Gå til innhold

Hei du muslim!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller Jehovas Vitne, jøde eller noe annet som ikke feirer jul, jeg lurer på hvordan det føles å være 'utenfor' i denne høytiden? Er det dumt, er du likegyldig?

Hvordan reagerer ungene?

*nysgjerrig*

Anonymous poster hash: 509c7...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muslim her 😀. Var på julegrantenninga idag med ungene. Kjøpte julekalender til barna. I år dropper vi juletreet da vi reiser bort. Synes det er koselig tid, dog vi tenker ikke på jesus i alt dette, men at det er en hyggelig måned. Og så gleder vi oss til nytt år for da kjøper vi nyttårsgaver og skal på en stor fest 😀

Anonymous poster hash: c6189...923

Skrevet

Muslim her 😀. Var på julegrantenninga idag med ungene. Kjøpte julekalender til barna. I år dropper vi juletreet da vi reiser bort. Synes det er koselig tid, dog vi tenker ikke på jesus i alt dette, men at det er en hyggelig måned. Og så gleder vi oss til nytt år for da kjøper vi nyttårsgaver og skal på en stor fest 😀

Anonymous poster hash: c6189...923

Nyttårsgaver?? Er det en muslimsk greie? :)

Anonymous poster hash: 650a7...4e2

Skrevet

Vi feirer på akkurat samme måte, dropper bare gudstjenesten.. Koselig måned :)

Anonymous poster hash: 3c41d...ee3

Skrevet

Denne tråden kommer her inne hver gang julen nærmer seg. 

Så må en eller annen forklare at opprinnelsen til de fleste skikkene vi har som tilhører julen faktisk er hentet fra vikingenes jol. Det har noe med lyset, solen og øl å gjøre, om vi ser på både historien og årstiden. Jeg tviler på at du tilber Tor og Odin, eller?
Ett lite googlesøk, så finner du alle fakta. At kristne feirer jesu' fødsel er mest fordi det er fint å feire det i desember - fordi vi kan lyse opp hverdagen og gjøre litt ekstra stas på en mørk tid av året. Jesus ble ikke engang født i desember, sies det... 

Dette ble sånn ca for min del, men man trenger som sagt bare å google litt. 

Anonymous poster hash: 4c4b4...362
Skrevet

Denne tråden kommer her inne hver gang julen nærmer seg. 

Så må en eller annen forklare at opprinnelsen til de fleste skikkene vi har som tilhører julen faktisk er hentet fra vikingenes jol. Det har noe med lyset, solen og øl å gjøre, om vi ser på både historien og årstiden. Jeg tviler på at du tilber Tor og Odin, eller?

Ett lite googlesøk, så finner du alle fakta. At kristne feirer jesu' fødsel er mest fordi det er fint å feire det i desember - fordi vi kan lyse opp hverdagen og gjøre litt ekstra stas på en mørk tid av året. Jesus ble ikke engang født i desember, sies det... 

Dette ble sånn ca for min del, men man trenger som sagt bare å google litt. 

Anonymous poster hash: 4c4b4...362

Seriøst.. gå og vær besserwisser et annet sted a'. Hun lurer på hvordan folk som ikke feirer jul slik som majoriteten i landet opplever tiden vi er inne i nå. Det går ikke an å google personlige erfaringer, opplevelser og følelser...

Skrevet

Jesus er født i mars. De kristne lot jula bli jesus fødselsdag for da kunne de få med hedningene på feiringen, for de feiret da lysfesten.

Simsalabim.

Anonymous poster hash: c2046...bd4

Skrevet

Vi feirer på akkurat samme måte, dropper bare gudstjenesten.. Koselig måned :)

Anonymous poster hash: 3c41d...ee3

Jeg er 100% etnisk norsk og har kristne foreldre, aldri vært i kirken i julen :) Ikke alle nordmenn gjør det, langt i fra. Og jeg vet om flere ikke-kristne som går i kirken på julaften fordi det er en tradisjon i slekta, den skjønner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 650a7...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...