Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Jeg har passert 40 uker og har termin 2. desember. Er så lei av å være gravid og håper fødselen starter snart. Men er også litt lei meg og ensom. Føler meg veldig isolert hjemme, for har bekkenløsning og vil ikke gå ut på glatta heller. Venninnene mine er opptatte, mye å gjøre på jobb eller eksamenstid, og ingen kommer på besøk eller kan komme og treffe meg i området. Jeg håper det blir bedre når babyen kommer, og gleder meg jo kjempemasse til det. Er det noen her som har født og som syntes det var litt tungt både fysisk men også spesielt psykisk den siste tida? Og som synes det ble bedre etter fødselen? Det hjelper jo ikke at det er mørkt og kaldt ute heller. Håper noen har noen oppmuntrende ord, for jeg sitter bare i sofaen og har det tungt for tida. Anonymous poster hash: 4524d...ef8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Ingen som har vært gjennom en fødsel og som synes det ble bedre etterpå? Anonymous poster hash: 4524d...ef8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Oi er jo bare snakk om dager nå til du har babyen din i armene. Så fantastisk julepresang:) Er helt normal å være hormonell og lei iallefall på slutten. Klem til deg:) Anonymous poster hash: fc797...591
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Og jo jeg har vært fødeklar og lei 2 ganger, glemmes fort når baby er ute:) Anonymous poster hash: fc797...591
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Og jo jeg har vært fødeklar og lei 2 ganger, glemmes fort når baby er ute:)Anonymous poster hash: fc797...591 Takk for beroligende svar Anonymous poster hash: 4524d...ef8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 Jeg hadde det likedan. Var mye syk og dårlig i svangerskapet. Særlig på slutten var det pyton psykisk (og fysisk), var 100% sykemeldt, innlagt på sykehus 6 ganger i siste trimester, og følte meg isolert fra omverdenen. Hjalp ikke at jeg ble værende på sykehuset i 8-9 dager etter fødselen og måtte ta masse medisiner i ukene etterpå. Men, det ble bedre! Jeg fikk det bedre fysisk og psykisk, og ettehvert fikk jeg glede meg over babyen, og ha overskudd til å dele den gleden med familie og venner. Anonymous poster hash: 12e70...642
Sint naken biltyv Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Jeg har vært møkklei, sur og hormonell tre ganger. Bare angret på at jeg ble gravid og hatt det jævlig. Men det forsvant som dugg for sola alle tre gangene😊 Det er helt vanlig å ha det dritt på slutten. Det er ikke lenge igjen før du har verdens beste julegave hos deg! Lykke til med innspurten😊
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Man er litt koko når man er høygravid! Nyt d, nå har du lov Men som alt annet, så er DU den eneste som rår over ditt liv! Snart får du en ny "sjef" i hus Inntil han kommer, nyt siste rest av frihet Gå på kino, dusj/bad dritlenge, gå tur og se på julepynten, gå på kafé (er helt sikkert noen som takker ja til invitasjon ), be mannen på restaurant, kjøp litt mer babyting (hihi), les en bok, se Netflix, ta en tlf til tante/mamma/bestemor/søster/venninne, lakkér neglene, rydd/organiser klesskapet ditt, etc, etc Lykke til! Snart er lillegullet her Anonymous poster hash: 93773...384
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Tusen takk for svarene, dere, jeg blir mer optimistisk nå Anonymous poster hash: 4524d...ef8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 Man er litt koko når man er høygravid! Nyt d, nå har du lov Men som alt annet, så er DU den eneste som rår over ditt liv! Snart får du en ny "sjef" i hus Inntil han kommer, nyt siste rest av frihet Gå på kino, dusj/bad dritlenge, gå tur og se på julepynten, gå på kafé (er helt sikkert noen som takker ja til invitasjon ), be mannen på restaurant, kjøp litt mer babyting (hihi), les en bok, se Netflix, ta en tlf til tante/mamma/bestemor/søster/venninne, lakkér neglene, rydd/organiser klesskapet ditt, etc, etc Lykke til! Snart er lillegullet her Anonymous poster hash: 93773...384 Pga. formen min, blant annet bekkenløsning og ingen energi, kommer jeg meg ikke noe sted, men tipsene om bok, netflix og tlf skal jeg ta med meg Takk for mange tips! Anonymous poster hash: 4524d...ef8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 Jeg hadde alvorlig fødselsdepresjon med nr én, og ble raskt uplanlagt gravid med nr to. Tøft svangerskap med selvmordstanker og hvor jeg ikke et eneste sekund gledet meg over barnet som skulle komme. Allikevel visste en logisk del av meg at jeg kom til å elske barnet like mye som nr én. De vonde tankene forsvant med fødselen. Det var som om noen trakk vekk et tungt slør jeg hadde gått med rundt hodet. I sekundet jeg holdt gutten var alt på plass igjen. Jeg følte meg endelig som meg selv, og vi hadde en fantastisk barseltid. Mannen min fikk tilbake sin livsglade kone, og barna fikk en tilstedeværende mor. Anonymous poster hash: b6be2...a02
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #12 Skrevet 30. november 2014 Man er litt koko når man er høygravid! Nyt d, nå har du lov Men som alt annet, så er DU den eneste som rår over ditt liv! Snart får du en ny "sjef" i hus Inntil han kommer, nyt siste rest av frihet Gå på kino, dusj/bad dritlenge, gå tur og se på julepynten, gå på kafé (er helt sikkert noen som takker ja til invitasjon ), be mannen på restaurant, kjøp litt mer babyting (hihi), les en bok, se Netflix, ta en tlf til tante/mamma/bestemor/søster/venninne, lakkér neglene, rydd/organiser klesskapet ditt, etc, etc Lykke til! Snart er lillegullet her Anonymous poster hash: 93773...384 Jeg skriver under på denne. Er i nesten samme situasjon som deg, med termin om en uke og kraftig bekkenløsning. Men jeg storkoser meg med alenetid med storesøster, filmer, strikking, sying, baking og lange karbad på kveldstid. Det sosiale er ikke viktig for meg nå i det hele tatt, det kan jeg ta igjen senere. Nyt tida du har for deg selv nå, og gled deg heller til alt som kommer. Anonymous poster hash: de590...262
C&M&H Skrevet 30. november 2014 #13 Skrevet 30. november 2014 Gikk på overtid i fjor på denne tiden, og var helt ute psykisk.. bare gråt og følte meg forferdelig... så føler med deg! Og ja - det gikk over da fødselen var i gang (satt)! Så du får bare holde ut, håper du føder snart!
Mor di! Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde som deg, tredje svangerskap og slet med helsen hele svangerskapet. De andre to kom før termin, så var ikkje mentalt innstilt på å gå over tiden. Men deg gjorde jeg, og ble mer og mer deppa for hver dag som gikk. Men til slutt kom hun, og all frustrasjon ble erstattet med glede. Og tenk så koselig det blir med baby i adventstiden! Jeg kjenner meg litt misunnelig, jeg fikk da varmen sto på som verst i sommer, og fikk ikke nyte tiden slik jeg ønsket. Lykke, lykke til!😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå