Gå til innhold

om å si hvor mange mnd barnet er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange mnd går man opp til når man sier hvor gammel barnet er? Har hørt noen si at barnet deres er f.eks 26 mnd og da tenker jeg at det høres så rart ut, hvorfor er det viktig å få frem at barnet er 2 år og 2 mnd? Holder det ikke å si 2 år? Noen sier faktisk at barnet er 24 mnd, som er akkurat 2 år, så hvorfor ikke si 2 år da? Er det også viktig å si 20 mnd? Hva med 1,5 år? Om det ikke er en samtale om noe konkret i utviklingen, da kan det ha noe å si. Men hadde jeg spurt naboen om hvor gammel barnet er og hun hadde svart 48 mnd så hadde jeg måttet tenkt meg om :P

Anonymous poster hash: 1c344...3d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er greit å si mnd opp til 2 år. Men kommer an på hvilken sammenheng også da.

Er det snakk om utvikling syns jeg det er greit å si mnd, for hos en ettåring kan jo utvikling skille seg stort mellom en på 13 mnd og en på 23 mnd,

Anonymous poster hash: d5fa8...d01
Gjest flykræsj
Skrevet

I en vanlig samtale med andre: opp til ett år. Etter det sier jeg 1.5 år, 2 år ect. På helsestasjon eller hos lege sier jeg antall mnd frem til 2 år tenker jeg. Da er det jo gjerne et poeng å være mer spesifikk. Synes det høres rart ut når folk sier "gutten min er 23 mnd". Hvorfor ikke heller si straks 2 år liksom?

Skrevet

Jeg sier gjerne hvilket mnd han fyller år, sånn han bli 3 i august. I steden for å ramse opp alle mnd.

Anonymous poster hash: 52871...207

Skrevet

Teller "bare" mnd opp til 1 år. Etter det sier jeg "1 år og 3 mnd" osv, og når han passerte 2 år var det kun 2 og så 2 og et halvt.

Enig i at det er teit å si 23 mnd osv. Der sitter den store ungen som snakker og spiser selv også omtaler man som om det er en baby? Rart..... :huh:

Vel, mitt barn er 76 mnd...... eller bare snart 6 og et halvt ;)

Anonymous poster hash: e20fe...15c
Skrevet

Min på straks 2 var og hos legen og fikk resept, og på den stod navnet og 22 mnd...

Skrevet

Sier mnd opp til 18 mnd, etter dette går der i år og halvår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...