Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Jeg gikk skikkelig på tryne i en steintrapp utenfor huset forrige torsdag, så fredag måtte jeg ringe jobb og bli hjemme. Jeg har slått ryggen skikkelig, og sammen med bekkenløsning klarer jeg ikke å gå og stå oppreist i mer enn noen minutter før det begynner å verke. Fredag var jo en sykedag, men siden det har vært en helg imellom kan jeg ta ut mer egenmelding eller må jeg til legen og høre om en sykemelding. Er bare stress alt sammen synes jeg og veldig ubehagelig å ringe for å si at jeg er syk eller har smerter .... Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 7e19b...b50
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Dette varierer nok fra arbeidsplass til arbeidsplass. Jeg hadde uansett bestilt time hos lege og evt. Fysioterapeut. Anonymous poster hash: 9165e...835
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Det avhenger om dere er IA bedrift eller ikke. Om dere er IA bedrift kan du være hjemme med egenmelding mandag, hvis ikke må du få sykemelding da man kun kan nytte egenmelding i 3 dager (fredag-lørdag og søndag- selvom helgen ikke er vanlig jobbe dage for deg). God bedring Anonymous poster hash: 3789f...499
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Det er en IA bedrift ja, men har ikke satt meg så godt inn i hva det innebærer. Men takk for svar, da kan jeg jo ringe legen i hjemmefra i morgen om det ikke letter snart. HI Anonymous poster hash: 7e19b...b50
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Dersom det er IA bedrift kan du bruke 8 egenmeldingsdager før du må ha sykemelding. Dvs tom nå på fredag. Om ikke du klarer komme på jobb på mandag neste uke DA MÅ du ha symelding. Anonymous poster hash: 3789f...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå