Gå til innhold

Flere som drikker svært sjelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 603f4...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut fra at du mener alkohol 😂 drikker så og si aldri, fordi jeg hater den følelsen man har i gele kroppen dagen etter. Liker heller ikke å være beruset. Kan fint drikke et glass vin til mat e.l, men stopperen det glasset.

Skrevet

Frister ikke så mye lenger. Er veldig glad i rødvin, og kan kose meg med et glass ved spesielle anledninger, men føler ikke behov for å ta et glass nå og da i hverdagen lenger.

Skrevet

Akkurat nå er jeg gravid og drikker selvsagt ikke - men ellers så er jeg kanskje på fest og drikker 1 gang i året. Tar meg en sjelden gang en pils ute. Årsak til minimalt med drikking? Orker ikke fyllesyken som bare blir verre og verre. Og så er jeg ikke SÅ glad i alkohol generelt, har begynt å mislike rusen man får. 

Har festet masse tidligere (18-25 års alder, er nå 36), men etter at jeg fikk barn og min mor fikk et alvorlig alkoholproblem så dabbet det kraftig av gitt. Skikkelig partypooper er jeg ;)

Anonymous poster hash: e00fd...216
Skrevet

Drikker nesten aldri, kan ikke huske sist. Over et år siden i alle fall, og minst 5 år siden jeg drakk noe mer enn 1-2 glass.

Det er fordi jeg bare blir kvalm og trøtt av alkohol. Synes ikke det smaker godt heller, så da ser jeg ikke vitsen.

Anonymous poster hash: cc836...c00
Skrevet

Drikker nesten aldri, og når jeg gjør det er det ikke mye. Jeg er syk og går på medisiner.

Anonymous poster hash: 6a0dc...346

Skrevet

Jeg drikker uhyre sjelden, fra 0 til 2 ganger i året, og når jeg drikker er det max ett glass. Full eller beruset har jeg ikke vært på sikkert 14-15 år.

Jeg har ME og tåler det rett og slett dårlig, når du er svimmel, uvel, kvalm og i dårlig form bestandig er det ikke noe ønske å gjøre det verre ved å drikke alkohol. Jeg får ingenting positivt ut av å drikke alkohol.

Anonymous poster hash: a3af1...c64
Skrevet

Drikker ytterst sjelden fordi jeg ikke orker å ødelegge hele helgen ved å være fyllesyk.

Også synest jeg det er såååå travelt når en begynner å bli brisen og fører samtale med seg selv når en ser seg i speilet på do. ;)

Skrevet

Drikker ikke alkohol, og merker desto mer hvor mye drikkepress det er i Norge. Helt sykt - man må faktisk ha GRUNN (!) til å ikke drikke. Jeg drikker ikke fordi jeg ikke liker smaken av alkohol, og tro meg, jeg har prøvd både likører, øl, hvitviner og rødviner og liker ingen verdens ting. Forstår ikke poenget med å helle i seg noe man ikke liker smaken på.

Anonymous poster hash: 85014...ad5
Skrevet

Hva er svært sjeldent? Jeg drikker vel 1-3 ganger i året, men da blir jeg som regel full.

Orker ikke verken drikke, gå ut eller være dårlig oftere enn det. Det frister ikke. Det er veldig sjelden jeg tar bare 1 glass. Faktisk nesten aldri.

Skrevet

Fyllesyken! Helt klart!

Og å miste søvn i helgen. Klarer ikke sove utover dagen.

Og at alle andre som er på fest er 18-20 år, så da er jeg gæmliss! :)

Trives godt hjemme under pleddet :)

Kanskje med ett glass vin, hvis jeg gidder sprette ei flaske.

Anonymous poster hash: b8fea...805

Skrevet

Jeg drikker en del, men aldri slik at jeg kjenner meg beruset. Dvs. jeg kan fint kose meg med 1-2 glass rødvin og det tåler jeg. Ikke blir jeg dårlig dagen etter heller.

Anonymous poster hash: b9124...3c6
Skrevet

Drikker veldig sjeldent. Det blir et par glass rødvin på terrassen når vi er i Spania og kanskje litt Sangria. Ellers i året drikker jeg ikke. Kanskje et lite glass til julematen..

Anonymous poster hash: 48b5f...444

Skrevet

Jeg drikker ekstremt sjeldent til vanlig, og nå som jeg er gravid drikker jeg ikke en dråpe selvsagt.

Når jeg ikke er gravid drikker jeg vel i snitt en alkoholenhet annenhver måned, altså rundt seks i året. Grunnen for min del er ar jeg ikke liker smaken på noe med alkohol, synes alkohol smaker skikkelige ekkelt. Drakk mer da jeg var 18-20, hver helg, tvang meg til det, men lærte aldri å like det. Liker ikke øl, vin, champagne kan gå greit men synes ikke det er godt, det bare smaker ikke like dritt som de andre tingene. Cider synes jeg er litt godt, men det regnes som en litt harry fjortisdrikk i mine kretser (mastergrad og bor i Oslo, folk drikker liksom enten litt ok viner eller (mer vanlig) øl fra håndbryggeriene, som de har kjøpt fra polet, man kan ikke komme drassende med cider da...)

Anonymous poster hash: bc79b...f2f

Skrevet

Drikker svært sjeldent jeg også.

Rett og slett fordi jeg ikke orker to dager ødelagt i etterkant. Får skikkelig hang over, så ikke verdt det.

Ikke er det noe deilig å være beruset heller.

Om sommeren kan jeg ta et glass vin og sånn da.

Skrevet

Liker ikke følelsen av å være beruset. Dagene er dessuten for verdifulle til at jeg vil kaste dem bort på å være fyllesyk. Liker godt vin, og kan fint ta et glass innimellom, men blir sjelden mer enn 3-4 enheter i året.

Skrevet

Drikker svært sjeldent, særlig etter at jeg fikk barn for 4 år siden.

Er rett og slett ikke så glad i vin lenger og orker ikke å være sliten dagen derpå.

Kan ta meg en øl i ny og ned på en varm sommerdag, men det er stort sett det jeg drikker i løpet av et år :)

Anonymous poster hash: 412db...94b

Skrevet

Jeg drikker svært sjeldent. Full har jeg ikke vært på flere år. Har ikke lyst til deg lenger.

Kan drikke litt vin til maten i ny og ne.

Anonymous poster hash: 0ef53...21c

Skrevet

Drikker vin til maten de få gangene jeg er på restaurant. drikker så godt dom aldri hjemme, kanskje litt hvitvin om sommeren. har ikke lyst på, rett og slett! fant ut at alkohol var det jeg savnet minst da jeg var gravid, så jeg har bare aldri begynt igjen etter graviditet.

velger heller sjokolade hvis jeg skal kose meg:-) (tenker litt på kaloriene også!)

Skrevet

Drikker vel en cider ca annethvert år. Synes rett og slett ikke at alkohol er noe godt. Samboeren min tar seg ett par pils i løpet av sommeren, og kanskje en til julematen. Glad vi har ett sånt forhold til alkohol her i huset :) 

Anonymous poster hash: 76c3c...39d
Skrevet

Akkurat nå drikker jeg ingenting fordi jeg er gravid. Drikker til fest svært sjelden , ca. 3 ganger i året. Jeg liker å bli brisen/gladfull når jeg først tar en fest og blir aldri fyllesyk. Grunnen til at det blir så sjelden er fordi jeg ikke har lyst oftere. Jobber annenhver helg og har stesønn hos oss den andre helgen og da ønsker jeg å tilbringe tid med familien. Jeg drikker heller ikke alkohol til maten, ei heller tar jeg en iskald øl i sommervarmen med mindre vi har barnefri. Jeg blir nemlig svært fort påvirket i varmen. Det har hendt at jeg har smakt på et glass rødvin på kveldstid om det har passet seg slik men flasken rekker jeg aldri å tømme før den surner og da er det bortkastet. Jeg har forresten en uåpnet helflaske baileys i kjøla som gikk ut på dato i juli.

Jeg er liker godt alkoholholdige drikker (øl, cider, shaker) og kunne nok ha drukket oftere om jeg hadde lagt godvilja til men det ønsker jeg ikke.

Anonymous poster hash: 81550...857

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...