Gå til innhold

Hundeallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hund i 5 år. Aldri fått påbevist allergi. Har hatt noe eksem som liten, men har ikke vært plaget av det som voksen.

De siste 3 månedene har jeg opplevd nesten daglig å få er akutt utslett av ulikt omfang. 

Jeg klør meg så hardt at huden hovner opp og kan ses som "striper" der jeg har klødd med neglen. 

Er helt forferdelig og får det over hele kroppen. I ansiktet blir jeg varm på forskjellige plasser men klør ikke like ille som på resten av kroppen. Får et litt nupete utslett på kroppen og ikke store blemmer. Det jeg stusser over er at jeg kun får dette hjemme og ikke på jobb. Kløen stilner når jeg tar allergitablett. Skal bestille time til fastlege i morgen, men tenkte å høre om noe har vært i samme situasjon. Er så redd for at det skal være allergi mot hund. Er det mulig å utvikle allergi mot hund i voksen alder, uten å få de "typiske" tegnene som kløe i øyne og luftveisvansker?

Anonymous poster hash: 4ad3a...73d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja mannen ble allergisk mot hund da han var ca. 40 år. Har andre allergier også så han er kanskje mer disponert.

Anonymous poster hash: 5d1e9...072
Skrevet

Ja mannen ble allergisk mot hund da han var ca. 40 år. Har andre allergier også så han er kanskje mer disponert.

Takk for svar. Hadde dere hund på tidspunktet?

Jeg har to hunder og klarer ikke forestille meg å måtte gi de bort fordi jeg har blitt allergisk. 

Skrevet

Takk for svar. Hadde dere hund på tidspunktet?

Jeg har to hunder og klarer ikke forestille meg å måtte gi de bort fordi jeg har blitt allergisk. 

Nei heldigvis ikke. Han reagerte på venners hunder.

Han hadde alltid hunder i oppveksten og hadde tenkt at vi skulle skaffe oss det.

Glad dette ble oppdaget før vi fikk oss hund. Trist å måtte omplassere. Men må man så må man.

Skrevet

Jeg har hatt katt hele livet, men ble plutselig allergisk da jeg var 27 år. Har blitt så ille at jeg såvidt kan være på besøk hos folk med katt.

Anonymous poster hash: 826f6...aa7

Skrevet

Hva slags reaksjon får du når du er hos andre med katt?

Skrevet

Hva slags reaksjon får du når du er hos andre med katt?

Har ikke vært hos noen med katt, så vet dessverre ikke. Skal til legen på onsdag, så finner vel ut om det er allergi eller ikke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...