Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Yey or ney? Min 3åring lider av trassalder bigtime så i desperasjon i dag bestillte jeg denne...... 😝😕 Anonymous poster hash: c38ff...4d1
Gjest Minnieropptatt Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Hør med helsestasjonen om de har kurs. Boka hjelPer den, men kurset er såååå bra
mimlen Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Det som er så bra med boken og kurset er at man lærer om riktig kombinasjon og lek med barnet. Hvordan gi kompliment og hvordan unngå de vansklige kampene. Man lærer noe på kurset uansett om man ikke har en unge som er veldig vanskelig. Alle burde lese den boka! Man skjønner barnet eller barna sine bedre etter den!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Fantastisk kurs og bra bok!! Tror opp til 7 år heter det dinosaur skolen og 8 år og oppover heter det de utrolige årene. Anbefales! Anonymous poster hash: 050aa...42b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Fantastisk kurs og bra bok!! Tror opp til 7 år heter det dinosaur skolen og 8 år og oppover heter det de utrolige årene. Anbefales! Anonymous poster hash: 050aa...42b Her heter kurset de utrolige årene og er beregnet på foreldre med barn fra 3 år.... Vi søkte og fikk ikke plass dessverre. Var visst for ressurssterke, og da hjalp det ikke at barnet hadde problemer og barnehagen skrev anbefaling Boks er kjempe bra da Anonymous poster hash: 0e97b...c1e
Gjest Minnieropptatt Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Fantastisk kurs og bra bok!! Tror opp til 7 år heter det dinosaur skolen og 8 år og oppover heter det de utrolige årene. Anbefales! Anonymous poster hash: 050aa...42b Her heter kurset de utrolige årene og er beregnet på foreldre med barn fra 3 år.... Vi søkte og fikk ikke plass dessverre. Var visst for ressurssterke, og da hjalp det ikke at barnet hadde problemer og barnehagen skrev anbefaling Boks er kjempe bra da Anonymous poster hash: 0e97b...c1e For ressurssterke? Er kurset kun for de som er ressurssvake? Selvfølgelig, det er et knallbra kurs og få plasser. Men jeg har absolutt ikke inntrykk av at det bare er ressurssvake foreldre som går på kurs her i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #9 Skrevet 29. november 2014 Jeg begynte å lese boka, men sluttet da jeg kom til kapittelet om timeout, for jeg trodde det ikke var "riktig" lenger. Ser mange her inne er negative til bruk av timeout. Men hver gang det er snakk om denne boka, så er alle bare positive? Litt forvirra... Anonymous poster hash: 91d16...267
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 Jeg begynte å lese boka, men sluttet da jeg kom til kapittelet om timeout, for jeg trodde det ikke var "riktig" lenger. Ser mange her inne er negative til bruk av timeout. Men hver gang det er snakk om denne boka, så er alle bare positive? Litt forvirra... Anonymous poster hash: 91d16...267 Det er sjelden at man er enig i alt og innfører alt fra en bok Boken er veldig bra, selv om jeg er uenig i noe av det som står der. Men så er 'De utrolige årene' først og fremst beregnet på barn med adferdsproblemer, ikke vanlige unger i trassalderen, og da er mange av tipsene og metodene unødvendige for barn uten adferdsproblemer. Anonymous poster hash: 8aff1...1b6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #11 Skrevet 29. november 2014 Fantastisk kurs og bra bok!! Tror opp til 7 år heter det dinosaur skolen og 8 år og oppover heter det de utrolige årene. Anbefales! Anonymous poster hash: 050aa...42b Her heter kurset de utrolige årene og er beregnet på foreldre med barn fra 3 år....Vi søkte og fikk ikke plass dessverre. Var visst for ressurssterke, og da hjalp det ikke at barnet hadde problemer og barnehagen skrev anbefaling Boks er kjempe bra da Anonymous poster hash: 0e97b...c1e For ressurssterke? Er kurset kun for de som er ressurssvake? Selvfølgelig, det er et knallbra kurs og få plasser. Men jeg har absolutt ikke inntrykk av at det bare er ressurssvake foreldre som går på kurs her i kommunen. Hun mener nok at i kommuner med få plasser og mange påmeldte prioriteres foreldre med få ressurser (i seg selv, i familien eller i nettverket) og som ikke klarer å snu adferdsproblemene på egen hånd. Anonymous poster hash: 8aff1...1b6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #12 Skrevet 29. november 2014 Fantastisk kurs og bra bok!! Tror opp til 7 år heter det dinosaur skolen og 8 år og oppover heter det de utrolige årene. Anbefales! Anonymous poster hash: 050aa...42b Her heter kurset de utrolige årene og er beregnet på foreldre med barn fra 3 år.... Vi søkte og fikk ikke plass dessverre. Var visst for ressurssterke, og da hjalp det ikke at barnet hadde problemer og barnehagen skrev anbefaling Boks er kjempe bra da Anonymous poster hash: 0e97b...c1e Vil heller si at det å søke hjelp og være villig til å gjøre det beste for barnet ditt er å være ressurssterk. Som hun over sier så er det hovedsakelig et kurs for foreldre med barn som har atferdsproblemer. De mente vel at ditt barn kanskje bare var i trassalderen. Å mene at dette er forbeholdt ressurssvake foreldre er jo helt utrolig. De utrolige årene er ment som en veiledning og man må selvsagt ikke følge den slavisk. Noe passer ditt barn og familie og annet ikke. Er ikke alt vi har tatt i bruk av metoder men greit å lære om. Time out metoden er ok når jeg faktisk lærte hvordan man bruker den. Har ikke praktisert den enda men det er ikke bare å sette barnet på en stol som er teknikken her. Det trodde jeg først. Anbefaler boka siden du ikke får plass. Når det gjelder kvaliteten på kurset så handler det vel mye om hvor flinke kurslederne er og foreldrenes innstilling. Lykke til! 😊 Anonymous poster hash: 050aa...42b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #13 Skrevet 29. november 2014 Jeg begynte å lese boka, men sluttet da jeg kom til kapittelet om timeout, for jeg trodde det ikke var "riktig" lenger. Ser mange her inne er negative til bruk av timeout. Men hver gang det er snakk om denne boka, så er alle bare positive? Litt forvirra... Anonymous poster hash: 91d16...267 Det er blant annet derfor det er greit å følge kurset og. Kurset har en pyramide, der grunnmuren er viktigst. Der ligger feks alenetid, ros, problemløsning. Og så bygger det seg oppover. Tenkepause er aller siste utvei, når ingenting annet fungerer. Det må brukes på riktig måte. Men det skalbrukes med forsiktighet og helst ikke. Anonymous poster hash: b9732...485
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #15 Skrevet 29. november 2014 Jeg skal banne i DIB kirken og innrømme at jeg ikke ble helt frelst. Boken er bra og gir en god del tips, men for det første er det noen barn som ikke responderer like bra på ros (her blir det fort gjennomskuet) og for det andre var det ikke det VI trengte ift hverdagsproblemene vi hadde. Men ja, som tilskudd var den bra, og den bl.a. avdramatiserer den berømte time-out. Boken hjalp oss i den grad den ga oss bekreftelse på at det er riktig av oss å være så dønn konsekvent som vi er med vårt egenrådig og viljesterk barn. Boken som virkelig hjalp oss var å lese Bringing-Up Bébé. Ikke at denne boken gir noe særlig råd om barneoppdragelse, men det er etter å ha lest den at vi skjønte at vi hadde helt feil utgangspunkt i vår barneoppdragelse og at vi skulle slutte å oppføre oss som guttens tjenere og heller integrere han som et medlem av familie, ikke viktigere eller mindre viktig enn oss andre. Den dagen vi satte faste rammer til han os sa klart ifra at han ikke var sjefen i huset, roet den verste trassen seg umiddelbart. Ellers har jeg også funnet en del tips og råd i en bok om barneoppdragelse etter Montessori prinsipper. Anonymous poster hash: 74404...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå