Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Vi har 4 barn. 8 år, 6 år, 3 år og 1 år. Mannen har vært utro så jeg har valgt å gå. Jeg ønsker å sitte med huset siden det er jeg som har tilknytning til plassen. Mannen hhr i mange år jobbet dobbelt av egen fri vilje mens jeg har gnagd på han om å slutte og heller bruke mer tid på familien og på oss. Jeg har alltid hatt hovedansvaret for barna mens han har prioritert jobb. Jobb som ikke har gagnet oss økonomisk i det hele tatt. Nå er han lei seg og bitter fordi jeg vil gå og nekter å godta samvær under 50 50. Jeg foreslo annenhver onsdag til søndag. Vi ble ikke enige på mekling og skal dit på nytt nå i desember. Mannen mener han skal dra det så langt som til rettsak. JJeg mener det er best for barna med så liten omveltning i livet som mulig. Og de er vant med å være her sammen med meg. Nå skal han ta hus bil ig barna. Mest for å ødelegge for meg tror jeg da han sier jeg ikke skal få sitte her og leve det gode liv som han kaller det. Jeg skal kjempe med nebb og klør for barna. 50 50 er uaktuelt før yngste blir 5 år. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 La han dra det til retten, han har ingen sak. En 1-åring er det vel ikke anbefalt overnatting for engang, og man skiller ikke søsken. Han kommer ingen vei. Han kommer til å slite med å finne en advokat som i det hele tatt er villig til å ta saken hans siden resultatet garantert går i ditt favør. Han har forresten ingenting med å være bitter og ønske å ødelegge heller, har han vært utro er det jo han som har ødelagt forholdet deres og ikke du.... Anonymous poster hash: 91dbf...584
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 En mann som ikke prioriterer barna i ekteskapet kan ikke forvente å få delt omsorg. Det burde han tenkt på før! Anonymous poster hash: b3d5f...5bf
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Både 1 og 3 åringen er for liten for delt omsorg, 8 åringen skal høres (regner med 6åringen også får uttale seg). Det dømmes oftes til den som har hatt klart mer daglig ansvar for barna pluss at det veier tungt om du i tillegg kan beholde boligen. Og skulle du ikke kunne sitte igjen med huset så hjelper det om du blir boende innenfor barnas skolekrets/der de har nettverk som brhg, skole og aktiviteter. Jeg hadde latt han dra det til retten, om han ønsker å kaste bort pengene sine. Min eks truet med rettssak for å få delt omsorg for våre barn på 1,5 og 3,5 år. Etter 5 min på fvk innså han at det bare var å gi opp... Anonymous poster hash: f65ec...8a0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Dustemann!! Kjenner du en advokat?? Ev. snakk med en og kanskje få ham til å sende et supersaklig, 'hardt' brev til ham... Anonymous poster hash: a1bcc...333
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Han gidder ikke tilbringe tid med familien, men utro skal han være, og i tillegg forvente at du blir? Hva faen tror han at han er.. Han kan kose seg med å betale for rettssak, han kommer til å tape så det synger. Anonymous poster hash: 57e9b...67b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Ja jeg tenker jo at han ikke kommer til å vinne. Men tenker jo på hvilken effekt en slik sak vil ha på barna. Det eneste jeg vil er at vi skal være venner og samarbeide for barnas del. Har sagt det så mange ganger de siste årene at han må investere i familien sin og ikke minst i oss som ektefeller men nei, jobb har gått foran. Nå sitter han vel og kjenner på at man ikke vet hva man har før man mister det. Og han vil vi skal glemme og gå videre og leve sammen fordi vi kan få det så bra? Jeg kjenner jeg er ferdig. Men han psyker meg ut med stygge meldinger og trusler om det ene og det andre. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Ja jeg tenker jo at han ikke kommer til å vinne. Men tenker jo på hvilken effekt en slik sak vil ha på barna. Det eneste jeg vil er at vi skal være venner og samarbeide for barnas del. Har sagt det så mange ganger de siste årene at han må investere i familien sin og ikke minst i oss som ektefeller men nei, jobb har gått foran. Nå sitter han vel og kjenner på at man ikke vet hva man har før man mister det. Og han vil vi skal glemme og gå videre og leve sammen fordi vi kan få det så bra? Jeg kjenner jeg er ferdig. Men han psyker meg ut med stygge meldinger og trusler om det ene og det andre. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf Ta vare paa alt av stygge meldinger etc.. Anonymous poster hash: e958a...792
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Ja jeg tenker jo at han ikke kommer til å vinne. Men tenker jo på hvilken effekt en slik sak vil ha på barna. Det eneste jeg vil er at vi skal være venner og samarbeide for barnas del. Har sagt det så mange ganger de siste årene at han må investere i familien sin og ikke minst i oss som ektefeller men nei, jobb har gått foran. Nå sitter han vel og kjenner på at man ikke vet hva man har før man mister det. Og han vil vi skal glemme og gå videre og leve sammen fordi vi kan få det så bra? Jeg kjenner jeg er ferdig. Men han psyker meg ut med stygge meldinger og trusler om det ene og det andre. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf Ta vare på meldinger og noter ned trusler. Anonymous poster hash: 2e182...afb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 Tar vare på alt. Og er veldig nøye på å ikke bli stygg tilbake. Har også varslet om at jeg taper samtalene våre fra nå. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Han kommer ingen vei. 50/(0 kan han glemme! Ta et møte alene med Fvk for å føle deg trygg. Så får du prøve å la de patetiske stinkende fra han prelle av som vann på gåsa!! Du får ikke gjort noe med hvordan han velger å oppføre seg. Det eneste du får gjort noe med, er måten du tar det! Lykke til!!
BareMas Skrevet 29. november 2014 #12 Skrevet 29. november 2014 Det fine med en rettsak er står samvær er fastsatt der, er det ikke lenger vits å krangle om det. Man har på sett og vis en mulighet der, så fremt begge parter overholder avtalen eller blir enig om en annen variant i etterkant. Så blir dere ikke enige på fvk, la ham ta det til retten, det blir ikke dømt 50/50 uansett. Iallefall ikke for de 3 minste, og da er det tvilsomt at største får delt bosted også.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #13 Skrevet 30. november 2014 Som pedagog vet jeg litt om barn og har argumentert opp og i mente på hvorfor det beste for barna ikke er 50 50. Men han påstår han har lest forskning om at det er bare tull at barn ikke tåler 50 50. Dette vet jeg ikke stemmer da for jeg leser såpass mye om barn selv å alltid sier de at 50 50 slår hardest ut på barna. Dessuten vet jeg at det ikke har blitt dømt 50 50 i retten heller enda og tviler på at det kommer til å skje meg. Jeg kan hoste opp hundrevis av vitner som kan tale min sak og fortelle hvor fraværende han har vært. Det er ikke noe jeg heller vil enn at vi skal samarbeide og fungere som venner. Men det blir vanskelig når han oppfører seg slik. Puuh.. brette opp ermene å stå på framover da skjønner jeg. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #14 Skrevet 30. november 2014 Han gidder ikke tilbringe tid med familien, men utro skal han være, og i tillegg forvente at du blir? Hva faen tror han at han er.. Han kan kose seg med å betale for rettssak, han kommer til å tape så det synger. Anonymous poster hash: 57e9b...67b I slike saker deles saksomkostningene.. Hilsen en som har vært der Anonymous poster hash: 4f060...1e6
Mia_73 Skrevet 30. november 2014 #15 Skrevet 30. november 2014 Han gidder ikke tilbringe tid med familien, men utro skal han være, og i tillegg forvente at du blir? Hva faen tror han at han er.. Han kan kose seg med å betale for rettssak, han kommer til å tape så det synger. Anonymous poster hash: 57e9b...67b I slike saker deles saksomkostningene.. Hilsen en som har vært der Anonymous poster hash: 4f060...1e6 Det stemmer, men det vil i så fall være smart brukte penger. Er han en kranglefant av prinsipp kommer de neppe til enighet på familievernkontoret, så retten er vel neste. Anbefaler å samle all dokumentasjon, ikke bare stygge meldinger, men også hvor mye han har jobbet (lønnsslipper). Han har jo ingen sak overhodet men noen menn må høre det fra en dommer.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #16 Skrevet 30. november 2014 Det dumme er at han ikke har lønnslipper for jobb nr2. Han har aldri tatt seg ut noe lønn der. Men det er jo ikke ukjent for alle at jeg har sittet hjemme med barna ukedager som helg. Vi skal på ny mekling i desember så får samle litt info på temaet til da å legge fram. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #17 Skrevet 30. november 2014 Det dømmes ikke 50-50 i rettssaker i Norge annet enn i meget spesielle unntak. Anonymous poster hash: b3e3a...ba0
Elskerhøsten2014 Skrevet 30. november 2014 #18 Skrevet 30. november 2014 de på 8 og 6 år synes jeg skal velge selv, hva de føler rundt dette, de 2 minste bør kun være hos faren anhver helg og en gang i uka,om det hele tatt går igjennom så mye,min er snart 2år har har samvær med pappan sin hver onsdag i 6 timer
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #19 Skrevet 30. november 2014 Barna er helt klart mest vant til å være sammen med meg. Og barna skal ikke splittes. Da får de eldste barna en stor belastning de skal få slippe. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2014 #20 Skrevet 30. november 2014 Vi har 4 barn. 8 år, 6 år, 3 år og 1 år. Mannen har vært utro så jeg har valgt å gå. Jeg ønsker å sitte med huset siden det er jeg som har tilknytning til plassen. Mannen hhr i mange år jobbet dobbelt av egen fri vilje mens jeg har gnagd på han om å slutte og heller bruke mer tid på familien og på oss. Jeg har alltid hatt hovedansvaret for barna mens han har prioritert jobb. Jobb som ikke har gagnet oss økonomisk i det hele tatt. Nå er han lei seg og bitter fordi jeg vil gå og nekter å godta samvær under 50 50. Jeg foreslo annenhver onsdag til søndag. Vi ble ikke enige på mekling og skal dit på nytt nå i desember. Mannen mener han skal dra det så langt som til rettsak. JJeg mener det er best for barna med så liten omveltning i livet som mulig. Og de er vant med å være her sammen med meg. Nå skal han ta hus bil ig barna. Mest for å ødelegge for meg tror jeg da han sier jeg ikke skal få sitte her og leve det gode liv som han kaller det. Jeg skal kjempe med nebb og klør for barna. 50 50 er uaktuelt før yngste blir 5 år. Hva tenker dere?Anonymous poster hash: f7fdc...5bf Aleine med fire barn er "det gode liv"...? Hvilken planet bor han på? Hvor mye har han selv vært aleine med ungene etter at den yngste ble født, da? Har han gode rutiner og former når de er aleine?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2014 #21 Skrevet 30. november 2014 Vi har 4 barn. 8 år, 6 år, 3 år og 1 år. Mannen har vært utro så jeg har valgt å gå. Jeg ønsker å sitte med huset siden det er jeg som har tilknytning til plassen. Mannen hhr i mange år jobbet dobbelt av egen fri vilje mens jeg har gnagd på han om å slutte og heller bruke mer tid på familien og på oss. Jeg har alltid hatt hovedansvaret for barna mens han har prioritert jobb. Jobb som ikke har gagnet oss økonomisk i det hele tatt. Nå er han lei seg og bitter fordi jeg vil gå og nekter å godta samvær under 50 50. Jeg foreslo annenhver onsdag til søndag. Vi ble ikke enige på mekling og skal dit på nytt nå i desember. Mannen mener han skal dra det så langt som til rettsak. JJeg mener det er best for barna med så liten omveltning i livet som mulig. Og de er vant med å være her sammen med meg. Nå skal han ta hus bil ig barna. Mest for å ødelegge for meg tror jeg da han sier jeg ikke skal få sitte her og leve det gode liv som han kaller det. Jeg skal kjempe med nebb og klør for barna. 50 50 er uaktuelt før yngste blir 5 år. Hva tenker dere?Anonymous poster hash: f7fdc...5bf Aleine med fire barn er "det gode liv"...? Hvilken planet bor han på? Hvor mye har han selv vært aleine med ungene etter at den yngste ble født, da? Har han gode rutiner og former når de er aleine? Ja det kan du si. Han har vært alene med de noen timer mens jeg har trent. Startet med det i høst nå og har vært borte en time mandag og torsdag. Men da har jeg for det meste tatt med meg de eldste. Jeg sier ikke at han ikke er en god pappa, men barna har ikke godt av 50 50 ordning. De er for små. Men på sikt er jeg tydelig på at det er en løsning. Men ikke før yngste er 4-5 år. Anonymous poster hash: f7fdc...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå