Gå til innhold

advent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere klar for advent da damer?

Jeg er lagt fra klar, må handle adventskalender i dag 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er alt klart

Mangler noen pakker til kalenderen til barna, men de fylles på etterhvert :)

Anonymous poster hash: 07ff7...dbd

Skrevet

Ferdigpyntet til jul :)

...unntatt juletreet, det er lillejulaften :)

Anonymous poster hash: 640c0...748

Skrevet

Har alt i hus nå ja.

I morgen skal vi i 1.advent gudstjeneste i kirken, kjempestemning med tensing som synger, og en gjeng 5.klassinger som overnatter i kirken til i morgen (Lys våken) er med å tenner lys og hjelper til med gudstjenesten. En kjempekoselig og barnevennlig familiegudstjeneste 1.advent

Etter kirken pynter vi til jul :)

Anonymous poster hash: d454f...47e
Skrevet

Så tidlig dere pynter...

Anonymous poster hash: ab924...8ad

Skrevet

Huset er snart ferdigvasket (mannen har noen ting igjen. Ungene må rydde rotet sitt fra stua og gangen samt vaske gulvet på rommene sine før vi kan hente julepynten i morra. Den kommer nemlig ikke frem før alt slikt kjedelig er gjort. I desember har jeg ikke tid til slikt.)

Så jeg regner med at i morgen ettermiddag kan vi gå på loftet og finne frem pynten. Jeg vet vi må rydde litt på loftet for å få ned pynten, det frister ikke så mye men må gjøres om vi skal få ned kassene med pynt.

Det ene slaget med kake vi må ha er bakt, får vi lyst på mer så tar vi det endag vi har lyst å bake. Syns det er deilig å vite vi ikke må bake så mye forskjellig, litt kosligere å bake når vi har tid til overs. Mamma kom innom med to slag og foresten, ikke noe vi må ha men gode er de.

De fleste julegavene er ferdige, pakket inn og står klare til å bli levert. Noen er også levert. Noen som skal sendes til uka og resten må kjøpes snart. Må igrunn vente på at de to siste ungene må bli enige med seg selv hva de ønsker seg, det er ikke lett nemlig.

Anonymous poster hash: 70cff...01c

Skrevet

Nei, huset ser ut som en svinesti. :/ Ville gjerne hatt det rent og ryddig før vi tar frem stjerna og adventsstaken, men så ble minstemann syk og ville bare sitte på fanget i hele dag, så jeg har ikke fått gjort noe som helst.

Anonymous poster hash: e6d74...a02
Skrevet

Så tidlig dere pynter...

Tidlig? Er jo 1.advent i morgen og de fleste pynter vel da?

Adventstiden er jo det beste med hele julen og den går så fort, må nyte den :)

Skrevet

Adventskalender til ett barn var klar i oktober. Den andre er ikke kjøpt enda. Huset er et rotehøl, og det kommer det til å være fram til alle eksamener er ferdig en uke før jul 😄 Neida, skal få rydda og hengt opp adventsstjerner i morgen, men baking, julegaver, vasking og julepynting må tas i løpet av 19.-23. desember.

Anonymous poster hash: 8ab82...ad3

Skrevet

Jeg har noen pakker til adventskalenderen igjen å pakke og så skal jeg ta frem lilla duker før jeg legger meg. Julestjernene i vinduene henger vi opp i morgen. Jeg følermeg ganske klar til advent og alle juleforberedelsene som skal gjøres da.

Anonymous poster hash: 4d6b8...1ed

Skrevet

Jepp! Lilla duker er på, adventsstaken har 4 lilla lys, lilla puter i sofaen, og i morgen henger vi opp lys i vinduene, i hagen og tar fram adventskalenderene. Advent er fint!

Skrevet

Vi er klar :)

Har styrt litt i uka siden vi hadde bakedag på fredag. Dermed var pynten oppe torsdag kveld. Men ikke tent før fredag :P

Kalenderene står klar, stjerna er tent, har rydda litt og er nesten ferdig med julegavene :)

Skrevet

Så tidlig dere pynter...Anonymous poster hash: ab924...8ad

Tidlig? Er jo 1.advent i morgen og de fleste pynter vel da? Adventstiden er jo det beste med hele julen og den går så fort, må nyte den :)Anonymous poster hash: d454f...47e

Hæ? De fleste pynter vel til 1. søndag i advent? Ja, med stjerne og lys, ja, men ikke med julepynt! Julepynten har da ingenting framme å gjøre før til jul! Lille julaften kommer julepynten fram, og heldigvis tror jeg det er det vanligste. Jeg blir kvalm av julepyntede hus lenge før jul!

Anonymous poster hash: 4ef45...e54

Skrevet

Tror jeg må finne energi en alternativ plass slik at det blir advents rent i hus til i morgen 😊

Skrevet

Så tidlig dere pynter...Anonymous poster hash: ab924...8ad

Tidlig? Er jo 1.advent i morgen og de fleste pynter vel da? Adventstiden er jo det beste med hele julen og den går så fort, må nyte den :)Anonymous poster hash: d454f...47e

Hæ? De fleste pynter vel til 1. søndag i advent? Ja, med stjerne og lys, ja, men ikke med julepynt! Julepynten har da ingenting framme å gjøre før til jul! Lille julaften kommer julepynten fram, og heldigvis tror jeg det er det vanligste. Jeg blir kvalm av julepyntede hus lenge før jul!

Anonymous poster hash: 4ef45...e54

Blir kvalm av andres valg faktisk......Hva er problemet med at andre gjør ting annerledes enn deg selv.

Anonymous poster hash: dd963...547

Skrevet

Klar til advent med stjerner, lys og kalendere. Laaaangt fra klar til jul, men har jo noen uker igjen :)

Skrevet

Så tidlig dere pynter...

Tidlig? Er jo 1.advent i morgen og de fleste pynter vel da?

Adventstiden er jo det beste med hele julen og den går så fort, må nyte den :)

Pynter med adventspynt ja, ikke med julepynt. To veldig forskjellige ting synes jeg. Advent er tid for stjerner eller kranser i vinduet, adventsstake og kanskje en lilla duk eller to. Den ordentlige julepynten er det alt for tidlig for enda. 

Anonymous poster hash: 904eb...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...