Gå til innhold

Adventsrapporten


weihnachtmarkblomstre

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det og hva manglet?

 

Her ble vår 1.jul hjemme en stor suksess!

Ingenting manglet og alt var på plass. Ny kjole ble innkjøpt 2 dager før jul tom.

 

Jeg gleder meg som et lite barn til neste gang vi skal ha jul hjemme igjen, forhåpentligvis om 2 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble julaften en stor suksess, pinnekjøttet var passelig vannet ut og ribba på lille julaften ble intet mindre enn perfekt. 

 

1. juledagsfrokost ble avlyst pga sykehustur, så vi har fortsatt kjøleskapet smekkfullt av mat. Spiser som best vi kan, og fryser ned endel siden vi skal ha besøk og stor bursdagsfest i januar. 

 

Feilinnkjøpt gravidkjole (viste seg å være en nattkjole ved nærmere inspeksjon) ble byttet ut med en kjole passende til å vise seg blant folk med, så alt i alt gikk det veldig bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble julaften en stor suksess, pinnekjøttet var passelig vannet ut og ribba på lille julaften ble intet mindre enn perfekt. 

 

1. juledagsfrokost ble avlyst pga sykehustur, så vi har fortsatt kjøleskapet smekkfullt av mat. Spiser som best vi kan, og fryser ned endel siden vi skal ha besøk og stor bursdagsfest i januar. 

 

Feilinnkjøpt gravidkjole (viste seg å være en nattkjole ved nærmere inspeksjon) ble byttet ut med en kjole passende til å vise seg blant folk med, så alt i alt gikk det veldig bra :) 

Ha ha, det er jo ganske morsomt at du kjøpte en nattkjole i den tro at det var en vanlig gravidkjole :D Gratulerer med vel gjennomført julefeiring! Orker du stor bursdagsfest i januar tror du?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her ble julaften en stor suksess, pinnekjøttet var passelig vannet ut og ribba på lille julaften ble intet mindre enn perfekt. 

 

1. juledagsfrokost ble avlyst pga sykehustur, så vi har fortsatt kjøleskapet smekkfullt av mat. Spiser som best vi kan, og fryser ned endel siden vi skal ha besøk og stor bursdagsfest i januar. 

 

Feilinnkjøpt gravidkjole (viste seg å være en nattkjole ved nærmere inspeksjon) ble byttet ut med en kjole passende til å vise seg blant folk med, så alt i alt gikk det veldig bra :) 

Ha ha, det er jo ganske morsomt at du kjøpte en nattkjole i den tro at det var en vanlig gravidkjole :D Gratulerer med vel gjennomført julefeiring! Orker du stor bursdagsfest i januar tror du?!

 

 

 

Haha ja det kan du si. Den så så fin ut på bildet :P Men kjekt å ha til det blir sprengkaldt her, tror til og med det var ull... kan man skylde på ammetåke allerede..?

 

Skal heldigvis være mest gjest i bursdagsselskapet, svigermor har tatt på seg jobben med å arrangere alt :) Hva skulle man gjort uten familie? Jeg skal strekke meg til å bake kake, ellers blir jeg bare deltager ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D Men som gravid har man vel lov å gå med hva det skal være bare det passer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, folk prater om gravide uansett, så man kan like gjerne gi de noe å prate om? ... :D

Endret av ms.Pond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravide er liksom de folk tror de kan si hva som helst til. De kan påpeke at du er for stor, for liten, for rund eller andre upassende kommentarer.

Det som forundrer meg mest er at andre damer gjør det. Tenker de ikke lenger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan du si. Får stort sett kommentarer fra menn faktisk, av typen "Jøss, spist godt i jula du?" og "Dæven, så svær du er". Damene er mer overrasket over at ikke terminen er før i februar, og nevner litt forsiktig at "ja, da trives vel babyen godt inni der sånn som den vokser" fulgt av en nervøs latter. 

 

Men jeg har kommet dit at jeg bare ler. Det er tross alt ikke vondt ment (velger jeg å tro i alle fall ;) ). Vekt og fasong betyr minimalt om dagen, så lenge babyen er frisk kan folk bare få synes jeg er diger. Jeg synes det jo selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet nå om dagen er faktisk at jeg har mistet min eneste gravidstrømpebukse, og jeg har ikke sjans til å få tak i en ny før selskapet i morgen. Med legger som er hovne og hårete herfra til evigheten så er det ikke aktuelt å gå uten. 

 

Nå har jeg trålet desperat gjennom alle klesskap og skittentøyskurver, sjekket alle kleskroker og krinkelkroker, men kan fortsatt ikke forstå hvor den har tatt veien. Sukk! Hvor har jeg glemt å lete?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du den? :P

 

Ja man blir jo rett og slett diger når man er gravid. Det er ikke noe å gjøre med det. Det er verre at jeg ser ut som jeg er 7 mnder på overtid etter jula. Kommer for all del av god mat og godteri, skal ikke prøve å vri meg unna den. Men jeg er nokså full av vann og oppblåst siden jeg ikke tåler sukker og/eller hvetemel så godt heller. Så jeg ser definitivt gravid ut. Det godt at jeg vanligvis går i myke strømpebukser og bomullskjørt :D  Det er bedre stretch i dem enn i trange jeans :)

Får se om jeg kommer oppi noen jeans sånn rundt 17. mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du, den er søkk borte. Forstår ikke hvor i alle dager den har tatt veien! Brukte den jo på julaften, og jeg fant resten av antrekket, men strømpisen er altså forsvunnet. Rare greier. 

Men det løste seg med et par (altfor trange) svarte bukser og en pen topp. Riktignok ble jeg så hoven i beina av den forb**** buksa at det var såvidt jeg fikk den av meg på kvelden, men i det minste slapp jeg å gå i nettoen ;) 

 

Huff, ja sukker og hvetemel gir en viss reaksjon på kroppen her også merker jeg. Etter å ha gått på lavkarbo en god stund så var det sjokk for kroppen å få lette karbohydrater igjen, og jeg har vært relativt oppblåst hele tiden etter jeg ble gravid... Skjørt, kjoler og gode strømpebukser (elsker gode microfiberstrømpiser eller ullstrømpis) er knall :) Er på utkikk etter ammekjoler osv nå, og var veldig fornøyd med gravidskjørt og -kjole i desember (nå må jeg gå til innkjøp av strømpis igjen da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...