Gå til innhold

Hva bør jeg informere barnefar om ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ble gravid ønsket min daværende kjæreste at jeg skulle ta abort og at vi hadde fått oss en "lærepenge" og måtte passe bedre på fremover. For meg var det uaktuelt, og jeg er nå 15 uker på vei. Jrg fortalte han om min beslutning for 10 uker siden, og har ikke hørt noe fra han siden det. Hca bør jeg informere han om fremover ? Ultralyd, fødsel eller ingenting ?

Anonymous poster hash: c2cad...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde kun informert etter fødselen om at nå er han blitt pappa.

Anonymous poster hash: a209f...9e1
Skrevet

Støtter anonym. Si ifra når ungen er født. 

Skrevet

Ikke tiden for å være hevngjerrig og barnslig.

D kan være at mannen vil ombestemme seg... uansett så blir han barnets far.. og der er mor tjent med å ha et godt forhold ;)

Tror bare jeg hadde sendt ham oppdateringer etter undersøkelsene, ikke noe avhandling eller 'følerier', men type: "Legeundersøkelse idag, foreløbig termin er satt til xx.xx. Alt ser bra ut!" "Hyggelig jordmorundersøkelse, fikk høre hjertelyd. Stas!" "Ultralyd neste torsdag - lyst å vær med?" Send mms fra UL dersom han ikke blir med.

Kan være mannen blir takknemlig i ettertid ;)

Anonymous poster hash: 787fe...ba6

Skrevet

Jeg sendte noen meldinger i begynnelsen (han dro da jeg var 18 uker på vei), men sluttet fordi jeg fikk aldri noe respons. Sendte bilde etter fødselen. Hørte aldri noe. Nå er barnet snart 5 år og jeg har verken hørt fra ham eller sett ham siden den dagen han dro.

Send korte meldinger, om du vil. Men di trenger verken å være hyggelig eller invitere ham med på noe. Han stakk. Han burde krype for deg om han vil ha noe.

Anonymous poster hash: 67a48...ab1

Skrevet (endret)

Jeg var oppi samme situasjon å oppdaterte han om forventet termin,spurte om han ville være på ultralyd.sendte ultralydbilder,sendte melding når barnet var født og sendte noen bilder av barnet selv om han ikke spurte.

Hadde jeg kommet i samme situasjon igjen så hadde kun sendt en melding etter barnet var født.

Hvorfor gidde å bruke tid på en som helt tydlig ikke bryr seg?

Ombestemmer han seg å har lyst å være med på ultralyd så klarer han sikkert å være voksen nok til å spørre deg om når det er.

Skulle han spørre for sent så han gikk glipp av å være med på ultralyd så er det jo ikke verre enn at han betaler for å gå på ultralyd.Er mange steder som tilbyr ultralyd om du betaler for det.

Endret av me_87
Skrevet

Jeg ville ha sendt ham en melding når jeg fikk datoen for UL, og spurt om han ønsker å bli med jeg da... ikke tiden for å være hevngjerrig og alt det der nå.

Det beste for barnet ditt er jo om pappaen ombestemmer seg og blir en god pappa tross alt. :)

Om han da sier neitakk til å bli med, så hadde jeg sendt ham en mld kvelden før UL og spurt om han fortsatt ikke ville. ;)

Noen ganger trenger man en dytt i baken for å gå tilbake på en vanskelig avgjørelse tenker jeg.

Skrevet

Jeg aner virkelig ikke, men ville nok sendt en mld etter fødselen. Om ikke pappaen vil ha kontakt kanskje besteforeldrene vil?

Utover det må du nok føle deg litt fram til hva du tror er best for deg og barnet samt hva slags framstøt du tåler å se tilbake på i etterkant. Tror det kam være lurt å vite i ettertid at iaf du gjorde ditt for at banet skulle ha en pappa m i bilde :)

Lykke til håper han ombestemmee seg !:)

Anonymous poster hash: 5bd25...eaf

Skrevet

Jeg ville ha sendt ham en melding når jeg fikk datoen for UL, og spurt om han ønsker å bli med jeg da... ikke tiden for å være hevngjerrig og alt det der nå.

Det beste for barnet ditt er jo om pappaen ombestemmer seg og blir en god pappa tross alt. :)

Om han da sier neitakk til å bli med, så hadde jeg sendt ham en mld kvelden før UL og spurt om han fortsatt ikke ville. ;)

Noen ganger trenger man en dytt i baken for å gå tilbake på en vanskelig avgjørelse tenker jeg.

Men har ikke han noe ansvar for å ta kontakt? Er alt mors ansvar ?

Skrevet

Men har ikke han noe ansvar for å ta kontakt? Er alt mors ansvar ?

Klart han har.

Det er ikke mors ansvar å ta kontakt med ham, men det kan lønne seg å være litt storsinnet i denne situasjonen tenker jeg.

Det KAN jo hende at far synest det første steget er langt og vanskelig å ta iogmed at han har sagt det han har, og da kan man jo alltids rekke ut en hånd og se om han vil ta den.

I verste fall forandrer det ingenting og situasjonen blir som før.

I beste fall så får babyen en far som er tilstede i livet sitt. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke informert ham om fødselen, men om dato for UL og etter at barnet er født. Hadde ALDRI tatt med en eks som har dumpet meg PÅ GRUNN AV graviditeten med på fødselen, det er det ultimate sviket mot kjæresten sin det han har gjort. Men å ha ham med på UL kan jo være greit.

Anonymous poster hash: 3c5c2...2f8
Skrevet

Jeg hadde nok sendt en melding om når termindato er, eventuelt spurt om han ville være med på ultralyd.

Fødsel hadde han ikke fått vite om før den var overstått og barnet var født.

Personen som er med på fødsel skal være en støtte for mor og ikke gjøre situasjonen mindre bekvem en den allerede er.

Jeg sendte bf (som jeg dengang var gift med) på gangen når jeg lå på føden fordi han tappet meg for krefter med sin uro og oppførsel isteden for å være noen jeg kunne få støtte av.

Det ble rett og slett slitsomt å ha han der inne. så å ha en mann som har sviktet meg eller som jeg ikke har nær kontakt med tilstede hadde vært uaktuelt.

Anonymous poster hash: 6ad92...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...