Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Barna mine går i 3. og 5. klasse. Vi bor ikke i gangavstand til noen av vennene deres. Minste en jente og de vennene hun har er ikke flinke til å ta initiativ til å treffes på fritida. To stk. Jeg har gitt litt opp med de ettersom det kun er jeg som tar initiativ, derfor prøver jeg nå å invitere andre i klassa så hun forhåpentligvis blir bedre venner med de. Og de leker fint, men på skolen detter hun tilbake til de to andre vennene. Hva gjør jeg med det? Eldste er gutt og tar selv initiativ til besøk, men har inntrykk av at guttene ikke er så ivrige på bli med hjem etter skolen som jentene. Får litt inntrykk av her inne at barna har besøk eller er på besøk nesten hver dag. Men, hva gjør jeg i minste sitt tilfelle? Og hva med eldste som aldri maser om besøk? Anonymous poster hash: 21814...586
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Kan gå flere uker der ikke mine barn har besøk. Er jeg som ofte inviterer. Mitt inntrykk er at ALLE fra skolealder er busy med masse aktiviteter. Mine i 1 og 3 går kun på turn. Anonymous poster hash: 01309...80c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Kan gå flere uker der ikke mine barn har besøk. Er jeg som ofte inviterer. Mitt inntrykk er at ALLE fra skolealder er busy med masse aktiviteter. Mine i 1 og 3 går kun på turn. Anonymous poster hash: 01309...80c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Mine går i 1 og 4 klasse. Yngste har stort sett nok med skole, sfo, lekser og fritidsaktivitet i ukedagene så har ikke så ofte besøk da. Eldste har ofte besøk og jeg syns vel egentlig at de er blitt så store nå at de heller kan besøke hverandre etter middag og lekser og er ganske lei av å må servere middag til de alltid. Vil egentlig ha litt tid bare vi i familien rett etter jobb og skole. Vi voksne blir faktisk slitne etter jobb vi også. Anonymous poster hash: e3fdc...566
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Vi bor veldig nært skolen og har ikke barn på sfo, så her er det veldig ofte venner er med hjem etter skolen. 4klassingen har besøk nesten hver det har hun hatt siden hun startet på skolen. Siden de kan gå hjem etter skolen, leke og foreldrene hente når de er på vei hjem fra jobb blir det mye enklere. De hadde uansett hentet på sfo for de som går der. Jeg har ikke stresset med at hun skal ha med seg noen, det har hun ordnet helt selv. Vi foreldre sender mld på kvelden eller morran når en av de spør. Nå har noen av de tlf så de ringer noen ganger etter skolen for å dobbeltsjekke at det er ok. En sjelden gang passer det ikke. 6klassingen hadde endel venner på besøk mår hun var mindre eller gikk til venner etter skolen. Da ringte hun når hun kom til veninnen sin og sa ifra. Vi bor så nærme hverandre at om det ikke passer er hun hjemme nesten til vanlig tid. Nå er det ikke like mye besøk, men hun er mere ute og flyr. Nå sykler de over større områder så de tar gjerne runda i gata og får med seg venner og sykler rundt sammen. Her omdagen var det en gjeng gutter som banka på døra og lurte på om hun ville være med på fotballbanen. De så på fotballkamp, kjøpte vaffel i kiosken, lekte litt på skolen før de syklet litt rundt på veien hjem. Så det er helt anderledes nå enn tidligere, men hun har ikke så stort behov for å være på besøk eller ha besøk. Hun er på sin fritidsaktivitet tre dagerr i uka pluss endel ekstra i perioder, så hun vil faktisk kose seg hjemme uten masse venner. Slappe av og lade batteriene. Hun liker å krølle seg opp i go stolen med en bok, tegne, perle og andre rolige aktiviter hjemme. Anonymous poster hash: cd75b...81e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 1.klassingen har venninne på besøk 2 ganger i uka rett og slett fordi vi har samkjøring og vi har barnet mens moren kjører det andre barnet på aktiviteter. . Forøvrig er det sporadisk med besøk. Går på en aktivitet utenom skole/sfo og en aktivitet i sfo-tiden.. Anonymous poster hash: 29dfd...295
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Ble litt stressa nå av at de kanskje ikke er nok sosiale. Men, som sagt så er det vanskelig med minste. Prøver å få til andre vennskap der, men det er ikke lett å få det på glid. Anonymous poster hash: 21814...586
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Ble litt stressa nå av at de kanskje ikke er nok sosiale. Men, som sagt så er det vanskelig med minste. Prøver å få til andre vennskap der, men det er ikke lett å få det på glid.Anonymous poster hash: 21814...586 Vi har ikke barnebesøk mer enn maks 1-2 ganger. Ikke fordi vi har så mange aktiviteter (han har bare én), men 6-åringen han rett og slett er sliten etter å ha vært på skolen fra 8.00 til 16.00. Han får dessuten dekket sine sosiale behov ila dagen og gjerne mere til, slik at han selv ønsker ro og alenetid når han kommer hjem. Det vil sikkert endre seg når han er større, men alkurat nå føler jeg at flere vennebesøk bare ville gjort han veldig sliten og tar fra han verdifull tid for seg selv. Anonymous poster hash: 51328...bf1
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Om hun stadig "faller tilbake" på de gamle vennene er det vel fordi hun liker dem best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå