Gå til innhold

Deres beste sparetips på mat :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

* ikke first price på absolutt all mat

* ikke lavkarbo

* ikke vegetar

Trenger å stramme opp matbudsjettet :)

Kan også slenge med tips til sparing på husholdningsartikler bortsett fra dusjsåpe og shampo.

Anonymous poster hash: 6dead...9e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ukeliste etter å ha sett gjennom skuffer og skap og handle kun det på listen og handle kun en gang i uka.

Handle på tilbud og i store kvanta. Store kvanta er ofte billigere i kilopris enn små kvanta.

Bruk rester eller lag akkurat nok middag. Rester kan brukes som lunsj 1 - 2 dager etterpå.

Handle på Rema eller Kiwi, ikke Meny eller andre dyre matbutikker (om du har mulighet til dette selvfølgelig)

Grønnsaker og krydder er ofte billigere på innvandrerbutikker om du har mulighet til å handle der. Det gjelder ris også om dere bruker det en del.

Skrevet

- Se etter matvarer til halv pris pga dato

- handle aldri på tom mage

- sjekk reklamene  for gode tilbud

- frys ned alt du ikke rekker å bruke før det blir dårlig

- frys ned eller bruk opp alle rester

Anonymous poster hash: 00aeb...704
Skrevet

Takk for tipsene! Vi handler mest på Rema, men ikke frukt og grønnsaker, siden det er svært dårlig utvalg og masse råttent på rema hele tiden. Prøver også å bruke middagsrester som frokost før jeg drar på jobb på morgenen :)

Anonymous poster hash: 6dead...9e1
Skrevet

Kjøp inn store kvanta og del opp i mindre deler. Kjøp inn billig såpe, shampooo og vaskemidler i Sverige (hvis du har muligheten til dette). Det gjelder da selvsagt også kjøttvarer, pasta og annen tørrvare. Vi handler inn i Sverige minst 2 ganger i året, og har til gjengjeld da som regel nok vaskemidler etc for et helt år. Jeg får HELT bakoversveis når jeg ser de norske prisene på en del ting. I tillegg kjøper vi inn på tilbud, og enkelte varer (som melk og smør) til vanlig pris. Det er veldig greit å se etter nesten utgåtte varer i butikker. Kjøp billig brus og ha det kun på lørdager. Resten av tiden vann eller light saft (sparer rundt en tier per flaske i Sverige på Fun Light). Appen Mattilbud (for iPhone) er genial til å gi oversikten over de ulike tilbudene. Pass på nyåpninger av butikker- her er det MYE å spare. Brødet kjøper vi på Coop Extra (meget godt havrebrød til 35 kr for 2 brød, men de har mange forskjellige varianter). Man kan selvsagt velge X-tra brød eller annet billig brød, men om man vil ha det med grovhetsgrad 4 så er Coop Extra billigst på dette området med 2 for 35. Basisvarer Rema1000 (best price fungerer greit på f.eks oppkutta svinekjøtt), men grønnsakene er til dels overprisa. Sjekk Kiwi og Bunnpris når det er tilbud på ulike varer. Ellers er det jo å spise rester til den store gullmedaljen, men også Rema sin egen Müsli er god :) Bruk fryseren for alt den er verdt, men pass på å rullere slik at det ikke blir gammelt. Visse ting sparer vi ikke på (blant annet Idun tomatketchup med grønn kork), men det er selvsagt smak og behag :) 

Skrevet

Som de over sier. Handle inn og frys. Handle en gang år uke. Skriv opp middager for en uke fremover. Planlegging er kluet.

Last ned Mattilbud appen :)

Anonymous poster hash: e7a0b...a09

Skrevet

Spis mindre porsjoner av kjøtt, fisk og kylling, 150 g er nok til en normal voksen.

Chili con carne er god og billig mat, særlig hvis du koker bønnene selv. 100 g kjøttdeig er nok per voksen i en sånn rett.

Anonymous poster hash: 9811f...367

Skrevet

Bak alt selv. Jeg baker brød, rundstykker, knekkebrød, pølsebrød, hamburgerbrød, kaker og boller. Havregrøt er billig, sunt og metter bra. Jeg handler alt av grønnsaker hos innvandrer butikker. Er det tilbud, så handler jeg mye og fryser ned.

Så bruker jeg en del first price produkter og.

Anonymous poster hash: e9c62...0e9
Skrevet

Sjekk fryseren, kjøleskapet og matskap før du lager handleliste. Ta utgangspunkt i det du har når du skal lage middag.

Anonymous poster hash: 94ad1...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...