Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Er det noen her som har startet med høyere utdanning når de var voksne og etablerte? Jeg har tre barn og en mann som jobber skift. Vurderer å starte på utdanning neste år. Er usikker på om jeg skal ta den samlingsbasert over 5-6 år eller om jeg skal satse på fullt studie i fire år og studielån? Har nå nesten full jobb i kommunen. Så må høre om jeg kan få permisjon, evt jobbe i mindre stilling om jeg tar det samlingsbasert. Hvordan gjorde dere det? Hadde dere huslån/billån? Fikk dere hjelp i banken til å ta lånet avdragsfritt i studietiden? Vil mannen få skatteklasse to om jeg studerer fulltid og ikke har inntekt? Er så usikker, men kjenner jeg er veldig klar for å ta meg en utdanning. Håper noen har erfaringer og vil fortelle litt. Anonymous poster hash: 9adbc...c7d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Jeg studerte for andre gang i voksen alder. Fortsatte i samme jobb, men tok 40% permisjon uten lønn. Avdragsfrihet var ikke noe problem og jeg tok ikke opp studielån siden jeg allerede hadde. Anonymous poster hash: 9ce19...5c7
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Jeg er på andre året nå, av fire år. Har tre barn, og full jobb, så valgte samlingsbasert. Er en dag nettundervisning i uka, og har da permisjon uten lønn, går greit, men blir hardt nå i desember, ettersom det har vært ei uke samling og praksis etterpå i november, så minimalt med utbetalt lønn da. Er nå gravid med nr fire, og samboeren jobber borte annenhver mnd, så det er hardt, men har godt nettverk rundt meg som stiller opp når jeg har behov, det er gull verdt. Anonymous poster hash: 43c66...da2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Jeg har to barn, mann i 100% stilling. Jeg studerer 100% og jobber 20% ved siden av. Har 1,5 år igjen, da er jeg ferdig med master. De to første årene hadde vi avdragsfrihet, men ikke hatt det de siste to årene. Har helt greit med penger, mannen tjener ikke så mye så får fullt stipend, lån og foreldrestipend fra Lånekassen i tillegg til noen tusenlapper fra jobben. Anonymous poster hash: 58b10...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå