Gå til innhold

Kan man bruke kolleger som referanse i stedet for sjef?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke meg ny jobb. Barnehage.

Har jobbet i barnehage i flere år og er bl. a barne og ungdomssarbeider. 

Jeg sa opp den forrige jobben min nå i permisjon. Har jobbet der i flere år. Det siste året har samtlige personal sluttet pga sjefen. (Privat barnehage). Det siste året var vi stort sett bare 2 ansatte på 21 barn. Styrer jobbet der som pedleder på papiret, men var i praksis aldri til stede. Fin måte å spare penger på for han. Jeg fungerte i praksis som pedleder. Meg og den andre assistenten samarbeidet veldig bra og foreldrene var fornøyde, merkelig nok.

Sjefen ble dritsur da jeg til slutt sa opp også. Skikkelig sur!

Har ikke lyst at han skal være referansen min. Kan min kollega være det selv om hun bare er assistent?

De siste 5 årene har alle pedlederne bare vært innom i kort tid før de har blitt sykmeldt og sluttet så er ingen av dem som kan være referanse. 

Anonymous poster hash: 6402d...306
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan, men det er ikke alltid de godkjenner det. En gang jeg gjorde det da jeg søkte jobb via Manpower ringte de meg og sa de måtte ha referanse fra sjefen. Men i mange tilfeller går der greit med kollega

Anonymous poster hash: ee485...ff9

Skrevet

Jeg har gjort det i staten, selv om de der krever referanse fra nåværende sjef.

Anonymous poster hash: c6375...208

Skrevet

Når du søker på en jobb, så skriver du nederst på CV'en: Referanse oppgis på forespørsel.

Ingen sjekker referanse før de har likt deg på et intervju ;)

På slutten av jobbintervjuet vil intervjuer spør deg etter referanser, da forklarer du saken for dem, saklig!

"Alle" har hatt en rævva sjef en gang... ;) D går helt fint :)

Anonymous poster hash: 03ff9...09c

Skrevet

Hadde flere referanser sist jeg søkte jobb. Ingen av dem sjefen min. Inge som reagerte på det.

Anonymous poster hash: 926a6...b1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...