Gå til innhold

Det var da også noe å irritere seg over...Makan.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter dette har jeg forstått at noen folk bare leter etter å finne ting å irritere seg om.

Da jeg skjekket min Facebook i dag så jeg at jeg hadde fått en melding fra en bekjent.

Kan ikke kalle henne ne mer, hun gikk i parallellklassen min på barne-og ungdomsskolen.

Vi hadde aldri mye kontakt da eller etter, så jeg syntes at det var hyggelig å høre fra henne.

Hva jeg fikk var en lang mail, sint og sur og rett og slett uhøffelig.

Hvorfor, hva hun klagde på?

Jo, at jeg skriver alle mine statusoppdateringer, alle albumtitler på engelsk!

Ett lite utvalg fra en meget lang mail:

"Hei, XXX.

Jeg ser at du skriver statusoppdateringene dine på engelsk. Vet du ikke hvor patetisk du virker for vennene dine? Du bor for faen meg i Norge, du er norsk, så skriv på norsk! Jeg kan gjette at alle vennene dine ler av deg bak din rygg!"

"Hvorfor skriver du på engelsk? Prøver du å vise at du er bedre enn oss? Prøver du å fremstå smartere, mer "upper-class", mer intelligent? Du virker så full av deg selv! Det virker ikke. For dette blir rett og slett for latterlig!"

"Du var da aldri noe populær på skolen, og om du tror at dette endrer det, så glem det! Er det så vanskelig for deg å skrive på norsk? Har du lese-og skriveproblemer eller noe? Dette er for kleint! "

Joa, ellers takk!

Grunnen til at jeg skriver på engelsk er at halve familien min bor i USA, og spesielt inngiftede familiemedlemmer kan ikke norsk. Jeg vil at de skal holde seg oppdatert og forstå også.

Jeg har også bodd i utlandet i to år, og har da mange venner fra hele verden. Jeg vil opprettholde kontakt med dem også.De aller fleste på min Facebook faller inn i disse to kategoriene.

Jeg regner med at de norske vennene mine kan forstå engelsk?

Hva mener dere?

Er det "patetisk, og "kleint" av meg å fortsette å skrive på engelsk?

Anonymous poster hash: 41bbe...8ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en merkelig ting å reagere på ja. Vi har en fransk mann i familien (inngiftet), og han skriver også nesten alt på engelsk. Jeg liker det mye bedre enn når han skriver på fransk, for da skjønner jeg jo ingenting. :P

Anonymous poster hash: 7400e...8b0
Skrevet

Jeg ville svart, i form av PM - I don`t give a flyig fuck what yout think. You were never a friend, and following my stream, though you are clearly unable to read it, will never make you one.

Skrevet

Oj,hun virker ikke helt stabil..Hadde slettet henne ;)

Skrevet

Hahahaha! Er det virkelig mulig?! Jeg hadde nok gitt henne beskjed om at hun herved slettes fra vennelisten sånn at hun skal slippe å se dine fremtidige statusoppdateringer, som fremdeles kommer til å være på engelsk! 

Hvem er patetisk sa du?!

Anonymous poster hash: 1dce8...b60
Skrevet

Jeg ville svart, i form av PM - I don`t give a flyig fuck what yout think. You were never a friend, and following my stream, though you are clearly unable to read it, will never make you one.

Fantastisk :)

Hadde sendt denne tilbake var jeg deg hi

Anonymous poster hash: 65fd7...417

Skrevet

Kan svare med;

Takk for tilbakmeldingen.

Dine observasjoner er selvfølgelig korrekte og blir tatt med i mine videre statusoppdateringer.

Jeg håper inderlig at du følger nøye med og gir meg beskjed med en gang om jeg faller tilbake til gamle synder.

Alternativt; not so much. 

Mvh, xxx

Skrevet

Er det mulig... uansett om du har venner fra utlandet eller ikke synes jeg ikke at det er noe hun skal henge seg opp i! Og selvsakt vil du opprettholde kontakten med familie og venner som ikke kan norsk. Dersom du hadde skrevet på norsk hadde de bare lurt på hva det var osv, og da måtte du ha skrevet det på engelsk uansett. Har sett eksempler på dette mange ganger. Ikke bry deg om hva hun mener, hun er vel bare sjalu for at hun ikke har bekjendte i utlandet eller noe. Det å dra inn hvor populær du var eller ikke på skolen, var bare tragisk.. 

Skrevet

Du kan da vel skrive på kinesisk for alt hun skal bry seg om!

Gjør virkelig folk slik?? Tar kontakt utav d blå og er så frekke?? *sjokka*

Skriv som den gale damen oppi her sa... hehehe...

Jeg hadde også lagt til at jeg sletter henne for å spare blodtrykket hennes og frigi tid så hun kan gjøre andre ting :P

Anonymous poster hash: 9765f...3e5

Skrevet (endret)

Seriøst? Her skrives det innlegg på både norsk, spansk og engelsk, og har aldri tenkt over det. Hadde glatt ignorert henne, og fortsatt. Så kunne hun bare fortsette å irritere seg.

Eller: lagt ut mailen hennes MED NAVN på facebook-siden din og spurt dine face-venner hva de mener.... hadde ikke kostet meg en kalori å hengt henne ut.

Endret av AvMåneskinnGrorDetNADA
Skrevet

Seriøst? Her skrives det innlegg på både norsk, spansk og engelsk, og har aldri tenkt over det. Hadde glatt ignorert henne, og fortsatt. Så kunne hun bare fortsette å irritere seg.

Eller: lagt ut mailen hennes MED NAVN på facebook-siden din og spurt dine face-venner hva de mener.... hadde ikke kostet meg en kalori og hengt henne ut.

Haha, hadde vært passende "straff" for henne

Anonymous poster hash: 65fd7...417

Skrevet

Hahahaha, gjør som den gale dama :D

Anonymous poster hash: 20368...312
Skrevet

HAHAHA!

Hi: Følg dette rådet!!

Anonymous poster hash: 4e137...d95

Skrevet

Oijsann

Noen som var hårsår !!

Ville og svart på engelsk😁

Don't know how to say this without sounding rude.

Well, if you would have giving it some tought you might have conluded i have friends outside of norway. Shocking right!!!

So if you don't want to see me write in english. Stop following me. You know u can turn it off.. Just a tip.

Xoxo

Skrevet

Etter dette har jeg forstått at noen folk bare leter etter å finne ting å irritere seg om.

Da jeg skjekket min Facebook i dag så jeg at jeg hadde fått en melding fra en bekjent.

Kan ikke kalle henne ne mer, hun gikk i parallellklassen min på barne-og ungdomsskolen.

Vi hadde aldri mye kontakt da eller etter, så jeg syntes at det var hyggelig å høre fra henne.

Hva jeg fikk var en lang mail, sint og sur og rett og slett uhøffelig.

Hvorfor, hva hun klagde på?

Jo, at jeg skriver alle mine statusoppdateringer, alle albumtitler på engelsk!

Ett lite utvalg fra en meget lang mail:

"Hei, XXX.

Jeg ser at du skriver statusoppdateringene dine på engelsk. Vet du ikke hvor patetisk du virker for vennene dine? Du bor for faen meg i Norge, du er norsk, så skriv på norsk! Jeg kan gjette at alle vennene dine ler av deg bak din rygg!"

"Hvorfor skriver du på engelsk? Prøver du å vise at du er bedre enn oss? Prøver du å fremstå smartere, mer "upper-class", mer intelligent? Du virker så full av deg selv! Det virker ikke. For dette blir rett og slett for latterlig!"

"Du var da aldri noe populær på skolen, og om du tror at dette endrer det, så glem det! Er det så vanskelig for deg å skrive på norsk? Har du lese-og skriveproblemer eller noe? Dette er for kleint! "

Joa, ellers takk!

Grunnen til at jeg skriver på engelsk er at halve familien min bor i USA, og spesielt inngiftede familiemedlemmer kan ikke norsk. Jeg vil at de skal holde seg oppdatert og forstå også.

Jeg har også bodd i utlandet i to år, og har da mange venner fra hele verden. Jeg vil opprettholde kontakt med dem også.De aller fleste på min Facebook faller inn i disse to kategoriene.

Jeg regner med at de norske vennene mine kan forstå engelsk?

Hva mener dere?

Er det "patetisk, og "kleint" av meg å fortsette å skrive på engelsk?

Anonymous poster hash: 41bbe...8ff

Hehe... Skriv en statusoppdatering der du skriver at siden visse folk ikke kan engelsk og blir irritert på deg fordi du skriver på engelsk føler du for å forklare hvorfor, og så skriver du at du har engelsk familie osv. Da føler hun seg sikkert passe dum!:P

Anonymous poster hash: 56ba5...54f

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd noe av det samme. Også en gammelsk skolebekjent, men da åpent under en engelsk status. Ikke formulert slik som her, men med samme hensikt: Å jekke meg ned, for de upopulære fra barneskolen skal ikke komme her å tro de er noe. Det som var litt dumt for henne var at hun ikke hadde forstått at jeg bodde i England og brukte facebook til å kommunisere med andre internasjonale studenter da det var dyrt å bruke mobil.

Noen år senere forsøkte hun seg på noe liknende. Det har jeg ikke tenkt å gjengi, for det blir for gjenkjennelig. Uansett så er det tydelig at enkelte som var populære i tenårene sliter med at ting jevner seg ut når vi blir litt eldre og at dem de så på som tapere faktisk kan har rike liv og oppleve ting de ikke opplever.

Anonymous poster hash: af27e...f79
Skrevet

Sært, men jeg synes det er like sært at du bryr deg nok om det til at du legger ut en tråd her... :P

Skrevet

Sært, men jeg synes det er like sært at du bryr deg nok om det til at du legger ut en tråd her... :P

Blant alle de andre superseriøse og alvorlige trådene, mener du?

Anonymous poster hash: ebcc2...f54

Skrevet

Jeg hadde lett lagt ut den meldingen på statusen min, så alle kunne sett hvor dum hun var.

Hvis ikke, så hadde jeg svart:

"Ettersom halve min venneliste er engelsk-talende så blir det naturlig å skrive på engelsk. Spesielt siden de er mine nærmeste, og du er ikke engang en person jeg hilser på.

Hvem tror du at du er? Og hvorfor tror du at du har rett til å diktere hva og hvordan jeg skriver?

At du velger å bruke hersketeknikk i tillegg, sier jo mer om deg.

Din melding blir postet offentlig, så skal vi se hvir mange som er enige med deg.

Og ja, du blir slettet som venn!"

Anonymous poster hash: 56dd4...c39

Skrevet

Jeg er så barnslig at jeg hadde antakeligvis postet den på veggen min 😜

Skrevet

Pussig, tror ikke du har så mye å vinne på å "oppdra" henne.  

Blant mine facebook-venner er det vanlig å skrive på forskjellige språk, jeg velger språk på mine oppdateringer med tanke på hvem det angår.  

"Tre dager til jeg flyr til Paris for å treffe..." blir skrevet på fransk, "juletrefest på skolen" er på norsk osv.  

Anonymous poster hash: 3b02b...5cc
Skrevet

For en gal dame. Vel, jeg hadde ikke brukt en kalori på henne. Bare slettet henne som venn og det hadde vært det.

Skike mennesker er det noe i veien med, og da hjelper det ikke å hevne seg selv om det er fristende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...