Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Jeg skrev her inne for en stund siden ang meg og min søster som jobber i samme bedrift. Offentlig. Vi har begge vikariat men har søkt på fast stilling. Samme bedrift, samme stilling, bare 100% fast. Jeg bidrar til mer, jeg kan legge frem ekstremt gode resultater. Søsteren min har litt lengre ansiennitet, ca 5 mnd. Hun bidrar lite, er lite effektiv, og har dårlige resultater. Personlig egnethet er ganske lik, men her er jeg også ett lite hode foran henne i følge våre kollegaer. Uansett. I dag er hun på dagvakt og ringer meg fordi hun fikk stilllingen. Jeg skal på i kveld og får nok avslaget da. Begrunnelsen er at hun har lengre ansiennitet, ferdig snakket. Er det sånn i det offentlige? Orker ikke klage, er jo søsteren min var flere søkere, men hun ringevikarer med svært kort ansiennitet. Anonymous poster hash: ec1b7...ded
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Oij, det var rart. Hos oss er personlig egnethet og evnen til å ta initiativ og jobbe selvstendig mye viktigere enn ansiennitet. Du kan jo spørre sjefen hva som er grunnen
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Oij, det var rart. Hos oss er personlig egnethet og evnen til å ta initiativ og jobbe selvstendig mye viktigere enn ansiennitet. Du kan jo spørre sjefen hva som er grunnen Ja jeg kommer til å spørre. Søsteren min fikk beskjed om at hun fikk jobben pga ansiennitet. I følge sjefen er det noe de MÅ forholde seg til i det offentlige. Søsteren min fikk ikke inntrykk av at hun fortjente jobben, noe hun også har sagt tidligere. Gruer meg til jobb i kveld. Jaja.... Anonymous poster hash: ec1b7...ded
Miamimom Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Nei, det er en " helhetsvurdering". Ansiennitet er bare en liten del av det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Jeg har alltid blitt fortalt at det er den med lengst ansiennitet som skal bli tilbudt stilling i det offentlige først. Anonymous poster hash: 805f0...045
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Hmm, her er det mange ulike svar. Noen som vet 100% sikkert? Ble ikke klokere på Google, var bare i forhold til oppsigelse , fant ikke noe om ansettelse. Anonymous poster hash: ec1b7...ded
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Jeg ville heller spurt sjefen hvor disse reglene står. Anonymous poster hash: 67558...027
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 utlysningen må si at "personlig egnethet vil bli vektlagt" samt noe om at resultatene du allerede har oppnådd vil telle i din favør. Er ikke utlysningsteksten skreddersydd til deg vil ansiennitet gå foran. Anonymous poster hash: 7860c...f69
Miamimom Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 utlysningen må si at "personlig egnethet vil bli vektlagt" samt noe om at resultatene du allerede har oppnådd vil telle i din favør. Er ikke utlysningsteksten skreddersydd til deg vil ansiennitet gå foran. Anonymous poster hash: 7860c...f69 Det stemmer ikke. Snakk med sjefen du.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 utlysningen må si at "personlig egnethet vil bli vektlagt" samt noe om at resultatene du allerede har oppnådd vil telle i din favør. Er ikke utlysningsteksten skreddersydd til deg vil ansiennitet gå foran. Anonymous poster hash: 7860c...f69 Det stemmer ikke. Snakk med sjefen du. Det står at personlig egnethet vil bli vektlagt. Men, hører med sjefen i kveld. Synes bare det er så pinlig. Anonymous poster hash: ec1b7...ded
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Jeg ville heller spurt sjefen hvor disse reglene står. Anonymous poster hash: 67558...027 Ja må nesten det da. Ville forberede meg men finner ikke noe i arbeidsmiljøloven engang å Anonymous poster hash: ec1b7...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå