Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Da var all 899 salmene sunget. Hvor mange har vært innom sendingen og hørt, skal vi si to salmer? Jeg har hørt mange! Stått på som bakgrunnsmusikk hele helga! Anonymous poster hash: 477cf...bca
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Hva? Ingen? Det tror jeg faktisk ikke på. Anonymous poster hash: 477cf...bca
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har hørt noen tre eller fire ganger. Koselig å ha i bakgrunnen. Anonymous poster hash: c7aba...088
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Hørt mange! Passet fint som bakgrunnsmusikk til eksamenslesing og pepperkakebaking 😊 Anonymous poster hash: 416a2...820
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har nok hørt/sett på i 2-3 timer til sammen, men det er fordi vi har vært bortreist i helga. Hvis vi hadde vært hjemme ville det nok stått på mye mer. Jeg er ikke spes. religiøs, men syns det er viktig å kjenne salmeskatten. I disse tidene med inntrykk fra mange nye kulturer og religioner er det viktig at vi kjenner vårt eget kultur- og religionsgrunnlag. Anonymous poster hash: 925da...898
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Joda, høyrt litt. Var jo kjentsfolk på 😉 Anonymous poster hash: 54ac3...8e5
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hørte 1 1/2 sang. Ikke fordi jeg ikke ville høre flere, men fordi ungene heller ville se på andre ting Jeg synger selv i et kirkekor, så jeg er faktisk blitt glad i sånne sanger, jeg Ikke det at tekstene fenger så voldsomt mye, men jeg syns det er så vakkert med korsang. Og etter å ha begynt å synge i kor så har jeg begynt å sette pris på å få være med å skape sang kun med min egen stemme. Ikke masse instrumenter, kun våre stemmer og 4stemt Anonymous poster hash: 059d0...102
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Ingen ateister tipper jeg dvs hele 2% av Norges befolkning. Anonymous poster hash: f84c1...68a
sug lut Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Hørt noe, en kom aldri de salmene jeg liker. Men flott tiltak av nrk.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Besteforeldrene mine var med, så da måtte jeg jo se et par salmer Koselig med noen, men jeg synes det er mange salmer som er så deprimerende.. Anonymous poster hash: d819f...849
Groosalugg Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Vi har sett masse. Har barn som var med i ung kirkesang, og også en del andre kjente i ulike kor.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Vi har sett på både på lørdag og søndag. Deilig og avslappende. Har hatt endel familie på besøk i helgen, og det er tydelig at salmer minutt for minutt engasjerer. Svigerinnen min og mannen hennes som begge er medlemmer i den norske statskirken - og som med sterke meninger mener dåp, konfirmasjon og giftermål skal utføres i kirken har en litt rar holdning ellers til alt som har med kristendom å gjøre. Det å ha en tro er visst bare noe svake mennesker har + at salmer minutt for minutt var det mest latterlige som visstnok er sendt på tv. Min søster er ateist. Jeg regnet med at hun ville være negativt innstilt - men der tok jeg feil. Hun synes visstnok at salmer er en kulturskatt og mener at veldig mange salmer er veldig vakre :-) Anonymous poster hash: fcf79...76b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Vi har sett på både på lørdag og søndag. Deilig og avslappende. Har hatt endel familie på besøk i helgen, og det er tydelig at salmer minutt for minutt engasjerer. Svigerinnen min og mannen hennes som begge er medlemmer i den norske statskirken - og som med sterke meninger mener dåp, konfirmasjon og giftermål skal utføres i kirken har en litt rar holdning ellers til alt som har med kristendom å gjøre. Det å ha en tro er visst bare noe svake mennesker har + at salmer minutt for minutt var det mest latterlige som visstnok er sendt på tv. Min søster er ateist. Jeg regnet med at hun ville være negativt innstilt - men der tok jeg feil. Hun synes visstnok at salmer er en kulturskatt og mener at veldig mange salmer er veldig vakre :-) Anonymous poster hash: fcf79...76b Bare til info: Svigerinnen din og mannen hennes er ikke medlemmer av den norske statskirke. Vi har ikke statskirke i Norge. De er medlemmer av den norske kirke. Det er i så fall noe de har til felles med svært mange nordmenn. Noen er medlemmer helt frivillig og synes det er greit, andre er ufrivillige medlemmer, og det er ikke greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 477cf...bca
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Ingen Anonymous poster hash: a2d23...59b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Har en venninne som hørte på alle! Og i går skrev hun på facebook og lurte på hva hun skulle gjøre nå som det er over. Hun er både kristen og svært musikkinteressert. Anonymous poster hash: 7990c...139
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Har en venninne som hørte på alle! Og i går skrev hun på facebook og lurte på hva hun skulle gjøre nå som det er over. Hun er både kristen og svært musikkinteressert. Anonymous poster hash: 7990c...139 På alle? I 60 strake timer? Anonymous poster hash: 477cf...bca
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Ikke sett ett eneste minutt av det. Er ikke kristen, ikke vokst opp med søndagsskole eller andre ting der man hører/lærer salmer, og har ikke noe forhold til det Anonymous poster hash: 36e56...b17
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Har jobbet på en sykehjem i helga, og der sto det på døgnet rundt. Har sikkert hørt en del av de fleste sangene.. Anonymous poster hash: 9ccd8...abd
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Har en venninne som hørte på alle! Og i går skrev hun på facebook og lurte på hva hun skulle gjøre nå som det er over. Hun er både kristen og svært musikkinteressert. Anonymous poster hash: 7990c...139 På alle? I 60 strake timer? Anonymous poster hash: 477cf...bca Hun sa det, men jeg vil jo anta at hun har sovet litt. Mulig hun har sett det i reprise (det ligger vel på nrk nett?). Anonymous poster hash: 7990c...139
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #21 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har hørt mange og deltok selv med flere. Kjempegøy! Jeg er heller ikke kristen men synes mange salmer er fine Anonymous poster hash: 9b4aa...516
Gjest Antarctica Skrevet 1. desember 2014 #22 Skrevet 1. desember 2014 Hørte mange! De 7 -8 bsiste satt jeg og hørte i ett rapp, tenkte det var dumt å legge seg når de snart var i mål!
soleia Skrevet 1. desember 2014 #23 Skrevet 1. desember 2014 Har høyrt mange, både laurdag og sundag, sjølv om eg i utgangspunktet ikkje tenkte eg skulle høyre på det. Det er mange fine salmar, og nokon av dei har eg eit forhold til frå oppveksten. Det ga ein slik roleg og fin stemning i heimen å ha det på medan eg pusla med andre ting. Men då begravelsessalmane gjekk var det enkelte som var så sterke at det gjorde vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå