siljeas Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Dere som har barn med atopisk eksem, hva bruker dere på barna nå som det er så kaldt? Helsesøster sa vi skulle bare bruke bomull, men jeg syns det virker som henta mi blir så kald! Finnes det noe annet man kan ha innerst på kroppen? Takk
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Vi bruker superundertøy, altså teknisk undertøy (pustende og fukttransporterende) Bambus og silke er også gode alternativer. Anonymous poster hash: 1d91b...1c8
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 I barnehagen jeg jobber i er det flere av barna som bruker bambus. Anonymous poster hash: 3939b...b0d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Bambus her også, men bomull funker veldig bra på de litt mindre kalde dagene. Det finnes også ullundertøy der det innerste laget er bomull (blant annet på Cubus, og MP har fantastiske strømpebukser). Anonymous poster hash: 5e2d9...363
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Bomull eller bambus på de mindre kalde dagene, og her kunne vi faktisk bruke litt ull og ull-silke blanding på atopikeren vår når det var kaldt. Det viktigste var å passe på at han ikke svettet, for da fikk han enda mer eksem. Så han var alltid nokså lett påkledd sammenligned med andre barn. Han frøs ikke, men hadde ikke ett plagg mer enn nødvendig. Typisk vinterantrekk (Vestlandet) var en heldress i ull-silke fra Nøstebarn over en ermeløs ull-silke body og tynne ullsokker. Under den uforede dressen hadde han ett lagg med ullfleece i tillegg. Faktisk tåler han ikke superundertøy den dag i dag av den grunn, og det verste han vet er fleece. Han er 5 og eskemet har roet seg veldig, unntatt nør han svetter pga syntetiske materialer eller varme. Anonymous poster hash: f51d5...ae2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Vi har brukt bomull innerst og ull utenpå. Fungerer også med klær som har bomull eller super på innsiden og ull på utsiden, veldig mange som tilbyr slike plagg. Anonymous poster hash: 84197...71d
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Lillebror bruker devold active kids. Det er superundertøy på innsiden og ull på utsiden. Jeg bruker det selv (til voksne ) og synes det er veldig behagelig
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Vi brukte bambus.Bodyer og trøyer kjøpte vi på Lilleba, og strømpebukser på Barnas hus og babyshop Anonymous poster hash: bd6fe...071
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Sønnen min går med bambusundertøy. Noen med atopisk eksem tåler ullkær med bomull inni men det gjør ikke sønnen min, selv om han ikke får kraftig reaksjon av rent ull. Men han reagerer på ull. Han fikk i bursdagsgave ullklær fra Stormberg som hadde bomull inni, men det var noe ull på innsiden i sømmene og pga bretten på armene, neders på gensete, og nede på buksekanten. Enda det stod at de er laget for allergikere, dårlige greier! Gadd ikke prøve de en gang så byttet de. Men har prøvd en body som hadde gode sømmer og ingen annen ull på innsiden men han fikk noe eksem for det. Det er bare saueull de med atopisk eksem reagerer på fordi det er et stoff i saueullen som de ikke tåler, så de tåler alpakkaull fordi det er en kamel. Sønnen min har en hjemmestrikket (venninne) ullue av alpakka, den varmer mer enn vanlig saueull (da alpakkaen er fra kalde fjellstrøk) og er fin men tåler ikke så mye slitasje tror jeg. Så om du kan strikke så kan du strikke i alpakka Jeg kan ikke strikke. Anonymous poster hash: cf760...d8e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 Sønnen min går med bambusundertøy. Noen med atopisk eksem tåler ullkær med bomull inni men det gjør ikke sønnen min, selv om han ikke får kraftig reaksjon av rent ull. Men han reagerer på ull. Han fikk i bursdagsgave ullklær fra Stormberg som hadde bomull inni, men det var noe ull på innsiden i sømmene og pga bretten på armene, neders på gensete, og nede på buksekanten. Enda det stod at de er laget for allergikere, dårlige greier! Gadd ikke prøve de en gang så byttet de. Men har prøvd en body som hadde gode sømmer og ingen annen ull på innsiden men han fikk noe eksem for det. Det er bare saueull de med atopisk eksem reagerer på fordi det er et stoff i saueullen som de ikke tåler, så de tåler alpakkaull fordi det er en kamel. Sønnen min har en hjemmestrikket (venninne) ullue av alpakka, den varmer mer enn vanlig saueull (da alpakkaen er fra kalde fjellstrøk) og er fin men tåler ikke så mye slitasje tror jeg. Så om du kan strikke så kan du strikke i alpakka Jeg kan ikke strikke. Anonymous poster hash: cf760...d8e Eneste saueullen vi bruker er ullsokker, da har vi bambussokker og/eller bomullsokket under. Vet at andre bruker heldrakter men da må man passe på så ikke f.eks ermene under har sklidd opp og jeg stoler ikke på barnehagen om de sjekker slikt. Så unngår ellers saueull helt, best å ikke trigge eksemen så han forhåpentligvis vokser den av seg Anonymous poster hash: cf760...d8e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Vi bruker bomull eller superundertøy. Ene kunne bruke tolagsundertøy med superundertøy inni og ull utenpå, men for andre blir det alt for varmt, så han får eksem av varmen. Han som får eksem av varme er vanskeligst å kle på riktig, fordi jeg har lett for å kle på han for mye klær når jeg fryser selv... Anonymous poster hash: 51a51...af8
MrsMilla Skrevet 29. november 2014 #12 Skrevet 29. november 2014 For oss funker ull/silkeblandingen fra nøstebarn. Ellers er tips silke eller bambus - som er supermyke naturmaterialer.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #13 Skrevet 29. november 2014 Lillebror bruker devold active kids. Det er superundertøy på innsiden og ull på utsiden. Jeg bruker det selv (til voksne ) og synes det er veldig behagelig Har du link til ullundertøy med bomull på innsiden, til voksne? Jeg klarer ikke å finne det Anonymous poster hash: 3939b...b0d
Blondzilla Skrevet 29. november 2014 #14 Skrevet 29. november 2014 Bambus er vel det som likner mest på ull i egenskaper vil jeg tro. Jeg har noe dom har virket veldig behagelig, men det er veldig dyrt synes jeg. Dersom det ikke er svært kaldt der du bor vil jeg tro at jenta di holder varmen i bomullsundertøy med fleece som mellomlag under dressen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #15 Skrevet 29. november 2014 Trollcollection.no har bambus som ikke er så veldig dyr. Anonymous poster hash: cf760...d8e
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. november 2014 #16 Skrevet 30. november 2014 Lillebror bruker devold active kids. Det er superundertøy på innsiden og ull på utsiden. Jeg bruker det selv (til voksne ) og synes det er veldig behagelig Har du link til ullundertøy med bomull på innsiden, til voksne? Jeg klarer ikke å finne det Anonymous poster hash: 3939b...b0d Det må ikke være bomull på innsiden! Sportsundertøy som har bedre egenskaper. Har ikke noen bestemt link nei.
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. november 2014 #17 Skrevet 30. november 2014 https://www.devold.com/outdoor-no/nettbutikk/overdel/active-woman-shirt/5-c/562/2481/ Jeg er på mobilen så aldri sikkert at det ble rett. Google Devold active woman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå