeg hadde trodd jeg skulle få i min alder og med fagbrev?? Kan jeg forhandle lønn etter 6 mnd prøvetid? Jobber i offentlig sektor.. Anonymous poster hash: 81d33...64e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Nei. Du har kun vgs som utdannelse (fagbrev), og du har lav ansiennitet. Alder har ikke noe å si. Jeg vil si du har en helt normal lønn i forhold til det du sier. Om du vil ha mer lønn må du ta høyere utdannelse på høgskole eller universitet. Anonymous poster hash: d9ae1...1da
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Huff det var en liten smell jeg ikke hadde regna med. Jeg har vært nødt til å ta opp studielån mens jeg gikk skole og under lærlingetida for å få endene til å møtes etter som jeg også er enslig forsørger. Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til å gå rundt med denne lønnen. Er det bedre betalt i privat sektor? Hva har dere andre i lønn som har fagbrev i kontorfag? HI Anonymous poster hash: 81d33...64e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Hvorfor har du bare 3 års ansiennitet?? Det var jo ekstremt lite.. Anonymous poster hash: b61b1...9ef
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Huff det var en liten smell jeg ikke hadde regna med. Jeg har vært nødt til å ta opp studielån mens jeg gikk skole og under lærlingetida for å få endene til å møtes etter som jeg også er enslig forsørger. Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til å gå rundt med denne lønnen. Er det bedre betalt i privat sektor? Hva har dere andre i lønn som har fagbrev i kontorfag? HI Anonymous poster hash: 81d33...64e Privat er nok noe bedre ja..... men du kunne jo tatt studier på deltid ved siden av jobben din da? På høgskole.... da har du bedre lønn etterhvert Når du får mer ansiennitet blir lønna noe høyere da. Anonymous poster hash: d9ae1...1da
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Fordi jeg var ferdigutdannet denne sommeren. Gått på skole 2 år og 2 år lærling, så har jeg to barn og. Før det har jeg jobbet med andre ting enn kontor. HI Anonymous poster hash: 81d33...64e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Nyutdannede med bachelor og 0 ansiennitet har ofte en minstelønn på rundt 367 000 (med unntak av noen utdannelser selvsagt). Så jeg skjønner ikke helt hva du så for deg....... Anonymous poster hash: d9ae1...1da
3 er nok! Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har bachelor og omtrent samme ansiennitet innen samme fag og har 400 000. Jeg ble dog hentet inn i denne stillingen fordi jeg har bachelor og kurs i faget som bedriften jeg jobber i driver med (saksbehandling innen helse og omsorg). Jeg kan derfor avlaste saksbehandlerne med en god del andre kontorarbeidere i bedriften ikke kan. Dette er i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er uten utdannelse og er 26 år, og tjener 435 000 ... Anonymous poster hash: b8b7f...a6b
Miamimom Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er uten utdannelse og er 26 år, og tjener 435 000 ... Anonymous poster hash: b8b7f...a6b Som arkivmedarbeider i staten?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Får ta noe ekstra utdannelse ved siden av mens jeg jobber, har ikke kjangs å gå mer skole nå. Så vel for meg i alle fall 20 000 mer, så rundt 340 000 i året. Er jo 4 årig utdannelse, men jeg ser jo nå at jeg var litt urealistisk Får håpe det går litt opp ved lønnsforhandlingene og at tiden går fort til neste ansiennitets-trinn... HI Anonymous poster hash: 81d33...64e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Med en bachelorgrad i økonomi hadde jeg en startlønn på 280 000 som regnskapsfører. Det syntes jeg var lavt. Etter 3 mnd prøvetid gikk jeg opp til 312 000, men syntes fremdeles det var lavt, så dermed byttet jeg arbeidsgiver etter 7 mnd og gikk da opp til 370 000. Men jeg har en bachelorgrad. Det er jo noe helt annet med en bachelorgrad enn et fagbrev da. Anonymous poster hash: 467b2...f22
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Det er ikke så lavt nei. Jeg jobber i det offentlige og her er det folk som har femårig utdanning etter videregående som så vidt bikker 400 000 Anonymous poster hash: c59e1...ef2
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Får ta noe ekstra utdannelse ved siden av mens jeg jobber, har ikke kjangs å gå mer skole nå. Så vel for meg i alle fall 20 000 mer, så rundt 340 000 i året. Er jo 4 årig utdannelse, men jeg ser jo nå at jeg var litt urealistisk Får håpe det går litt opp ved lønnsforhandlingene og at tiden går fort til neste ansiennitets-trinn... HI Anonymous poster hash: 81d33...64e Nope, det er to-årig utdannelse, og to år lære. Du er ikke underbetalt med tanke på at du kun har videregående skole bak deg. Du bør nok banke inn en bachelorgrad, minst, for å ha forhåpninger om særlig mye mer i lønn, pluss ansiennitet, selvfølgelig, den jobber jo for deg hele tiden. Anonymous poster hash: 4ca7a...75b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Får ta noe ekstra utdannelse ved siden av mens jeg jobber, har ikke kjangs å gå mer skole nå. Så vel for meg i alle fall 20 000 mer, så rundt 340 000 i året. Er jo 4 årig utdannelse, men jeg ser jo nå at jeg var litt urealistisk Får håpe det går litt opp ved lønnsforhandlingene og at tiden går fort til neste ansiennitets-trinn... HI Anonymous poster hash: 81d33...64e 4-års utdannelse? Det er jo en lettere versjon av videregående. Anonymous poster hash: 05e2f...5b8
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Huff det var en liten smell jeg ikke hadde regna med. Jeg har vært nødt til å ta opp studielån mens jeg gikk skole og under lærlingetida for å få endene til å møtes etter som jeg også er enslig forsørger. Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til å gå rundt med denne lønnen. Er det bedre betalt i privat sektor? Hva har dere andre i lønn som har fagbrev i kontorfag? HI Anonymous poster hash: 81d33...64e Fagbrev er likevel kun på VGS- nivå, så en arbeidsgiver vil sjelden gi noe ekstra for å kompensere for studielånopptak på dette nivået. Generelt betaler privat sektor bedre når det gjelder alle stillinger. Anonymous poster hash: 172cd...bd3
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Får ta noe ekstra utdannelse ved siden av mens jeg jobber, har ikke kjangs å gå mer skole nå. Så vel for meg i alle fall 20 000 mer, så rundt 340 000 i året. Er jo 4 årig utdannelse, men jeg ser jo nå at jeg var litt urealistisk Får håpe det går litt opp ved lønnsforhandlingene og at tiden går fort til neste ansiennitets-trinn... HI Anonymous poster hash: 81d33...64e 4-års utdannelse? Det er jo en lettere versjon av videregående. Anonymous poster hash: 05e2f...5b8 Nettopp. Du har tatt videregående/ artium, ikke studert. Anonymous poster hash: 172cd...bd3
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Men om dette er en jobb i staten så teller jo all jobbing? Det gjør det hvertfall hos oss. Jeg jobber som sekretær i staten nå og fikk for alt, pluss 1 år for hvert barn. Gikk fra 2 års ansiennitet i det private til 8 i staten
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Får ta noe ekstra utdannelse ved siden av mens jeg jobber, har ikke kjangs å gå mer skole nå. Så vel for meg i alle fall 20 000 mer, så rundt 340 000 i året. Er jo 4 årig utdannelse, men jeg ser jo nå at jeg var litt urealistisk Får håpe det går litt opp ved lønnsforhandlingene og at tiden går fort til neste ansiennitets-trinn... HI Anonymous poster hash: 81d33...64e 4-års utdannelse? Det er jo en lettere versjon av videregående. Anonymous poster hash: 05e2f...5b8 Nettopp. Du har tatt videregående/ artium, ikke studert. Anonymous poster hash: 172cd...bd3 De som har 2-årig yrkesfagsutdanning har ikke tatt "artium". Det som i dag heter studiekompetanse, krever tre års studieforberedende. Anonymous poster hash: 4ca7a...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå