Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Merket dere at noe var galt under graviditeten? Var dere dårligere eller hadde andre tegn på at noe var galt? Anonymous poster hash: af2c1...e7a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Jeg gikk i 9 mnder å trodde hele tiden noe var galt med småen men det var det heldigvis ikke. Nå er han frisk og aktiv gutt på 3 år Anonymous poster hash: 2f1f9...871
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Det er vel ikke så mange sykdommer på barnet mammaen kan merke under svangerskapet, hva skulle det være? Jeg kjente ganske tidlig liv med de to første barna mine, men da jeg ventet nr tre kjente jeg ingenting. Magen vokste, og ukene gikk, uke16, 17, 18 og 19 kom uten at jeg kjente spark. Da tenkte jeg en stund at det måtte være et barn som manglet armer og ben inni der, men ordinær ul i uke 19 viste at morkaka lå foran og dempet for sparkene. Ungen hadde alle armer og ben på plass. Anonymous poster hash: 6751a...bd5
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har et barn med 2 diagnoser.Hadde en uro under hele svangerskapet, fikk en blødning i uke 20. Fødte et tilsynelatende friskt barn i uke 35, min bekymring rundt helsen til barnet ble ikke tatt på alvor. Først 4 mnd etter fødsel ble en diagnose konstantert og etter ett år kom diagnose nr 2, som kunne kostet barnet livet hvis det hadde blitt oppdaget senere. Anonymous poster hash: b10ee...ab6
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Det er vel ikke så mange sykdommer på barnet mammaen kan merke under svangerskapet, hva skulle det være? Jeg kjente ganske tidlig liv med de to første barna mine, men da jeg ventet nr tre kjente jeg ingenting. Magen vokste, og ukene gikk, uke16, 17, 18 og 19 kom uten at jeg kjente spark. Da tenkte jeg en stund at det måtte være et barn som manglet armer og ben inni der, men ordinær ul i uke 19 viste at morkaka lå foran og dempet for sparkene. Ungen hadde alle armer og ben på plass. Anonymous poster hash: 6751a...bd5 Jeg jobber med syke barn, og det finnes selvsagt sykdommer/tilstander som mor kan merke. Det er jo i hovedsak tilstander hvor barnet har lav muskeltonus. Downs syndrom er ett eksempel. Det er jo ikke dermed sagt at barnet feiler noe dersom man kjenner lite liv. Dette kan som du sier skyldes morkakens plassering. Det er likevel ikke til å komme i fra at svangerskap hvor mor ikke har kjent et eneste spark, kan være grunn til bekymring. Anonymous poster hash: e5264...51f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde en uro og en følelse av at noe ikke stemte. Turte ikke si det til noen da jeg bare ville bli avfeid med at ALLE gravide har det slik. Den uroen jeg hadde var ikke som det jeg hadde tidligere. Jeg følte at noe var galt og at barnet trengte hjelp. Når han ble født viste det seg at jeg hadde rett. Ble operert 10 timer etter fødsel og er i dag frisk. Anonymous poster hash: ded78...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå