Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Hei.. Nå trenger jeg hjelp fra dere.. Jeg har vært 100% ansatt i et engasjement i staten i jobb A, men ble 100% sykmeldt av ulike svangerskapsplager for endel uker siden.. Jeg har nå fått en annen jobb i staten (jobb som er 50%, jeg har samtidig fått nedgradert stillingen i jobb A til 50% og skal nå begynne å jobbe i jobb B, men samtidig fortsette å være sykmeldt i jobb A.. Altså jeg skal jobbe 50% og være sykmeldt 50%.. Var hos legen i går og fikk ordnet opp i dette og nedgradert sykemeldingen i jobb A til 50%.. Men blir dette riktig? Jeg tenker at jeg skal jo være 100% sykmeldt fra en 50% stilling.. Men alikevel så skal jeg jo jobbe 50% hos den andre arbeidsgiveren.. Hva blir riktig å skrive på sykemeldingen? Legen virket veldig forvirret og jeg også ble usikker da det stod på sykemeldingen jeg skal sende til jobb A at jeg var klar for 50% arbeid igjen.. Huff dette ble komplisert, men håper noen skjønte, slik at jeg kan få litt oppklaring.. Anonymous poster hash: 4bda6...9ae
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Nei det blir feil. Om du ikke skal jobbe i jobb A må du ha 100% sykemelding for denne. Anonymous poster hash: f3cb8...115
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Ja det jeg mener også, så selv om jobb B kun er 50% så skal det stå 100% sykmeldt i denne jobben på sykemeldingen? Altså se det fra en annen vinkel.. Hvis jeg skulle blitt sykmeldt i begge jobbene så skulle jeg hatt to sykmeldinger med 100% og ikke to med 50%? HI Anonymous poster hash: 4bda6...9ae
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Hvis du er fullt sykemeldt fra en stilling er du 100% sykemeldt. Er du 50% sykemeldt betyr det at du skal jobbe halvparten av vaktene. Det har ingen betydning hvor mange stillinger du har. Det er prosenten tilsammen som har betydning. Du har to 50% stillinger. Om legen skriver ut 100% sykemelding skal du ikke jobbe i det hele tatt. Legen må skrive ut 50% sykemelding, og da må det registreres 100% fravær på den ene stillingen slik at du til syvende og sist faktisk er 50% sykemeldt ut fra en 100%(sammenslått) stiling. Anonymous poster hash: beecb...3f1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Hei.. Nå trenger jeg hjelp fra dere.. Jeg har vært 100% ansatt i et engasjement i staten i jobb A, men ble 100% sykmeldt av ulike svangerskapsplager for endel uker siden.. Jeg har nå fått en annen jobb i staten (jobb som er 50%, jeg har samtidig fått nedgradert stillingen i jobb A til 50% og skal nå begynne å jobbe i jobb B, men samtidig fortsette å være sykmeldt i jobb A.. Altså jeg skal jobbe 50% og være sykmeldt 50%.. Var hos legen i går og fikk ordnet opp i dette og nedgradert sykemeldingen i jobb A til 50%.. Men blir dette riktig? Jeg tenker at jeg skal jo være 100% sykmeldt fra en 50% stilling.. Men alikevel så skal jeg jo jobbe 50% hos den andre arbeidsgiveren.. Hva blir riktig å skrive på sykemeldingen? Legen virket veldig forvirret og jeg også ble usikker da det stod på sykemeldingen jeg skal sende til jobb A at jeg var klar for 50% arbeid igjen.. Huff dette ble komplisert, men håper noen skjønte, slik at jeg kan få litt oppklaring.. Anonymous poster hash: 4bda6...9ae Du skal ha 100% sykmelding fra jobb A. Anonymous poster hash: 76785...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå