Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Jeg er eldst av tre søsken og i oppveksten var det ingen problemer mellom oss søskenene og foreldrene våre. Etterhvert som årene har gått har vi barna etablert egne familier og de senere år har vi sklidd fra hverandre. Foreldrene våre har et mye nærmere forhold til lillebroren min. Vi bor alle nært så vi har muligheten til å møtes ofte. Lillebror og familien og søster i midten og familien er veldig velkomne hos mine foreldre, men jeg og min familie er ikke så velkomne. Det blir ofte dårlig stemning og ungene våre får liten oppmerksomhet. Ungene til lillebror får voldsom oppmerksomhet, det blir nesten litt mye. Vi foreslår ofte å finne på ting og inviterer storfamilien til oss, men det blir nedstemt. Hvis broren min tar initiativet slipper foreldrene våre alt de har i hendene og kommer. Jeg kjenner at dette er vondt og lurer på å bryte kontakten (i hvertfall bekrense den i stor grad) Ikke greit dette, er så lei meg. Anonymous poster hash: af040...f7c
Gjest Antarctica Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Hva med å ikke be hele storfamilien, så ungene slipper å konkurrere med de andre om mormor og morfar? Be bar moren eller bare faren din på ting, ikke store middager, men småing, for å komme litt inn i tralten med å ha kontakt?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Tenker at det kan vært greit å kommunisere til dem hva du føler, og som hun over inviter på uhøytidelige besøk/aktiviteter i mindre grupper. Om de fortsatt er avvisende og ikke vil ha kontakt syns jeg du burde ta avstand ja Lykke til! Anonymous poster hash: 669ed...f06
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Takk for svar begge to. Vi inviterer også ofte bare foreldrene mine, men de takker alltid nei. De vil bare finne på ting med søskenene mine og familiene. Vi har tatt dette opp med foreldrene mine flere ganger og det blir veldig dårlig stemning. Vet ikke hva jeg har gjort galt for å bli stengt ut på denne måten. Hi Anonymous poster hash: af040...f7c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Kan det ha med mannen din å gjøre? Anonymous poster hash: 06509...148
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Jeg vet at de ofte irriterer seg over ham. Kun pga småting, det virker som om de prøver å finne noe å klage på. De liker heller ikkje mannen til søsteren min. Derimot elsker de kona til broren min, selv om hun aldri bidrar med noe og for det meste er sur.. Anonymous poster hash: af040...f7c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Kan du bygge nye, sterkere relasjoner med din søster da? Ikke bry deg så mye med resten av familien,,,? Anonymous poster hash: be1e3...b22
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Uff, hadde faktisk sluttet å be de. Og latt kontakten fade ut av seg selv. Jeg har en far som er en tøffel uten like, og stemora mi har lagt meg for hat. Jeg har gitt opp og har det mye bedre. Jeg ser at min far sliter, men han tør ikke stå imot sin kone. Hva sier lillebroren din til denne forskjellsbehandlingen? Kanskje dere tre søsknene kan prate om dette og prøve å finne en løsning? Jeg hadde aldri godtatt at et av mine søsken ble forskjellsbehandlet, med mindre det har skjedd noe så de har "grunn" til det. Anonymous poster hash: f96d2...6d7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Takk for gode tilbakemeldinger! Forholdet til min søster er heldigvis godt, så det er nok ekstra viktig å ha god kontakt med henne og familien. Resten av familien virker mest fornøyde dersom vi holder oss unna. Hi Anonymous poster hash: af040...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå