Gå til innhold

Seaworld, Blackfish og ja, vi står over! HI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser at min forespørsel om en eller to dager i Seaworld har skapt debatt.

Måtte jo se denne Blackfish filmen, og ja. Vi hopper over hele parken og kjøper heller en fire- dagers bilett i Disney.

Han på 4 skjønner ikke så mye. Men, vi forklarte 9-åringen hvorfor vi valgte vekk den parken og han var helt enig.

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg hadde aldri tenkt over dette før jeg leste tråden din.

Ble nysgjerrig, så jeg googlet blackfish å så kun en to minutters trailer på you tube.

Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri kommer til å sette mine ben der.

Du tok en fornuftig avgjørelse. Og så bra for niåringen din at du gir han/henne så flotte verdier!

Og takk for at du gjorde meg obs på dette.

Kos dere i Disney Word! ☺️

Anonymous poster hash: ddf89...84c

Skrevet

Sikkert litt rart, men nå ble jeg glad :-) Blackfish er så trist. Kos dere i Disney!!

Skrevet

Kom gjerne på ferie til oss. Her kan du se spekkhoggere i frihet - helt gratis :)

Anonymous poster hash: cf19f...894
Skrevet

Hurra!! Så utrolig kult!! Kos dere glugg i Disneyland!!! :)

Skrevet

Satt meg ned å så Blackfish i morges!

Har helt vondt i magen. Jeg holder meg unna!

Skrevet

Uff, det er så trist :(
Blackfish er en tankevekker.
Men slike dyr hører virkelig ikke til i fangenskap, som alle andre dyr heller ikke gjør det.

Har aldri likt dyrehager av noe sort.

Skrevet

godt alle ikke er like naive, hadde ikke vert åpen hvis det hadde vert så ILLE. og mange har blitt reddet fra et dårlig liv i havet

Anonymous poster hash: b98f5...2db
Skrevet

Brettet mitt vil ikke være ned på filmer... :P

Noen som gidder å gi et 'sammendrag' av denne filmen??

Anonymous poster hash: 23305...839

Skrevet

Sikkert litt rart, men nå ble jeg glad :-) Blackfish er så trist. Kos dere i Disney!!

Og du tror Disney er så mye bedre??

Anonymous poster hash: 2fc80...f2b

Skrevet

Sjelden en god idé å sluke filmer rått, spesielt de som er laget av gærne aktivister!...

http://seaworld.com/truth/truth-about-blackfish/?m=1

Haha ja selvfølgelig går SeaWorld ut og benekter at dokumentaren presenterer sannheten.

Det er stadig fakta at flere trenere er drept og skadet av traumatiserte spekkhoggere.

Anonymous poster hash: 91315...c73

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Slike filmer sluker jeg ikke i det hele tatt.  Det er klart at det er forskjell på dyr i naturen og dyr i fangenskap, og det er også noe i at dyr ikke skal være i fangenskap.  Men jeg ser nytteverdien av det også, dessuten er det neimen ikke som en Disneyfilm å være dyr i frihet heller, det kan rett og slett være temmelig tøft det også.  

Jo, det har skjedd et par ulykker med at trenere har blitt drept av dyrene de jobber med, men det trenger ikke å være fordi dyrene ikke har det bra eller er traumatiserte, men fordi trenerne ikke har vært oppmerksomme nok og at dyrene dermed har reagert på sin naturlige måte, nemlig med å være dyr.  

Jeg hadde dratt til Seaworld med den beste samvittighet for om de rette aktivistene bestemte seg for det, kunne de nok ha laget skremmende filmer om Disneyworld også.

Skrevet

godt alle ikke er like naive, hadde ikke vert åpen hvis det hadde vert så ILLE. og mange har blitt reddet fra et dårlig liv i havet

Reddet fra et dårlig liv i havet?

Tror du oppriktig på det?

Spekkhoggere er ment til å være i havet, i stor flokk. De svømmer over 100 km for dagen, og i Seaworld er de sperret inne i et badekar.

De er ikke ment til å svømme i sirkel i et lite basseng. De trenger store områder!

Spekkhoggere lever opptil 60 år i havet.. Og under 10 år i fangenskap.

Og likevel sier du at de er reddet fra havet?

De er skapt til havet!

Anonymous poster hash: 91315...c73

Skrevet

Slike filmer sluker jeg ikke i det hele tatt.  Det er klart at det er forskjell på dyr i naturen og dyr i fangenskap, og det er også noe i at dyr ikke skal være i fangenskap.  Men jeg ser nytteverdien av det også, dessuten er det neimen ikke som en Disneyfilm å være dyr i frihet heller, det kan rett og slett være temmelig tøft det også.  

Jo, det har skjedd et par ulykker med at trenere har blitt drept av dyrene de jobber med, men det trenger ikke å være fordi dyrene ikke har det bra eller er traumatiserte, men fordi trenerne ikke har vært oppmerksomme nok og at dyrene dermed har reagert på sin naturlige måte, nemlig med å være dyr.  

Jeg hadde dratt til Seaworld med den beste samvittighet for om de rette aktivistene bestemte seg for det, kunne de nok ha laget skremmende filmer om Disneyworld også.

Men hvorfor skal Seaworld fange dyr som lever i frihet for at mennesker skal underholdes av det? Ser du virkelig INGENTING galt i det? 

Skrevet

Der gjekk turen vår til Seaworld også ut. Hadde tenkt til sommaren.

Anonymous poster hash: bbcc0...33b
Skrevet

Juleribba di har sikkert heller ikke hatt det ille.

Skrevet

Så du forstår ikke at dyr i fangenskap lever en brøkdel av hva de egentlig skal?

Hvor er nytteverdien av at store majestetiske dyr blir tvunget til å hoppe rundt i et badekar? Spekkhoggere er IKKE aggressive dyr, så måten de har systematisk tatt livet av trenere er faktisk svært talene for hvordan disse dyrene har det!

Anonymous poster hash: 1178e...183

Skrevet

De heter faktisk killer whales på engelsk... Ikke bare jakter de, men de leker også ofte med byttet, så de er faktisk litt aggresive.

Vi skal til SeaWorld, gkeder meg :)

Skrevet

Da dropper dere vel Animal kingdom i Disney?

Anonymous poster hash: 9aee4...27e

Skrevet

De heter faktisk killer whales på engelsk... Ikke bare jakter de, men de leker også ofte med byttet, så de er faktisk litt aggresive.

Vi skal til SeaWorld, gkeder meg :)

Det samme gjør katter uten at de er til fare for mennesker... (For ordens skyld: En katt har aldri direkte tatt livet av et menneske, og det har heller ikke en spekkhogger i frihet)

Anonymous poster hash: 1178e...183

Skrevet

Ja, jeg tror Disney er mye bedre. Disney er ikke perfekt, men mye bedre enn Seaworld og andre lignende parker der de har delfiner og spekkhuggere. 

Anonymous poster hash: 70a40...a57

Skrevet

Og dere som sier dere vil til seaworld uansett. Hvorfor ikke dra på hvalsafari i våres vakre land. Det å få se de i sitt rette element, en helt fantastisk opplevelse. Utrolig mye bedre enn en park som seaworld.

Skrevet

Ja, jeg tror Disney er mye bedre. Disney er ikke perfekt, men mye bedre enn Seaworld og andre lignende parker der de har delfiner og spekkhuggere.

Anonymous poster hash: 70a40...a57

Hvorfor tror du det?

Anonymous poster hash: 430db...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...