Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Hun lærte tidligt å krype og gå, men likevel skal hun bare bærest. Om jeg setter henne ned for å lage middag gråter hun og blir så sint! Pleier å ha henne i tripp trapp stolen da, men da er hun lei av å sitte i den når middagen er ferdig og vi skal spise. Da vil hun ikke spise og jeg kan ikke huske et måltid uten at hun sitter og hyler i stolen sin. Dette er bare noe av det. Hun kan heller ikke leke med noe av det hun har, skal bare ha alt aent. Det er vel typisk, men den bæringen!! Vi deler på det, men kjenner skulderen min har fått nok. Blir sprø!! Hjelp! Anonymous poster hash: e0fbc...88d
yogajente Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Akkurat sånn var og er det her også. Junior her har sittet MYE i bæreselen. Et annet tips er å ha en krakk stående inntil benken så hun kan stå på den pg se hva som skjer oppe på den magiske Kjøkkenbenken. Han her lurer bare på hva som skjer og har det fint når han står der og får vifte med en sleiv og potetskrell. Evt setter jeg vasken på svak stråle også står han litt der. Holder kniver på kjøkkenøya, og sørger for max underholdning alle andre steder enn komfyren når platene er på. Rosiner e.l. foran tv er også en slager her i huset når han virkelig ikke kan være med. Jeg har han som regel med på alt, han hjelper til å ta ut av oppvaskmaskin og vaskemaskin (han er 16 mnd), elsker når støvsuger er på, og generelt gøy å rydde (putte ting i en kasse osv). Merker stor forskjell på når han er inkludert i husarbeidet eller ikke, er han ikke med skal han bæres... Dette fikser dere sammen, prøv litt forskjellig og finn ut hva som fungerer for dere.Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Bæres. .....ikke bærest!! Anonymous poster hash: 47755...571
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Hun er akkurat blitt 1, så er for ustødig til å stå på krakk osv. Men rosiner var ikke dumt, begynner å gå tom for ting hun kan knaske på, blir fort lei. Elske støvsugeren her også så vi støvsuger hver dag 😂 Anonymous poster hash: e0fbc...88d
scarecrow2011 Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Sett henne i vasken mens du forbereder middagen? Alle mine har elsket å sitte der.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 I vasken? Nei, ærlig talt. Da hadde hun sprutet vann overalt og satt på varmt og kaldt om hverandre. Hun er altfor vilter til å roe seg sånn. Anonymous poster hash: e0fbc...88d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Sett henne i vasken mens du forbereder middagen? Alle mine har elsket å sitte der. Stilig 😊 det kunne ikke jeg gjort, er for langt fra komfyr til vask Anonymous poster hash: ee397...6a6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Hun gråter og blir sint fordi hun er vandt med å sitte på armen.. Sett ungen ned og la henne rase fra seg. De finner fort på noe annet. Anonymous poster hash: ddf84...423
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Hun gråter og blir sint fordi hun er vandt med å sitte på armen.. Sett ungen ned og la henne rase fra seg. De finner fort på noe annet. Anonymous poster hash: ddf84...423 Du høres ut som en varm person. Herregud...det er et lite barn. Skjerp deg. Stakkars ungene dine. Er du like kald på alle områder vedr. barna dine, Anonymous poster hash: 47755...571
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 Hun gråter og blir sint fordi hun er vandt med å sitte på armen.. Sett ungen ned og la henne rase fra seg. De finner fort på noe annet. Anonymous poster hash: ddf84...423 Du høres ut som en varm person. Herregud...det er et lite barn. Skjerp deg. Stakkars ungene dine. Er du like kald på alle områder vedr. barna dine, Anonymous poster hash: 47755...571 Herlighet da? Hun har jo rett, barnet må lærer seg å ikke bli bært hele tiden. Mor må jo lage mat. Så etterpå kan det koses og lekes 😊 Anonymous poster hash: ee397...6a6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Vi har det helt likt her.. Eneste som funker er å ha han i stolen ved siden av kjøkkenbenken med leker og frukt/kjeks, ellers blir det ikke middag på noen av oss. Men som du sier, når middagen er ferdig vil han ikke sitte i stolen mer og det blir bare hyling. Vi setter derfor på et eller annet på Ipaden foran han, da konsentrerer han seg om det og spiser automatisk. Vi får også hivd i oss maten.. Har ingen andre tips, men følger tråden da jeg er blitt helt rådløs selv 😕 Anonymous poster hash: 8e85d...61c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #12 Skrevet 29. november 2014 Nei, ungen min er veldig glad og kosete og har utviklet seg helt normalt. Jeg kan godt ta min 3 åring opp på armen for å kose. Men å bære på han som 1 åring hele tiden var helt uaktuelt. Han ville opp da jeg og skulle lage middag, noen ganger fikk han bli med å se på, mens andre ganger måtte han faktisk sitte på gulvet og leke. Ga han f.eks en kjele og sleiv. De har ikke vondt av å måtte gå/krabbe rundt og finne på ting selv. Det betyr ikke at jeg er kald eller slem, men de må også få mulighet til å utforske og å utvikle seg. Og det skjer ikke mye motorisk utvikling av å sitte på en arm hele tiden.. En 1 åring er ingen baby. Ei venninne av meg bar på sine hele tiden og de survet så fort de ble satt ned, begynte å gå sent og slet veldig i barnehagen. Så gjør deg selv en tjeneste og la ungen få leke på gulvet. Du trenger jo ikke å sette henne ned og ignorere, du kan fint synge, danse og gi henne nye leker. Sett frem en eske og få henne til å putte masse ting oppi. Men la henne få gjøre det på gulvet. Også kan du ta henne på armen/fanget etterpå og kose masse Anonymous poster hash: ddf84...423
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #13 Skrevet 29. november 2014 Hun går fint og er tidligt ute motorisk ifølge helsesøster. Klatrer alle veier. Jeg tror kanskje hun er blitt veldig mammadalt siden jeg jobber natt og sover på dagen. Jobber veldig intenst en periode for å så ha fri. Det er da hun vil jeg skal bære og bære. Setter henne i stolen eller på gulvet med diverse, har også kjøkkenskap som det er lov å gå i, så hun får utforske, men vil opp til mammaen etter kort tid! Anonymous poster hash: e0fbc...88d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #14 Skrevet 29. november 2014 Min ettåring er akkurat lik. Søsteren var det og. Tror det er helt normalt for alderen. Slitsomt, men det gir seg snart. Anonymous poster hash: f20e6...cec
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #15 Skrevet 29. november 2014 Nei, ungen min er veldig glad og kosete og har utviklet seg helt normalt. Jeg kan godt ta min 3 åring opp på armen for å kose. Men å bære på han som 1 åring hele tiden var helt uaktuelt. Han ville opp da jeg og skulle lage middag, noen ganger fikk han bli med å se på, mens andre ganger måtte han faktisk sitte på gulvet og leke. Ga han f.eks en kjele og sleiv. De har ikke vondt av å måtte gå/krabbe rundt og finne på ting selv. Det betyr ikke at jeg er kald eller slem, men de må også få mulighet til å utforske og å utvikle seg. Og det skjer ikke mye motorisk utvikling av å sitte på en arm hele tiden.. En 1 åring er ingen baby. Ei venninne av meg bar på sine hele tiden og de survet så fort de ble satt ned, begynte å gå sent og slet veldig i barnehagen. Så gjør deg selv en tjeneste og la ungen få leke på gulvet. Du trenger jo ikke å sette henne ned og ignorere, du kan fint synge, danse og gi henne nye leker. Sett frem en eske og få henne til å putte masse ting oppi. Men la henne få gjøre det på gulvet. Også kan du ta henne på armen/fanget etterpå og kose masse Anonymous poster hash: ddf84...423 Stemmer ikke her, gutten vår er tidlig ute motorisk, og har det supert i bhg (det fikk tilbakemelding på på konferansetime). Vi har båret en del, og han får også beskjed om at han må vente litt. Slutt med skremselspropaganda, du legger bare stein til byrden for HI og andre som syns dette er vanskelig. Anonymous poster hash: 2ea6c...ffa
scarecrow2011 Skrevet 29. november 2014 #16 Skrevet 29. november 2014 Sett henne i vasken mens du forbereder middagen? Alle mine har elsket å sitte der.Stilig 😊 det kunne ikke jeg gjort, er for langt fra komfyr til vask Anonymous poster hash: ee397...6a6 Sitter ikke der mens jeg står med komfyren, men mens vi skreller poteter etc. Kjempegøy! Litt uhell med vann blir det jo. Har forøvrig varmtvannsperre på springen så ingen fare for brannskader Ellers er Puffet ris, panner og visprr populært på gulvet.
Elskerhøsten2014 Skrevet 29. november 2014 #17 Skrevet 29. november 2014 min hadde også en slik periode, varte fra 11mnd til ca 15 mnd, tenker at det er noe de må igjennom og de blir fort nok store,så jeg bær han de månedene han ønsket
Venter på vinter Skrevet 29. november 2014 #18 Skrevet 29. november 2014 Hva med å ta han i bæresele på ryggen mens du lager mat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå