Gå til innhold

Noen som tjener mer enn mannen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har over en god periode prøvd å bli lagt merke til.
Det har jeg klart, og nå i høst fikk jeg et saftig lønnshopp.

Lå fra før litt over mannen i lønn, nå ligger jeg nesten 100.000 over.
Med ny bolig, endel boliglån og barn nummer 2 på vei kunne det ikke passet bedre.

Men mannen oppfører seg som om han er sjalu.
Han klager hele tiden over lønnen sin, og har ikke vist noen glede over at jeg gjør det bra.
Jeg har også høyere utdanning enn han

Jeg blir skikkelig lei meg :(

Noen råd å komme med, han er verdens snilleste ellers og en fantastisk pappa.

Anonymous poster hash: f47fc...42a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist. Jeg tjener mer enn min mann, men han bryr seg ikke om det.

Anonymous poster hash: f6cbd...e50

Skrevet

Jeg tjener mest og mannen sier (med glimt i øyet) at det er supert for da slipper han å stresse med jobben og kan heller bruke mer tid på trening! ;)

Anonymous poster hash: 90e79...8e2

Skrevet

Tjener mer enn mannen jeg også. Han bryr seg katta om det, men nå har vi felles økonomi. Noe vi også hadde da han tjente mest.

Skrevet

Jeg tjener mer, men mannen bryr seg ikke om det. Skulle jo også bare mangle, da jeg har utdanning mens han ikke har.

Skrevet

Jeg tjener også en god del mer enn mannen. Det har aldri vært noe tema egentlig.

Anonymous poster hash: bf90b...c68

Skrevet

Jeg tjener en god del mer enn mannen, men han kommer til å øke innen et par år og da vil lønnen være rett under min. Det har egentlig aldri vært et tema.

Vi har uansett felles økonomi i den forstand at hvis en av oss er tom så betaler den andre.

Anonymous poster hash: db04a...64b

Skrevet

Jeg tjener mest da jeg har høyere utdanning. Han fleiper med at jeg er hans sugarmama, men har heldigvis god nok selvfølelse til å ikke bry seg om slikt :)

Skrevet

Jeg tjener litt mer, men er også den eneste med studielån så det er ikke praksis ikke så stor forskjell. Han sier også sugarmama og tuller med det hele.

Skrevet

Jeg tjener mer enn mannen min, har gjort det fra begynnelsen. Jeg snakker ikke så mye om hvor mye hvem tjener, vi fordeler utgifter, jeg betaler mer. Om jeg ville, kunne jeg gjort større poeng ut av det og da tror jeg at det ville vært mer problematisk. Men slik det er nå, er det ikke noen problem i det hele tatt. Vi snakker ikke om hvor mye vi tjener men hvordan vi fordeler det begge tjener.

Anonymous poster hash: fe0fa...53c
Skrevet

Jeg tjener litt over 250 000 kr mer enn mannen min i året, og han bryr seg ikke så mye om det siden han vet at jeg har langt høyere utdannelse enn han. Han spøker til tider med sine kompiser at godt at han fant seg en rik dame som kan forsørger han ;)

Anonymous poster hash: 5358b...644

Skrevet

Dere som sier mannen deres spøker med at de har funnet seg sugarmama, en forsørger osv... Hvordan reagerer folk når han sier slikt? Jeg bruker nemlig å gjøre det innimellom da mannen min tjener over 4 ganger mer enn meg (der har du effekten av å velge lavtlønnet, lavstatus kvinneyrke vs høystatus yrke med høy utdannelse i ekstremvarianten). Da er det enkelte (som ikke kjenner meg så godt) som ler litt sånn anstrengt og ser på meg med et blikk som sier at de faktisk tror at jeg tok ham for pengene sin del (det er jo selvsagt så langt fra sannheten som det kan få blitt).

Blir litt fascinert over at folk reagerer slik, og lurer på om det kun er damer som får en slik reaksjon, siden det liksom er en stereotyp? 

Anonymous poster hash: 4dbfa...091
Skrevet

Dere som sier mannen deres spøker med at de har funnet seg sugarmama, en forsørger osv... Hvordan reagerer folk når han sier slikt? Jeg bruker nemlig å gjøre det innimellom da mannen min tjener over 4 ganger mer enn meg (der har du effekten av å velge lavtlønnet, lavstatus kvinneyrke vs høystatus yrke med høy utdannelse i ekstremvarianten). Da er det enkelte (som ikke kjenner meg så godt) som ler litt sånn anstrengt og ser på meg med et blikk som sier at de faktisk tror at jeg tok ham for pengene sin del (det er jo selvsagt så langt fra sannheten som det kan få blitt).

Blir litt fascinert over at folk reagerer slik, og lurer på om det kun er damer som får en slik reaksjon, siden det liksom er en stereotyp? 

Anonymous poster hash: 4dbfa...091

Hehe..ja, det vil jeg tro dem gjør ja. Hvis noen innbiller seg at kjønnene noensinne vil bli 100% likestilt, så tror jeg dem tar feil! Vet ikke om det er rett å bli det helt heller da. Men dette er vel et klassisk tilfelle av hva som er greit og morsomt å si for en mann, men veldig upassende å si for en kvinne.. Så lengre har vi ikke kommet..

Anonymous poster hash: 61c45...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...