Gå til innhold

Umulig handleliste? Da spør jeg her inne ;)

Anbefalte innlegg

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg er på jakt etter disse tingene:

Fortykningsmiddel (E1414), Fargestoff (Antocyaner), Surhetsregulerende middel (Sitronsyre), Aroma, (jordbær)

Helt desperat etter å få riktig saus til riskremen på julaften, men siden dumme freia har slutta å produsere jordbærsaus uten koking må jeg prøve å kokkelere den selv :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitronsyre får du i vanlig butikk. Jordbæraroma får du f.eks. hos Panduro. Di kan bruke rød konditorfarge. Fortykningsmiddel kan du spørre etter på apoteket. 

Må likevel bemerke at jeg ikke tror du vil lykkes på denne måten. Kjøp heller en god saft og tykne den med potetmel. 

Anonymous poster hash: 433ed...d08
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Takk for svar :) Altså, det kunne jo også funket, men finnes det en jordbærsaft som smaker like kunstig som den sausen fra freia?

Skrevet

LOL

Anonymous poster hash: c5431...5d8

Skrevet

Takk for svar :) Altså, det kunne jo også funket, men finnes det en jordbærsaft som smaker like kunstig som den sausen fra freia?

Nei, det spørs vel. Hvis det er kunstig jordbærsmak du er ute etter, kan du kanskje blande jordbærsgele veldig tynt, slik at det blir en litt tyktflytende saus? Eller smelte kunstig jordbærgodteri i saft.

Anonymous poster hash: 433ed...d08

Skrevet

Kjøp frosne jordbær.og tin. Bruk saften der og tykne med potetmel. Søt med sukker og kanskje litt vanilje?

Anonymous poster hash: 2561a...956

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Tusen takk :) Da skal jeg ut å handle litt div og prøve meg frem.

Den smaken som var på den sausen smaker litt som jordbærsukkertøy kanskje? Den har en helt annen smak enn syltetøy og slikt, kom på at kanskje fun har en jordbærsaft? Da blir det kokkelering på høyt nivå i dag :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...