Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Og hvordan? Anonymous poster hash: 8309d...3e8
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Bruker mest lysslynger inne hos barna. Men de får velge seg julepynt i julekassa vår som de pynter med selv om de har lyst :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Nei? Det er da ikke jul enda? Over tre uker til jul enda, og fyttirakkern! Det er mye som skal skje før det blir jul. Julepynt kommer fram 23. desember. Jula begynner 24. desember, ikke i adventstida. Anonymous poster hash: 95efa...419
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Ja:) Har julelys i vinduet, nisse på ruta med sprayet snø. Rød liftgardin, nissegutt på nattbordet, julekrans som vi har laget sammen, et lite juletre på nattbordet og nissesengetøy. Samt hengt opp kalenderene. En koselig tradisjon som mamma også gjorde for oss da vi var små Husker jeg lå i julesengetøyet mitt og bare tittet og tittet på gullstjerna i vinduet. Det var verdens beste følelse:))
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har henge opp en julenisse som skal være i vinduet på rommet hans. Anonymous poster hash: 8fa79...000
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Her er det jul hele desember Finner frem julepynt første advent og den er fremme til 1. eller 2. nyttårsdag, da rydder vi julen ut igjen og er klare for et nytt år. Skjønner ikke de som ikke pynter til jul før 23. desember, har dere pynten fremme langt utpå nyåret da eller? Høres så stusselig ut å ha julepynten fremme i bare en uke... Her synes vi magien, forventningen, tradisjonene og kosen i adventstiden er det fineste med hele julen og har selvfølgelig pynten fremme da for å få rette stemningen. Etter nyttår har luften gått ut av ballongen, da er jula slutt for min del. Barnas rom har snøfnugg på vinduene (window stickers), lysslynger i vinduene sine og noen smånisser på hylla. Anonymous poster hash: ef582...929
Hjertefru Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Nei. Det får de eventuelt gjøre selv. Etter at de har rydda.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Her er det jul hele desember Finner frem julepynt første advent og den er fremme til 1. eller 2. nyttårsdag, da rydder vi julen ut igjen og er klare for et nytt år. Skjønner ikke de som ikke pynter til jul før 23. desember, har dere pynten fremme langt utpå nyåret da eller? Høres så stusselig ut å ha julepynten fremme i bare en uke... Her synes vi magien, forventningen, tradisjonene og kosen i adventstiden er det fineste med hele julen og har selvfølgelig pynten fremme da for å få rette stemningen. Etter nyttår har luften gått ut av ballongen, da er jula slutt for min del. Barnas rom har snøfnugg på vinduene (window stickers), lysslynger i vinduene sine og noen smånisser på hylla. Anonymous poster hash: ef582...929 Jula kommer i hus hos oss 23. desember. 24. desember ringes jula inn, og så varer den i 20 dager. Så vi har julepynt i 3 uker, men ikke før jul. Og det finnes ikke problem å ha julestemning selv om man går inn i et nytt år. Jula varer til 13. januar, det har den alltid gjort, og kommer alltid til å gjøre. I mitt hjem. Jeg syns det er rart å se at folk pynter til jul 3 uker før jula er der. Det krasjer fullstendig i mitt hode. Men hvem har fasiten på hva som er rett?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Her er det jul hele desember Finner frem julepynt første advent og den er fremme til 1. eller 2. nyttårsdag, da rydder vi julen ut igjen og er klare for et nytt år. Skjønner ikke de som ikke pynter til jul før 23. desember, har dere pynten fremme langt utpå nyåret da eller? Høres så stusselig ut å ha julepynten fremme i bare en uke... Her synes vi magien, forventningen, tradisjonene og kosen i adventstiden er det fineste med hele julen og har selvfølgelig pynten fremme da for å få rette stemningen. Etter nyttår har luften gått ut av ballongen, da er jula slutt for min del. Barnas rom har snøfnugg på vinduene (window stickers), lysslynger i vinduene sine og noen smånisser på hylla. Anonymous poster hash: ef582...929 Magien er jo borte når det står framme for lenge. Pynter det meste 22. og 23. desember (juletreet 23. på kvelden), men har jo adventsstake og et par ting framme allerede. Noen dager etter nyttår ryddes alt bort. Det er mest stas når det er nypynta i jula mener vi Anonymous poster hash: c5549...744
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Her er det jul hele desember Finner frem julepynt første advent og den er fremme til 1. eller 2. nyttårsdag, da rydder vi julen ut igjen og er klare for et nytt år. Skjønner ikke de som ikke pynter til jul før 23. desember, har dere pynten fremme langt utpå nyåret da eller? Høres så stusselig ut å ha julepynten fremme i bare en uke... Her synes vi magien, forventningen, tradisjonene og kosen i adventstiden er det fineste med hele julen og har selvfølgelig pynten fremme da for å få rette stemningen. Etter nyttår har luften gått ut av ballongen, da er jula slutt for min del. Barnas rom har snøfnugg på vinduene (window stickers), lysslynger i vinduene sine og noen smånisser på hylla. Anonymous poster hash: ef582...929 Jula kommer i hus hos oss 23. desember. 24. desember ringes jula inn, og så varer den i 20 dager. Så vi har julepynt i 3 uker, men ikke før jul. Og det finnes ikke problem å ha julestemning selv om man går inn i et nytt år. Jula varer til 13. januar, det har den alltid gjort, og kommer alltid til å gjøre. I mitt hjem. Jeg syns det er rart å se at folk pynter til jul 3 uker før jula er der. Det krasjer fullstendig i mitt hode. Men hvem har fasiten på hva som er rett? Hehe, så vittig at man har så forskjellige tradisjoner og følelser rundt dette Vi storkoser oss med jul nå før julaften vi. I går satt vi etter middagen i en stue med røde lys, julepynt og tente lys og så på årest første julefilm sammen. Vi koser oss sånn med det, ungene gledet seg til kalender, la seg i går kveld på rom med lys i vinduene osv. Jul for oss er liksom tiden fra 1. til 25. desember i hovedsak, så egentlig bare 3 uker hos oss også, men vi avslutter det med julaften istedenfor å begynne det med julaften. Men her er vi jo da også ferdig med jul midt i romjula, da er det hverdagsfølelsen igjen og all jul pakkes vekk 1.nyttårsdag. Anonymous poster hash: ef582...929
Villbringebringebær Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Datteren vår plukket ut noen pyntenisser fra julekalender i fjor, og da julen skulle vekk igjen ville hun gjerne ha litt lenger jul så her har hun hatt nisser i vinduet i snart et år hun får pynte så mye hun vil. Hun blir glad jeg blir rørt. Men vår jul er ikke sånn steril hvit og sølv jul da, vi har alt mulig fra alle tidsepoker fremme og juletreet er det alle dom pynter så der henger det iblant både smokker, plast armbånd, pepperkaker og annet kreativt. Jeg trodde jeg skulle få spader av å mulig vike fra mine tradisjoner når barnet skulle delta, men jeg blir så rørt så fort og er bare glad hun koser seg. Vi skal pynte ikveld. Da skal vel alskens rask frem..
Gjest Julia1984 Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Her er det jul hele desember Finner frem julepynt første advent og den er fremme til 1. eller 2. nyttårsdag, da rydder vi julen ut igjen og er klare for et nytt år. Skjønner ikke de som ikke pynter til jul før 23. desember, har dere pynten fremme langt utpå nyåret da eller? Høres så stusselig ut å ha julepynten fremme i bare en uke... Her synes vi magien, forventningen, tradisjonene og kosen i adventstiden er det fineste med hele julen og har selvfølgelig pynten fremme da for å få rette stemningen. Etter nyttår har luften gått ut av ballongen, da er jula slutt for min del. Barnas rom har snøfnugg på vinduene (window stickers), lysslynger i vinduene sine og noen smånisser på hylla. Anonymous poster hash: ef582...929 Magien er jo borte når det står framme for lenge. Pynter det meste 22. og 23. desember (juletreet 23. på kvelden), men har jo adventsstake og et par ting framme allerede. Noen dager etter nyttår ryddes alt bort. Det er mest stas når det er nypynta i jula mener vi Anonymous poster hash: c5549...744 magien for meg er hvertfall ikke til stede når man har julepynt langt uti januar....
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Nei, kunne ikke falle meg inn. Der skal barna leke. Sier ikke at du er en dårlig mor selv om du har jule"pyntet" rommet til ungene dine, men litt norsk kunne kanskje vært på sin plass? Hehe, God jul Mvh BV-Dama Anonymous poster hash: 16f3c...03d
Mamalarma Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Guttungen har fått opp adventstjernen i går. Han har et lite plastikktre som han setter opp rundt 20 desember. Julepynten kommer ikke opp ellers i huset før rundt denne datoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå