Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Trenger litt hjelp om jeg bestiller en vare som koster 199 kr. Må jeg regne frakt i tillegg sånn at det da blir tollavgift? Eller kommer frakt utenom? Hjelp? Anonymous poster hash: e92c0...766
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Idag kan du handle for 200 kr UTEN frakt Fra nyttår (tror jeg!!) kan du handle for 350 kr INKL. frakt. Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Så toll og frakt kommer i tillegg? Om frakt er på 65 kr og varen koster 199 kr hva må jeg ut med totalt da ? Er heeeelt grønn her 😓 Anonymous poster hash: e92c0...766
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Frakt er utenom, så 0 Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Frakt kommer i tillegg, så den (frakten) kan være på 500 kr uten at d spiller noen rolle. D er kun prisen på varen som teller! Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 264 kr Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Idag kan du handle for 200 kr UTEN frakt Fra nyttår (tror jeg!!) kan du handle for 350 kr INKL. frakt. Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb Trodde det skulle bli 500 kr inkludert frakt etter nyttår. Har de gått bort fra dette? Anonymous poster hash: 29a70...f30
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Tusen takk for hjelpa! 😊 Anonymous poster hash: e92c0...766
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Idag kan du handle for 200 kr UTEN frakt Fra nyttår (tror jeg!!) kan du handle for 350 kr INKL. frakt. Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb Trodde det skulle bli 500 kr inkludert frakt etter nyttår. Har de gått bort fra dette? Anonymous poster hash: 29a70...f30 Ja, har du ikke fulgt med. Avisene var jo tapetsert med denne nyheten for en kort stund siden... Anonymous poster hash: 7d084...c40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 Idag kan du handle for 200 kr UTEN frakt Fra nyttår (tror jeg!!) kan du handle for 350 kr INKL. frakt. Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb Trodde det skulle bli 500 kr inkludert frakt etter nyttår. Har de gått bort fra dette? Anonymous poster hash: 29a70...f30 Ja, har du ikke fulgt med. Avisene var jo tapetsert med denne nyheten for en kort stund siden... Anonymous poster hash: 7d084...c40 Tydelig vis ikke. Har ikke fått lest så mye aviser de siste ukene. Da blir det i realiteten nesten ingen forskjell enn slik det er nå. Anonymous poster hash: 29a70...f30
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Idag kan du handle for 200 kr UTEN frakt Fra nyttår (tror jeg!!) kan du handle for 350 kr INKL. frakt. Anonymous poster hash: 3bcdd...2fb Trodde det skulle bli 500 kr inkludert frakt etter nyttår. Har de gått bort fra dette? Anonymous poster hash: 29a70...f30 Ja, har du ikke fulgt med. Avisene var jo tapetsert med denne nyheten for en kort stund siden... Anonymous poster hash: 7d084...c40 Tydelig vis ikke. Har ikke fått lest så mye aviser de siste ukene. Da blir det i realiteten nesten ingen forskjell enn slik det er nå. Anonymous poster hash: 29a70...f30 Nei, snarere blir det vanskeligere, for man må bruke tid på å finne ut av/regne ut frakt før man evt bestiller. I noen tilfeller vil man til og med komme dårligere ut, fordi frakten blir så høy at man ikke kan kjøpe samme varen man før kunne med 200 kronersgrensen. Skikkelig tåpelig. De lot seg rett og slett skremme av lobbyvirksomheten til det norske næringslivet. Anonymous poster hash: 7d084...c40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #12 Skrevet 29. november 2014 I teorien skal du ikke betale toll på dette, men.... Om avsender skriver pris med frakt på tolldeklarasjonen så må du betale toll. Du kan få ordnet dette i de fleste sammenhenger om du tar dette med tollen, viser til kvitteringen din der det står tydelig hvor mye varen kostet og hva frakten kostet. Jeg jobber i posten og ser desverre endel som sliter da avsender skriver totalsummen på tolldeklarasjonen. Og det er en papirmølje for å få slettet tollkravet. Dette er ikke noe posten kan hjelpe deg med, dette må du ta med tolla. Men du skal ikke betale toll, men vær klar over at det kan bli det utifra hva avsender gjør. Jeg har ikke hatt problemer der jeg har bestilt ifra. Anonymous poster hash: b2d31...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå