Gå til innhold

Flytte med barn til nytt sted- hva er reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat blitt separert. Jeg skal bo her jeg bor med barna, ingen planer om å flytte. 

Bare av nysjerrighet, hva er reglene, om jeg ville tatt med meg barna og flyttet til andre siden av Norge f.eks. 

Må jeg da ha godkjennelse fra far?

Anonymous poster hash: 60610...3dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom du har hovedomsorgen må du informere samværsforelder minimum 6 uker før flytting (mener jeg). Samværsforelder kan motsette seg flytting, og da søke hovedomsorg for barna med begrunnelse av at barna skal få fortsette å bli i sitt nærmiljø.

Så man kan ikke bare pakke og dra, med mindre samværsforelder synes det er greit da :)

Anonymous poster hash: 2e658...87c
Skrevet

Hvis dere har delt foreldreansvar noe jeg regner med, er du pliktig å gi beskjed seks uker før du flytter. Flytte kan du, men du er avhengig av underskrift fra far på flyttemelding fra barna.

Skrevet

HI

Om far flytter til en annen kommune først da, f.eks. 

Anonymous poster hash: 60610...3dd
Skrevet

HIOm far flytter til en annen kommune først da, f.eks.  Anonymous poster hash: 60610...3dd

Spiller ingen rolle, flyttemelding må skrives under av begge foresatte.

Skrevet

Så lenge du har hovedomsorgen kan du flytte. Du må varsle far minst 6 uker før, men han må veken samtykke eller signere.

Far må kun signere adresseforsndring når barna flytter ut av hans hjem. Etter det er det bare den med hovedomsorgen som må signere.

Jeg flyttet med barnet. Ga skriftlig melding til far og så flyttet vi. Han gikk til sak og tapte så det suste.

Anonymous poster hash: 40bdc...5e7

Skrevet

HIOm far flytter til en annen kommune først da, f.eks. Anonymous poster hash: 60610...3dd

Det stemmer ikke. Kun når man flytter ut av felles hjem at begge må signere.

Skrevet

HIOm far flytter til en annen kommune først da, f.eks. Anonymous poster hash: 60610...3dd

Det stemmer ikke. Kun når man flytter ut av felles hjem at begge må signere. Anonymous poster hash: 40bdc...5e7

Virkelig? Jeg fikk avslag på flyttemelding pga manglende underskrift og da flytta jeg ikke fra felles hjem.

Skrevet

Det stemmer ikke. Kun når man flytter ut av felles hjem at begge må signere. Anonymous poster hash: 40bdc...5e7

Virkelig? Jeg fikk avslag på flyttemelding pga manglende underskrift og da flytta jeg ikke fra felles hjem.

Hvis det her stemmer kjenner jeg at det blir en del telefoner på mandag! Jeg holdt på med et rent lite helvete i åtte uker pga det her! Beklager feil opplysninger isåfall.

Skrevet

Det var merkelig for den med hovedomsorgen kan flytte hvor han/hun vil med barna innenfor norges grenser. Krever ikke samtykke eller signering fra samværsforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...