Gå til innhold

Minnepinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar masse bilder med telefonen og legger alt inn på pcen. Men nå er jeg livredd for at pcen kan bli ødelagt og at jeg da mister alle bildene mine...pleier å få skrevet ut noen av bildene, men jeg vill ha de fleste elektronisk men samtidig sikker på at de ikke forsvinner.

Har tenkt lennge på sånn minnepinne, er det en bra ting å gjør? Eller finnes det noe annet?? Det må være lettest muligt å få overført da jeg ikke er noe flink på pcer...

Håper noen har noen smarte tips til meg :-) takk på forhånd

Anonymous poster hash: ce6df...5a9

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med å kjøpe en ekstern harddisk som du sikkerhetskopierer alt på? En minnepinne har begrenset plass.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Du bør lagre i skyen. Dropbox eller sky-lagring fra nettoperatør? Jeg bruker både Google og andre skyer, jeg har min egen sky hos Telenor.

Skrevet

Du kommer ikke langt med en minnepinne, liten plass. Klarer du å finne ut hvor mye gigabyte det er du har i bilder? Minst doble dette når du kjøper en ekstern harddisk.

Ekstern harddisk er i utgangspunktet enkel å bruke. Hvis du har masse bilder på pc, vær obs på at det kan ta lang tid å sikkerhetskopiere første gangen. Kan ta mange timer!

Jeg har 4 eksterne harddisker, minst to kopier av hvert bilde. Litt hysterisk, men en harddisk kan kræsje to dager etter du har kjøpt den, og da hjelper det ikke å klage. Du får ny, men alt på er borte..

Så ja, jeg er småhysterisk for å miste bilder!!

I tillegg kunne du laget enkle fotobøker. Bruk fotobokassistent, fyll på max med sider og hiv inn alle bilder. En bok som ike er laget for at det skal være pent, men for sikkerhets skyld. Legg den hos mor ;) kan koste noen kroner, kanskje 1000, men hva brukte vi ikke før i fremkalling av bilder? 200 Kr pr rull, jeg hadde minst ti ruller pr år da barna var små...

Anonymous poster hash: 84333...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...