Gå til innhold

Kjent lite liv de siste 24 t.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32.

Spist mye søtt nå drukket iskald brus og spist nonstop. 

Nesten ikke kjent babyen i dag, ikke går kveld heller.

Kan jo hende babyen har snudd seg i en rar vinkel?

Jeg har dessverre ikke kjent noen mønster på babyen, de fleste sier jo at man gjør det, men jeg er ganske aktiv enda, har en aktiv jobb, så på jobben kjenner jeg jo han ikke. 

Det "eneste" jeg kan kanskje ha merket er at det er stille rundt kl 23. Men mye liv før det. 

Tror jordmor sa til meg en gang at babyen sover maks en time om gange i mors mage, stemmer det? 

Tenker at det kan hende han sover også.

Anonymous poster hash: 27b0b...51c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og spør.

Anonymous poster hash: 89e98...979

Skrevet

Det kan være naturlige grunner til at baby ikke beveger seg, og det kan være den ikke har det bra. Derfor må du ringe føden nå for en sjekk. De tar deg inn med en gang!

Anonymous poster hash: 7d2f8...0f5

Skrevet

Kjente noe bevegelse nede ved skambeinet, men det er ikke mye. Kjent det kanskje to ganger på seks timer :-O 

Hvis det ikke tar seg opp, må jeg ringe. Men så redd for å bli avvist, møte på sure mennesker som syns jeg er teit :.( 

Skrevet

Gi faen i om de synes du er teit! I verste fall dør babyen fordi du er redd for at de skal synes du er teit!? Sier ikke at det er veldig sannsynlig men nå er du en mamma og da må du sette barnet ditt foran frykten for å bli oppfatta som teit. Beklager at jeg er streng, men ta litt ansvar nå :)

Skrevet

Om det er noe med morkaken må de ta ut babyen, det vil gå veldig bra med babyen da, men ikke om de venter for mange timer.. Her er det timer om å gjøre kjære deg. RING

Skrevet

Du må ringe, med en gang, ikke vent, vær så snill!! Dette gjør de daglig på føden, og i 99 av 100 ganger er alt bra, men den 1 gangen det ikke er bra, er det grusomt hvis man ventet for lenge med å ringe.

Anonymous poster hash: 61f79...9f9

Skrevet

Det er som og høre meg, skjedde i uke 32, fikk panikk og ringte legen, han var rolig nesten et og halvt døgn og det hadde skjedd så masse,så jeg tenkte ikke over det,men da jeg gjorde det ringte jeg sykhuset med engang,det bør du også, min var rolig fordi han hadde snudd seg riktig vei :)

Skrevet

Du ringer føden nå! Og så skal du sjekkes. Husk å si at du har drukket kaldt og vært i ro slik at de tar deg inn med en gang.

Anonymous poster hash: dba26...0ac

Skrevet

De tar dette seriøst så ikke bekymre deg for det.

Si du har gjort alt for å øke aktiviteten uten respons.

Greit å sjekke det.

Samme skjedde med meg. Stille i nesten ett døgn og våknet selvsagt skikkelig til liv når jeg ble lagt på overvåkning. :)

Anonymous poster hash: 10f97...5e7

Skrevet

Hvordan går d, HI??

Anonymous poster hash: 811e8...700

Skrevet

Du kjenner ikke baby i uke 32 på en hel arbeidsdag? Det må være rolig baby... Ring føden når du ikke kjenner liv på så mange timer bare for sikkerhetsskyld!

Anonymous poster hash: bd140...c76

Skrevet

Ring føden!!

Det samme skjedde med meg og ut kom lillegutt med keisersnitt samme dag. Morkakesvikt. Lillegutt var helt blå og veide bare 2.2kg.

Ring!

Skrevet

Hei dere.

Ringte føden, og ble tatt inn for en sjekk. 

I følge jordmor så det ut som alt var bra. (overvåket hjertelyden, hadde bånd på magen, i ca 30 min). Tok tempen på meg, og urinprøve. Kjente noen bevegelser, men veldig svakt. Ingen feber, og på urinen var det litt som slo ut, på noe som heter.... å husker ikke, men begynte på n. Jordmor nevnte at det kunne være UVI dersom det svei når jeg tisset. Det gjør det ikke. Og slo ikke ut på noe annet heller.

Så ble sendt hjem igjen med at det ikke var noe, babyen hadde nok bare snudd seg. 

(tok ikke ul).

Kjenner fremdeles ikke sprak og dult som før, veldig veldig svakt, og han ligger nok med bena ned mot skjeden, for jeg kjenner at det stikker og litt "ubehagelighet" der nede. Så bena er nok nedover. Det plager meg faktisk, at jeg ikke kjenner bevegelser og spark som før, men hva får man gjort da? Hvis det er sånn at han ligger med bena ned,

Skal bli godt når han snur seg en annen vinkel.. Hvor lenge skal han ha hode oppe da, siden fredag har han hatt det.

Når jeg tenker meg om kjente ikke jordmor på magen heller, hvordan han lå. 

Får ikke gjort noe. 

Takk for svar, til dere alle. Klem fra HI

Skrevet

Hei dere. Ringte føden, og ble tatt inn for en sjekk.  I følge jordmor så det ut som alt var bra. (overvåket hjertelyden, hadde bånd på magen, i ca 30 min). Tok tempen på meg, og urinprøve. Kjente noen bevegelser, men veldig svakt. Ingen feber, og på urinen var det litt som slo ut, på noe som heter.... å husker ikke, men begynte på n. Jordmor nevnte at det kunne være UVI dersom det svei når jeg tisset. Det gjør det ikke. Og slo ikke ut på noe annet heller. Så ble sendt hjem igjen med at det ikke var noe, babyen hadde nok bare snudd seg.  (tok ikke ul). Kjenner fremdeles ikke sprak og dult som før, veldig veldig svakt, og han ligger nok med bena ned mot skjeden, for jeg kjenner at det stikker og litt "ubehagelighet" der nede. Så bena er nok nedover. Det plager meg faktisk, at jeg ikke kjenner bevegelser og spark som før, men hva får man gjort da? Hvis det er sånn at han ligger med bena ned,Skal bli godt når han snur seg en annen vinkel.. Hvor lenge skal han ha hode oppe da, siden fredag har han hatt det. Når jeg tenker meg om kjente ikke jordmor på magen heller, hvordan han lå. Får ikke gjort noe.  Takk for svar, til dere alle. Klem fra HI Anonymous poster hash: 27b0b...51c

Jeg hadde bedt de ta ul i det minste kjenne etter hvordan leie var. Når skal du på kontroll igjen? Man trenger ikke merke uvi når man er gravid, det gjorde ikke jeg...

Anonymous poster hash: bd140...c76

Skrevet

Synes du bør be om en ul, så du blir beroliget!

Anonymous poster hash: 298f4...52b

Skrevet

Hadde positive sparketester frem til hastesnitt bestemt av UL. Jeg var på overvåkning med daglig kontroll.

Det er ikke tilstrekkelig med slik en test, du MÅ ha ultralyd, kun da kan de se om alt er som det skal. Positiv sparketest er jo veldig bra, da er det ikke fullt så hast, men kjør til sykehuset så får du svar. Ting kan snu raskt!

Anonymous poster hash: 49f19...3c6

Skrevet

Jeg opplevde også det, ene dagen så var det en ekstremt aktiv baby i magen og dagen etter var det helt rolig. Kjente svake bevegelser, så tenkte jo at det var liv inni der..

Så var jeg på kontroll hos jordmor og hun sendte meg opp på sykehuset for kontroll. Alt var heldigvis greit, han hadde snudd seg i magen og bena var innover eller noe sånt. Dermed så kjente jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 77528...cd7

Skrevet

Kjemperart at hun ikke sjekket leie!!?

Anonymous poster hash: 811e8...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...