Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Dersom de oppdager sykdom på barnet, sier de alltid ifra når jeg henter. Så hvis det er noe jeg må ha på apoteket, får jeg ikke kjøpt det... Kjekkere hvis de sendte sms eller ringte noen timer før så jeg kunne stukket innom apoteket på vei hjem. Det er spesielt kjedelig hvis det oppstår sykdom på fredagen, og de ikke sier ifra før jeg henter. For fastlegen stenger jo i helgen, og legevaktegene (min erfaring, har mye erfaring etter mye sykdom hos meg selv) er ikke særlig flinke... Flere som opplever det at de alltid får høre ting når de henter, ikke før? Anonymous poster hash: 170ea...e14
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 "Legevaktleger" er da leger på lik linje som andre leger. Anonymous poster hash: 9b3e4...127
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Rart at barnet ikke blir hentet hvis du må på apoteket hver gang? Å hva trenger du på apoteket som er livsnødvendig egentlig? Normalt å sånt tilgjengelig hjemme. Anonymous poster hash: f65cb...8f7
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 "Legevaktleger" er da leger på lik linje som andre leger. Anonymous poster hash: 9b3e4...127 De her jeg bor er dårlige. Men ikke heng deg opp i detaljer... Anonymous poster hash: 170ea...e14
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Rart at barnet ikke blir hentet hvis du må på apoteket hver gang? Å hva trenger du på apoteket som er livsnødvendig egentlig? Normalt å sånt tilgjengelig hjemme. Anonymous poster hash: f65cb...8f7 Apotek/lege, f eks øyedråper, antibiotika, nesespray. Jeg har ikke sånt liggende, og det er forskjell fra gang til gang hva som trengs for å lindre slerte, kløe etc. Eneste jeg alltid har liggende er paracet og temperturmåler. Anonymous poster hash: 170ea...e14
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Hva i all verden er det du må ha på apoteket da? Er vel vanlig å ha febernedsettende, nesespray ol hjemme vel? Og barnet kan vel ikke være så veldig syk hvis de ikke ber deg hente? Anonymous poster hash: d6709...746
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Hvis barnet er sykt burde de jo ringe slik at noen kan hente barnet. Hvis det er snakk om feber, ikke litt forkjøla.. Men trenger du apoteket hver gang? Paracet, nesespray og slike div. ting har du vel liggende hjemme? Dessuten er det vel sjeldent man trenger lege etter 1/2 dags sykdom. Er det så ille så får jeg håpe bhg. ringer med en gang. Anonymous poster hash: ee593...63f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Har du sagt fra til barnehagen at du vil ha en sms så fort de skjønner at barnet er sykt? Det er ikke vanlig å ringe hjem dersom barnet har rennende nese eller lignende,, men ved feber og øyekatarr skal de ringe. Siden det ikke er vanlig praksis å ringe hjem før barnet hentes ved mild sykdom, må du si fra til din bhg så de vet hva du ønsker. Anonymous poster hash: ef1d2...b8e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Må si jeg stusser litt... Bhg ringer vel dersom barnet er så sykt at d trenger lege/medisin?? Anonymous poster hash: 2b999...1d5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 "Legevaktleger" er da leger på lik linje som andre leger. Anonymous poster hash: 9b3e4...127 De her jeg bor er dårlige. Men ikke heng deg opp i detaljer... Anonymous poster hash: 170ea...e14 Legevaktleger er vanlige leger som jobber turnus. Anonymous poster hash: 9b3e4...127
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 Dersom de oppdager sykdom på barnet, sier de alltid ifra når jeg henter. Så hvis det er noe jeg må ha på apoteket, får jeg ikke kjøpt det... Kjekkere hvis de sendte sms eller ringte noen timer før så jeg kunne stukket innom apoteket på vei hjem. Det er spesielt kjedelig hvis det oppstår sykdom på fredagen, og de ikke sier ifra før jeg henter. For fastlegen stenger jo i helgen, og legevaktegene (min erfaring, har mye erfaring etter mye sykdom hos meg selv) er ikke særlig flinke... Flere som opplever det at de alltid får høre ting når de henter, ikke før? Anonymous poster hash: 170ea...e14 Altså du trenger ingenting på apoteket hvis ikke ungen er så syk at de ringer med en gang og vil du skal hente? Hva i all verden skulle det være for en sykdom da? Og det er legene på legevakten du burde klage på siden de ikke et gode nok om det skulle være noe i helgene, ikke barnehageperSonalet! Uansett... Det hjelper ikke å klage her, si fra i barnehagen om det er så stort problem for deg... Anonymous poster hash: 24320...58c
Mother Gothel Skrevet 28. november 2014 #12 Skrevet 28. november 2014 Som de andre her også skriver - hvis ungen er så syk at du må innom lege/apotek etter bhg, så kan ikke ungen være i bhg den dagen. Da hadde de bedt deg om å hente han. Og hvis det er et så stort problem som det høres ut som, så er det rart at du enda ikke har lært deg å ha vanlige ting som paracet, plaster, nesespray osv liggende hjemme..
soleia Skrevet 28. november 2014 #13 Skrevet 28. november 2014 Skjønte heller ikkje dette, er barnet kronisk sjuk sidan han må til lege og få medisinar på apoteket straks han vert sjuk? I så fall bør du jo instruere barnehagen til å ringe tidlegare. Kanskje det er mogleg å ha medisinar på lager til påkommande tilfelle? Eller kanskje fastlegen kan lage eit opplegg i forhold til sjukdomen som legevaktlegane kan fylgje opp? - I vår barnehage kjem det litt an på kven som er på jobb, men enkelte ringjer heller litt tidleg ang sjukdom. Om dei måler feber må vi hente. Heldigvis har vi berre tronge å gå til lege ein gong, og då var det etter tre dagar med feber. Antibiotika har ingen av dei brukt, kun paracet og nasespray.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #14 Skrevet 28. november 2014 DE anbefalte apotek. Men trenger kanskje ikke å høre på hva de sier? hadde jeg visst om sykdommen litt før fredag kl 16 så kunne jeg kjøpt inn medisiner til nettopp den sykdommen, i tilfelle forverring i helgen. At legevaktleger er "vanlige leger på turnus" har ingenting å si, 100% av de jeg har vært borti på legevakten er inkompetente og samtlige feildiagnosisterer, alltid! Anonymous poster hash: 170ea...e14
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #15 Skrevet 28. november 2014 Normale preparater som febernedsettende, saltvannsdråper, nesespray, plaster ogv har vi selvfølgelig liggende hjemme. Det virker helt tullete at du skal behøve å reise innom apoteket hver gang ungen din har antydning til sykdom! Det er heller ikke normalt å reise til lege med en gang barnet blir sykt. Feber og forkjølelse behandles med febernedsettende og event med nesespray ved behov. Kun ved langvarig feber trenger du å kontakte lege så fremt det ikke er mistanke om tilstander som trenger Ntibiotika (f.eks streptokokker). Ørebetennelse behNdles med smertestillende. Øyeverk behandles vanligvis først med saltvann. Og legevaktleger er helt ordinære leger. Det er gjerne fastleger som har legevakttjeneste i sine avtaler med kommunene samt turnusleger ved sykehusene. Anonymous poster hash: 80aed...f88
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #16 Skrevet 28. november 2014 DE anbefalte apotek. Men trenger kanskje ikke å høre på hva de sier? hadde jeg visst om sykdommen litt før fredag kl 16 så kunne jeg kjøpt inn medisiner til nettopp den sykdommen, i tilfelle forverring i helgen. At legevaktleger er "vanlige leger på turnus" har ingenting å si, 100% av de jeg har vært borti på legevakten er inkompetente og samtlige feildiagnosisterer, alltid! Anonymous poster hash: 170ea...e14 Nå er det vel ikke barnehagen som skal sette diagnoser eller foreskriver behandling av barn?? Og du stoler altså fullt og helt på barnehagepersonalets diagnostisering men mener legevaktleger konsekvent er inkompetente og at samtlige feildiagnostiserer?? Hva slags sykdom mente de barnet hadde da? Og hva slags medisiner mente de barnet skille ha? Anonymous poster hash: 80aed...f88
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. november 2014 #17 Skrevet 28. november 2014 "Legevaktleger" er da leger på lik linje som andre leger. Anonymous poster hash: 9b3e4...127 Nope. De er som regen turnusleger med alt for lite erfaring!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #18 Skrevet 28. november 2014 DE anbefalte apotek. Men trenger kanskje ikke å høre på hva de sier? hadde jeg visst om sykdommen litt før fredag kl 16 så kunne jeg kjøpt inn medisiner til nettopp den sykdommen, i tilfelle forverring i helgen. At legevaktleger er "vanlige leger på turnus" har ingenting å si, 100% av de jeg har vært borti på legevakten er inkompetente og samtlige feildiagnosisterer, alltid! Anonymous poster hash: 170ea...e14 De?? De barnehageansatte? Hva i alle dager skulle de anbefale å kjøpe fra apoteket? Er litt enig med deg at enkelte kommuner har f.eks turnusleger som legevaktsleger, og ikke alle har helt kontroll der. Men ut i fra det du skriver, at du ikke har det vanlige hjemme i tilfelle barnet ditt blir sykt, så tror jeg ikke du kan kalle noen for inkompitente. Paracet og nesedråper er vel ganske så normalt å ha hjemme hvis en har barn. Så at du må innom apoteket hver gang barnet ditt er litt småsyk finner jeg merkelig. Desuten har de både paracet og nesespray i dagligvarebutikker. Øyendråper en evt trenger for behandling er reseptbelagte, men det er ikke noe som trengst på dagen. Så for meg er det du som virker bittelitt..........kremt.... umoden og ikke helt oppdattert kanskje? Anonymous poster hash: 17c8d...da8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #19 Skrevet 28. november 2014 DE anbefalte apotek. Men trenger kanskje ikke å høre på hva de sier? hadde jeg visst om sykdommen litt før fredag kl 16 så kunne jeg kjøpt inn medisiner til nettopp den sykdommen, i tilfelle forverring i helgen. At legevaktleger er "vanlige leger på turnus" har ingenting å si, 100% av de jeg har vært borti på legevakten er inkompetente og samtlige feildiagnosisterer, alltid! Anonymous poster hash: 170ea...e14 Nå er det vel ikke barnehagen som skal sette diagnoser eller foreskriver behandling av barn?? Og du stoler altså fullt og helt på barnehagepersonalets diagnostisering men mener legevaktleger konsekvent er inkompetente og at samtlige feildiagnostiserer?? Hva slags sykdom mente de barnet hadde da? Og hva slags medisiner mente de barnet skille ha? Anonymous poster hash: 80aed...f88 Lurer jeg også veldig på.... hehehehe Anonymous poster hash: 17c8d...da8
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. november 2014 #20 Skrevet 28. november 2014 Hva slags tøys er dette? Hvis barnet ikke er sykere enn at han/hun kan være i barnehagen dagen ut, så trenger du ingen spesielle preparater fra apoteket. I et småbarnshjem bør det alltid finnes et visst utvalg av smertestillende, i form av sugetabletter, flytende og vanlige tabletter, evt. også stikkpiller, kanskje (jeg er ingen fan...), nesespray/-dråper, plaster, desinfeksjonsvæske og sårsalve. Har du ikke dette i heimen, så bør du bunkre litt, og da trenger du ikke å gå innom apoteket selv om småtten er litt febervarm eller snørrete. Hvis barnet, mot formodning, skulle trenge antibiotika, så må du uansett på legevakten, og da får du også resept ,og medisin slik at det rekker til lørdag. På lørdag er apoteket åpent.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #21 Skrevet 29. november 2014 DE anbefalte apotek. Men trenger kanskje ikke å høre på hva de sier? hadde jeg visst om sykdommen litt før fredag kl 16 så kunne jeg kjøpt inn medisiner til nettopp den sykdommen, i tilfelle forverring i helgen. At legevaktleger er "vanlige leger på turnus" har ingenting å si, 100% av de jeg har vært borti på legevakten er inkompetente og samtlige feildiagnosisterer, alltid! Anonymous poster hash: 170ea...e14 Apoteket er jo åpent på lørdager og Anonymous poster hash: 0a5ef...882
Twisty Skrevet 29. november 2014 #22 Skrevet 29. november 2014 Dersom de oppdager sykdom på barnet, sier de alltid ifra når jeg henter. Så hvis det er noe jeg må ha på apoteket, får jeg ikke kjøpt det... Kjekkere hvis de sendte sms eller ringte noen timer før så jeg kunne stukket innom apoteket på vei hjem. Det er spesielt kjedelig hvis det oppstår sykdom på fredagen, og de ikke sier ifra før jeg henter. For fastlegen stenger jo i helgen, og legevaktegene (min erfaring, har mye erfaring etter mye sykdom hos meg selv) er ikke særlig flinke... Flere som opplever det at de alltid får høre ting når de henter, ikke før? Anonymous poster hash: 170ea...e14 For å svare deg på det du spør om: Jeg har vært hjemme i permisjon, og sier alltid ifra når jeg leverer eldste at det er baaare å ringe hvis det er noe. Hun trenger ikke å ha feber for at dere ringer, men hvis dere merker at hun er slapp og sliten, og heller hadde hatt nytte av å være hjemme. Jeg er jo hjemme uansett. Noen ganger ringte de, men kun ved feber. De fleste andre ganger sa de når jeg hentet at hun har sitti på fanget i 2 timer, og ikke helt vært seg selv. Det blir jo litt irriterende i lengden, da jeg ikke kan sitte hjemme å vite at hun er i dårlig form. Det hadde jo bare vært å ringe meg, så hadde jeg hentet med en gang.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #23 Skrevet 29. november 2014 Men hva har dette med apoteket å gjøre? De fleste steder finnes det jo apotek som er åpne lenger enn til kl 16, og hvis du klager på at barnet trenger antibiotika så må jo barnet uansett til legen først? Vanlige reseptfrie medisiner er tilgjengelig på alle matvarebutikker nå til dags. Så hva er egentlig problemet ditt? At du synes de i barnehagen ringer for seint hvis barnet ditt er dårlig? Om du er bekymret for at hun er pjusk, så kan du vel ta en telefon selv i løpet av formiddagen og sjekke hvordan det går? Hvis du allikevel bare er hjemme? Og hvorfor sende henne i barnehagen om hun er pjusk hvis du allikevel er hjemme? Dette var en rar klagesak. Anonymous poster hash: 6e222...853
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2014 #24 Skrevet 29. november 2014 Jeg er litt usikker på om jeg forstår problemstillingen... Hvis barnet er så sykt når du henter at det må tilses av lege der og da, så gjør barnehagen en dårlig jobb. Da må du be de ringe deg så fort han er syk. Men jeg forstår ikke helt hva slags sykdom dette kan gjelde som gjør at han må til legen samme dag som han blir syk. Snakk med bhg og be de gi deg beskjed dersom de anser at han må til lege, eller be de ringe deg så kan du avgjøre det selv
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #25 Skrevet 29. november 2014 "Legevaktleger" er da leger på lik linje som andre leger. Anonymous poster hash: 9b3e4...127 De her jeg bor er dårlige. Men ikke heng deg opp i detaljer... Anonymous poster hash: 170ea...e14 Legevaktleger er vanlige leger som jobber turnus. Anonymous poster hash: 9b3e4...127 vet du hva turnuslege er? Anonymous poster hash: c1fad...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå