Gjest MammaTilKidsa Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Noen som har fått påvist jernmangel uten lav blodprosent? Hvilke symptomer hadde dere og hvor ang tid tok det før dere kom dere etter å ha startet med jerntabletter?
BareMas Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Blir fort sliten, muggent humør og kort lunte, hodepine. Dette var iallefall det legen spurte konkret om før hun serverte beskjeden om at jerntabletter måtte tas. Jeg slurver med tablettene, så kan ikke gi deg noe godt svar på hvor lang tid det tar før man er på topp igjen. Er litt bedre humør og har ikke så mye hodepine lenger da, 7 uker etter jeg starta med tablettene 😂
Sienna85 Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Siste prøve jeg tok, viste HB på 12,6 (helt normalt altså) og ferritin på 11 (for lav, normalområdet er 18-240) ikke tatt jern tabeletter på noen uker nå, men hodepinen forsvant da jeg gikk på de i noen uker (hadde ferritin nivå 7) Tok jern i 4 uker og deretter ingenting i 3 uker før siste test.(ble så dårlig i magen) Ikke steget så mye med andre ord, men formen er bedre likevel
Pobie Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde ingen symptomer, ble påvist med blodprøve (de testet for en del forskjellige ting, ikke bare jern).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå