Gå til innhold

Hvem har kontrollen hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder lekser, bursdager, foreldremøter, gymbag, turdager, treninger, cup'er osv osv...

Jeg prøver å tvinge mannen til å ta mer ansvar men det ser ikke ut til å hjelpe. Er det normalen at mødrene har kontrollen på sånt eller er det bare her hos oss???

Anonymous poster hash: b6d9a...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min reiser mye, så her er det jeg som har kontroll på det som skjer i ukene.

Bedre at en har full kontroll enn at begge skal ha hvert sitt område og gjerne rote det til 😜

Tenker egentlig ikke på det som arbeid da, det følger liksom med det å ha barn.

Skrevet

Jeg selvfølgelig, er kvinnen i huset. Kvinner er absolutt det sterkeste kjønn, menn gidder jo ingenting.

Anonymous poster hash: fc82c...938

Skrevet

Det er vi foreldrene det.....

Anonymous poster hash: 57223...dc3
Skrevet

Jeg har hatt kontrollen i 21 år og kommer nok til å bli mange år til. :)

Skrevet

Mannen min reiser mye, så her er det jeg som har kontroll på det som skjer i ukene.

Bedre at en har full kontroll enn at begge skal ha hvert sitt område og gjerne rote det til 😜

Tenker egentlig ikke på det som arbeid da, det følger liksom med det å ha barn.

Har det helt likt, og det plager ikke meg heller noenting. Færre kokker, mindre søl :-)

Skrevet

Det er jeg og bare jeg. Jeg liker det. Mannen pendler og har ingen interesse av det dessverre.

Skrevet

Dere som svarer at dere mødrene har kontrollen...synes dere ikke det er kjipt å ha ansvaret alene? Jeg blir så lei av å komme hjem etter senvakt og planlegge dagen derpå...for ingen andre har tenkt tanken.

HI

Anonymous poster hash: b6d9a...845

Skrevet

Far har koll på klesvask og alt av søknader og dokumenter og ting som må gjennom "systemet". Jeg merker klærne og organiserer klesskapet. Mannen er oppe med barna om natta og henter og leverer i bhg og passer på at de har alt de trenger der. Jeg minner han på det han må ha med når det skifter årstid og passer på at riktig klær er i hus. Han sørger for at huset blir vasket, jeg feier over kjøkkenbenken og tar flekkene her og der. Han sørger som sagt for at klærne blir vasket, jeg sørger for at alle faktisk går med rene klær (mannen inkludert :P). Maten lager vi ofte sammen.

Vi har egentlig en fin fordeling. Vi har kontroll begge to. Vi gir etter evne og får etter behov.

Anonymous poster hash: 4c022...557

Skrevet

Eg har kontrollen! Liker det litt, og irriterer meg over det i blant. Da sender eg eit stikk til sambuar....så tar han i eit ekstra tak. :)

Anonymous poster hash: 469dc...721
Skrevet

Begge. Men jeg er litt mer kontrollfreak, så jeg følger litt bedre med. Men mannen følger godt opp allikevel. Fint å være to om det og bra for barna å se at mannen også følger opp.

Anonymous poster hash: c3a5e...408

Skrevet

Han jobber på sjøen og er borte annenhver mnd, så jeg har mest kontroll, men han prøver så godt han kan når han er hjemme.

Jeg drar på alle foreldremøte og samtaler på skolen, og han på samtaler i bhg (jeg jobber der, og vet alt).

Anonymous poster hash: 86a00...130

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har det. Jeg ønsker det ikke, men jeg har. Når jeg gikk gravid sist hadde jeg så smerter at jeg knapt sov og hadde nok med å tenke på meg selv. Ba mannen huske på bursdagene som var, og det endte med at ungen gikk glipp av de to han fikk ansvaret for...

Skrevet

Jeg har det, og det er helt greit. Jeg er god på oversikt, systemer og planlegging, mannen er det ikke. Han har andre ferdigheter som jeg mangler, og tar sin del der.

Skrevet

Jeg har kontrollen, og det skal veldig mye til for at jeg skal gi den fra meg. :P

Anonymous poster hash: 82766...f9c
Skrevet

Jeg har kontrollen på de tingene du nevner, jeg er hjemmeværende så det går under "jobbeskrivelsen" min. Ser ikke på det som urettferdig for min del, det er så mye annet han har kontroll på som jeg vil slippe.

Skrevet

her har jeg stålkontroll!

Men jeg er alenemor da:)

Anonymous poster hash: 52728...6fd
Skrevet

Meg i mange år inntil jeg ikke orket å få kjeft mer for avglemt skiftetøy, avtaler eller andre ting som jeg glemte å fortelle han om.. Nå deler vi ansvaret med variablet hell: det glemmes støtt og stadig bursdager,dugnader og legetimer osv osv. Men nå er det hvertfall ikke bare min feil lengere..

Anonymous poster hash: 4ff8a...189

Skrevet

Jeg har kontrollen på alt. Men nå har vi ingen felles barn da. Jeg er vant til å styre alt i hverdagen inkludert økonomien og det gjør jeg også i dette forholdet. Hadde aldri klart å gitt fra meg kontrollen tror jeg. Samboer er flink med penger og sløser aldri selv om han hadde hatt mulighet. Men jeg må ha full oversikt over regninger osv. Han overfører penger til meg fast hver mnd og jeg fordeler disse ut til de forskjellige postene. Samme gjør jeg med min lønn. Ser ikke for meg at han hadde hatt kontroll på alle tallene hehe så jeg har et stort kontrollbehov.

Anonymous poster hash: 63e6a...87c

Skrevet

Nazi kontroll her :P

Er alenemamma og er så glad ingen klusser med systemene mine :D

Anonymous poster hash: 5fa2b...f7c

Skrevet

Jeg har kontrollen for di jeg er hjemme og han reiser mye, men han har full informasjon så han kan ta over når jeg er borte for studiene eller dersom noe annet skjer.

Jeg er nok mer organisert enn han og har derfor alltid vært den som hadde mest kontroll, men npr jeg jobbet var han like involvert slm meg. Vi bruker kalenderen på telefonene samt en familieplanlegger på veggen, setter opp alarmer nved behov og holde hverandre jevnlig oppdatert. Ukedagsting fikser jeg stort sett, om helgene stepper han inn. Pussig nok har han oså arvet tannlegebesøk med gutten.

Anonymous poster hash: b5af3...5cd

Skrevet

Jeg har kontrollen her. Klarer ikke å se for meg at noe hadde blitt gjort om han skulle prøvd å ta over kontrollen i hjemmet. Han ser ikke når huset må støvsuges/vasker, klær må vaskes eller brettes, når ungene må bade, lekser osv. Når det kommer til avtaler som legetimer, timer hos helsesøster, foreldresamtaler, tannlege osv så tar jeg ikke sjangsen på at han skal huske på det når han klarer å glemme sine egne legetimer.

Jeg irriterer meg over dette. Jeg kunne tenkt meg å komme hjem fra kveldsvakt å sett at nødvendig husarbeid var gjort, ungene var badet, lekser var fulgt opp, klær var funnet frem til dagen etter uten at jeg har måtte ringe han i løpet av arbeidsdagen for å minne han på hva som må gjøres for så å komme hjem til at kun halvparten er gjort fordi han har glemt eller ikke orket. Vi har mye diskusjoner om disse tingene.

Anonymous poster hash: 473ea...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...