Gå til innhold

Jeg ønsker sterkt et barn til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 "større" barn nå. 2 og 3 klasse.

Ønsker et til. Sliter med depresjon/angst da, men det hindrer meg kun i å jobbe fullt, ikke følge opp barna noe jeg gjør:)

Uten barna hadde jeg ikke hatt noe å leve for....

Anonymous poster hash: 4d504...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hva er problemet.
Mener du at du vil klare spebarnsperioden til tross for din depresjon/angst er det vel ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 69632...d1f
Skrevet

Så lenge det ikke er det at du vil ha noe å leve for som er grunnen, så ser jeg ikke noe problem med en til. Er du alene? og hvordan er økonomien din da? 

Skrevet

Økonomien grei. Har en stor leilighet på 120kvm som jeg fikk kjøpt etter bruddet med far til barna mine. Har AAP men også 200 000 kr på sparekonto (er økonomisk av meg).

Har kjæreste. Han vil egentlig ikke ha flere barn, men tenker ikke på prevensjon (har jeg gjort).HI

Skrevet

Er bare å ikke gi han kondomer det da, da blir du nok gravid til slutt. Er det anne prevensjon du bruker, så kan du jo bare gi beskjed om at nå slutter du på oillen, tar ut spiralen eller hva det er du planlegger å gjøre. 

Anonymous poster hash: 10d7c...b23
Skrevet

Faktisk mener jeg at når du sier at du er deprimert og "uten barna hadde jeg ikke hatt noe å leve for..." er det feil tidspunkt å få et barn til.

Du bør ideelt sett ha det bra med deg selv og ha energi og overskudd før du blir gravid, enten det er med den første eller med den tredje. For din egen del, det kommende barnets del og søsknenes og farens del.

Barnet skal ikke hjelpe deg med å komme over angst/depresjon, eller være en kilde til glede/lykke for deg. Det er et voldsomt ansvar og byrde for et barn

Anonymous poster hash: 3577a...5d8

Skrevet

Hatt spiral; tåler ikke mye hormoner. Kondomer nå ja, er jeg som passer på, har hendt glipper..men har nylig tatt ut spiral (2mnd)

Skrevet

Det er 5 år mellom mine, noe av grunne er at jeg har slitt med depresjon og angst. Du har jo vært gravid to ganger allerede, hadde du samme problemene før det? Hvordan påvirket det deg? Går du i behandling eller medisiner? Burde du snakke med behandleren din eller fastlegen om du er usikker på hvor sort angst/depresjonen påvirker deg og eventuelle medisiner når du er gravid? 

Skrevet

Neppe mer enn trolling, men kan jo svare likevel: ingen unger fortjener å være svaret på sin forelders tomhet eller botemiddel mot depresjon. Du kan ikke få deg et nytt barn hver gang de vokser til bare fordi det er lite annet positivt i livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...