Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Har en 6 åring i hus som har klaget over hodepine de siste ukene. Han er ellers helt frisk og rask..Jeg mistenker synet da jeg selv er ganske nærsynt..Men hvor starter man undersøkelse for dette? Til legen/helsestasjon først eller rett til optiker? Om det ikke er synet må han jo til lege uansett.... Hvor ville dere startet utredningen? Anonymous poster hash: af5e9...03f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Gå til optiker!! MR el.l. dersom synet er ok, ikke normalt for en 6åring å ha hodepine, og iallefall ikke i ukesvis! Anonymous poster hash: a6544...e84
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Min gutt klaget mye på hodepine en periode i 1 og 2 klasse.. Han var rett og slett stresset av press fra skolen, lekser og litt kompliserte kompisforhold. Han er stiv i nakken og øvre rygg og har fryktelig mange store og vonde tanker.. Han har opplevd å miste flere mennesker han var glad i, han hadde problemer med å bli glad i mennesker fordi han var redd de skulle bli borte for han. I tillegg er min gutt høysensitiv, dette har han arvet av meg. Kan din gutt slite med alt det nye som skjer når et barn begynner på skolen?? Anonymous poster hash: 83814...d44
Guttemamma75 Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Takk for svar, han er en aktiv og kvikk gutt som har kommet godt inn i klassen og skolearbeidet. . Det virker som om han trives godt og han er ikke en engstelig type så jeg mistenker egentlig ikke noe sånt... Anonym#84; han har ikke vondt hele tiden eller hver dag, det er bare noen ettermiddager/ kvelder han har hatt vondt... Skal starte med optiker så får vi se.... Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Start med optiker, er dere hos en flink en kan den gjerne anbefale dere veien videre, dersom det skulle vise seg å ikke være synet. Men sannsynligheten for at det er synet som er problemet er vel størst. Lykke til Anonymous poster hash: 637ea...60a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Jeg har en jente på 8 år som har hatt mye hodeverk de siste 2 årene. Hun har også hatt noen migreneanfall så hun har diagnosen barnemigrene. Vi var akkurat hos barnelege og han mente den "vanlige" hodeverken er en del av migrenen. Hun har brukt briller siden hun var 4 år og synet hennes har vert stabilt de siste 2 årene. Hun er også utredet av fysioterapaut. Hun skal nå til MR-undersøkelse. Jeg har bekymret meg veldig, så skal bli godt å få sjekket ut hjernen slik at jeg slipper å tenke det verste. Jeg ville startet hos legen, for å få henvisning til øyelege og barnelege. Lykke til! Ikke godt å bekymre seg for barna sine. Anonymous poster hash: 3391b...978
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Sikkert øynene, gå til optikere du 😊 Anonymous poster hash: cd59d...0a1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Takk for svar, han er en aktiv og kvikk gutt som har kommet godt inn i klassen og skolearbeidet. . Det virker som om han trives godt og han er ikke en engstelig type så jeg mistenker egentlig ikke noe sånt...Anonym#84; han har ikke vondt hele tiden eller hver dag, det er bare noen ettermiddager/ kvelder han har hatt vondt... Skal starte med optiker så får vi se.... Hilsen HI[/quote Min gutt er av den utadvendte typen høysensitiv. Han er aktiv og frisk ellers, heller ikke unormalt engstelig. Men to dødsfall og to skilsmisser på kort tid med folk han stod veldig nær gjorde han litt usikker (dette var da han var 5/6 år) Men min gutt fikk også briller, han har sjeldnere vondt i hodet nå, bare noen ganger når han har hatt veldig travle dager... Håper dere finner ut av det Anonymous poster hash: 83814...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå