Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Ett utested her jeg bor har ofte standup show å virker som de aldri sjekker om de som skal inn er gamle nok. Får selv høre at jeg ser ut som jeg er 16 år å har aldri blitt spurt om bevis på hvor gammel jeg er,å jeg har vært der ofte! De kjenner meg heller ikke igjen ettersom det er veldig ofte er nye som står i døren. Ved mange tilfeller har komikerene snakket med folk i publikum,å det viser seg da at de ikke er gammel nok til å komme inn der. Det er jo 18 årsgrense fordi det blir solgt alkohol der så dette syns jeg er for dårlig! Hvem kan jeg kontakte for at sjenkekontrollørene skal få vite om dette? Hadde de sjekket bare en kveld det var show så hadde de nok funnet minst 5-6 personer som var under 18 år å dermed er der ulovlig! Anonymous poster hash: b553c...e68
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Ring politiet når du er der. Finner de ut at mindreårige har kommet inn sliter utestedet no jævlig.. Anonymous poster hash: 93ab0...d5f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Det er dessverre langt ifra engangstilfelle heller,dette har skjedd ofte Anonymous poster hash: b553c...e68
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Det er ikke ulovlig å ha mindreårige i lokalet, men de har ikke lov til å nyte alkohol. Det er selvsagt avhengig av at personalet kan ha oversikt over at dette ikke skjer. Aldersgrensen er noe et serveringssted setter selv. Anonymous poster hash: 0a9d9...099
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Jeg har jobbet i skjenkekontrollen, og det er faktisk ikke noen lov som forbyr mindreårige å oppholde seg på et sted med alkoholservering (bare se på restauranter f.eks) så lenge de ikke rører alkohol. Problemet er at på et utested er det håpløst for de ansatte å kontrollere om 17 åringen tar en slurk av 19 åringens øl, derfor setter eierne en konsekvent aldersgrense for å unngå at lovbrudd skjer. Min 15 åring kunne fint være der uten at det i seg selv skulle bryte noen lov, men da ville dørvakta sikkert måttet fotfølge henne for å forsikre seg om at hun ikke rørte alkohol, og det har de jo ikke akkurat kapasitet til. Det er eiers rett og bestemme aldersgrensa, men de aller fleste setter 18 år som grense ved øl/vin og 20 år ved spritservering. Dette for å gjøre jobben lettere for de ansatte og for å ha en viss kontroll på at loven ikke blir brutt. Anonymous poster hash: e1662...93f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Jeg har jobbet i skjenkekontrollen, og det er faktisk ikke noen lov som forbyr mindreårige å oppholde seg på et sted med alkoholservering (bare se på restauranter f.eks) så lenge de ikke rører alkohol. Problemet er at på et utested er det håpløst for de ansatte å kontrollere om 17 åringen tar en slurk av 19 åringens øl, derfor setter eierne en konsekvent aldersgrense for å unngå at lovbrudd skjer. Min 15 åring kunne fint være der uten at det i seg selv skulle bryte noen lov, men da ville dørvakta sikkert måttet fotfølge henne for å forsikre seg om at hun ikke rørte alkohol, og det har de jo ikke akkurat kapasitet til. Det er eiers rett og bestemme aldersgrensa, men de aller fleste setter 18 år som grense ved øl/vin og 20 år ved spritservering. Dette for å gjøre jobben lettere for de ansatte og for å ha en viss kontroll på at loven ikke blir brutt. Anonymous poster hash: e1662...93f Forresten, glemte å svare på spørsmålet ditt; Ved mistanke om lovbrudd så ringer du politiet om det er akutt, men du kan også kontakte kommunen, Vi rapportere til dem og det var de som hadde med skjenkebevilgningene å gjøre.. Anonymous poster hash: e1662...93f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 på showene jeg har vært på har det vært ca 200 personer der,så at de har kontroll på at de som er under 18 år ikke drikker har jeg ingen tro på. Å når ikke JEG er blitt spurt om bevis så har de nok ikke spurt de som har vært yngre enn 18 år heller. Jeg ser så ung ut at de tar barnebillett på meg på bussen hehe. Å likevel har jeg aldri måtte vise bevis på disse showene. Det er bedre kontroller etter 12 da bare så det er sagt,da spør de mange om bevis i døren. Men de spør ikke de som allerede er inne pga de har vært på showet. Når jeg har kjøpt drikke i baren på showene så har jeg heller aldri blitt spurt om bevis.. Anonymous poster hash: b553c...e68
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Ikke noe i noen lov som sier at det skal være 18-årsgrense der det serveres alkohol. MEN utestedet må da sørge for at mindreårige ikke får i seg alkohol. Det er en av flere grunner til at det er aldersgrense på steder der det severes alkohol (men ikke f.eks. på restauranter) Anonymous poster hash: 089d2...56f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 At du ikke blir spurt om leg i baren kan være at bartender regner med du har blitt sjekket i døra, vil jeg tro... Eller så ser du ikke så ung ut som du tror ..hehe... neeeeida Jeg tenker du kan tipse kommunen om dette neste gang det skal arrangeres noe der, da sender de inn en kontrollør som tar stikkprøver. Har opplevd flere ganger at jeg har blitt oppringt av sjefen for et hasteoppdrag. Jeg er 35 år, men blir tatt for å være klassevenninna til 15 åringen min, derfor ble jeg ofte sendt på slike oppdrag der vi skal sjekke om de klarer å se forskjell på en 15 åring og en som bare ser ung ut. Husker vi tok en stikkprøve i en by. Dessverre ble jeg (som da var 32 år) spurt om leg oftere enn 17 åringen jeg gikk på oppdrag med.. Anonymous poster hash: e1662...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå