Gå til innhold

Brudd på besøksforbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tidligere samboer med besøksforbud. Han sender kjærlighetserklæringer til meg på hennes telefon, og ber henne videreformidle dem til meg. Helt avgjort pedagogisk ukorrekt, men er det også brudd på besøksforbud?

Anonymous poster hash: 7355d...646
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du datteren din når du sier henne? Hvis tlf hennes står registrert på deg er det brudd på besøksforbudet.
Han skal jo ikke oppsøke deg, og ville tro det i allefall er i gråsonen om tlf står på henne og han ber henne formidle beskjeder til deg. Hør med politiet.

Hvis tlf står på henne og han ringer kun for å snakke med henne erdet ikke brudd på besøksforbudet.

Anonymous poster hash: 12864...9ee
Skrevet

Mener du datteren din når du sier henne? Hvis tlf hennes står registrert på deg er det brudd på besøksforbudet.

Han skal jo ikke oppsøke deg, og ville tro det i allefall er i gråsonen om tlf står på henne og han ber henne formidle beskjeder til deg. Hør med politiet.

Hvis tlf står på henne og han ringer kun for å snakke med henne erdet ikke brudd på besøksforbudet.

Anonymous poster hash: 12864...9ee

Telefonen står registrert på ham selv, og, ja, det er datteren vår. Mener å ha hørt det er forbudt å sende blomster selv uten kort, da henvender man seg også via noen andre. Tenkte dette kanskje gikk under det samme...

Skrevet

Dersom hun er sammen med deg er d brudd!

Anonymous poster hash: 52bd1...5d8

Skrevet

Dersom hun er sammen med deg er d brudd!

Anonymous poster hash: 52bd1...5d8

Hvordan da? Hva mener du?

Skrevet

Hvor gammel er denne ungen han utnytter ved å få henne til å sende meldinger til deg?

Jeg ville nok sett litt nærmere på hva han gjør mot ungen ved å dra henne inn i dette.

Anonymous poster hash: 1f373...699
Skrevet

Hvor gammel er denne ungen han utnytter ved å få henne til å sende meldinger til deg?

Jeg ville nok sett litt nærmere på hva han gjør mot ungen ved å dra henne inn i dette.

Hun er ti år, og barnevernet har tatt i mot bekymringsmelding fra meg, hatt undersøkelsessak og henlagt saken under tvil, men bedt meg kontakte BUP.

Det er ikke så mye mer de kan gjøre ettersom det er jeg som har omsorgen for henne, og de syns jeg er en god omsorgsperson. I retten tror jeg det skal være snakk om overhengende fare for at han skal drepe henne før det er snakk om å kutte telefonkontakt, så det måtte evt være hvis jeg kunne henvende meg til politiet om jeg skulle få gjort noe med det.

Skrevet

Hun er ti år, og barnevernet har tatt i mot bekymringsmelding fra meg, hatt undersøkelsessak og henlagt saken under tvil, men bedt meg kontakte BUP.

Det er ikke så mye mer de kan gjøre ettersom det er jeg som har omsorgen for henne, og de syns jeg er en god omsorgsperson. I retten tror jeg det skal være snakk om overhengende fare for at han skal drepe henne før det er snakk om å kutte telefonkontakt, så det måtte evt være hvis jeg kunne henvende meg til politiet om jeg skulle få gjort noe med det.

Helt forferdelig at han kan holde på slik mot en unge ( og deg) :(

Skrevet

Jeg vet ikke om det er brudd på besøksforbud, men det er helt klart forferdelig oppførsel.

Jeg foreslår at du kjøper et nytt telefonabonnement til datteren din.  Kjøp en billigtelefon (type 99 kroner på biltema) til sim-kortet hun har nå.  La telefonen være tilgjengelig sånn at faren kan ringe til henne.  Kontroller eventuelle sms'er før datter din får dem.  

Jeg har inntrykk av at faren ikke er helt normal og heller ikke tar hensyn til datterens følelser.  Og gjetter at telefonbruken er en av hans måter for å "vise hvem som er sjefen".  Han bruker datterens telefon som et verktøy.  Med min løsning får han ett mindre verktøy til å plage deg.  Samtidig har han fremdeles mulighet til å ringe datteren hvis hun ønsker å snakke med ham.  

Anonymous poster hash: 487eb...bac
Skrevet

Ring politiet og spør om det er lov!

Anonymous poster hash: eefaa...ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...