Gå til innhold

Legge tidligere? Før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på snart 18 mnd. ( Blir 1,5 år lille julaften) Han har i lengre tid våknet kl 20 på kvelden, og da presis kl 20. Da er han nesten umulig å få til å sovne igjen. Dette er veldig frustrerende, spesielt nå som han har begynt i barnehagen, for det blir litt lite søvn. Han kan ligge til både 22 og 23 å tulle, le, gråte litt, bable og rope, før han sovner igjen, og vi må opp tidlig om morgenen, så han får jo for lite søvn når det er sånn veldig ofte, nesten hver eneste kveld.

Hva ville dere gjort? Han har lagt seg kl 19 siden jeg fikk inn rutiner ved 3-4 mnd alder. På tide å justere litt? Tips og erfaringer mottas med stor takk :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et triks kan være å stå klar ved siden av sengen like før 20, hjelpe han til å sove videre før han våkner helt. F.eks ved å gi han smokken, rugge litt på sengen, si noe beroligende eller det du vet kan funke.

Anonymous poster hash: 0a742...7db

Skrevet

Hvordan sover han ellers av dagen da? Er han tydelig trøtt når du legger? Sovner fint?

Anonymous poster hash: 110a7...7cf
Skrevet

Hvor lenge sover han i bhg?

Anonymous poster hash: 4785f...781
Skrevet

Sove kortere på dagen?

Anonymous poster hash: f44d4...cd7
Skrevet

Han sover maks 1,5 time, for jeg ser at hvis han sover lenger, så er det håpløst å få han til å sove på kvelden, og han sover ikke etter kl 14. Det er håpløst å få han til å sove om jeg står inne hos han også, for han skal bare opp til meg, og "trasser" mye mer på meg enn alle andre ;) Jeg synes ikke han sover for lenge i barnehagen, og de få dagene dem ikke får han til å sove, så er han fryktelig overtrøtt, så det er også håpløst. Litt vanskelig å vite hvordan jeg skal løse dette.. Skulle gjerne hatt tilbake kveldene, som er eneste tiden på døgnet hvor jeg kan lande litt før jeg skal legge meg selv :)

Skrevet

Jeg synes han sover for lite i bhg. Søvn avler søvn, det er ikke tull.

Anonymous poster hash: 4785f...781
Skrevet

Det gjelder ikke denne krabaten, for det var en periode han sov 2,5-3 timer på dagtid, og da sovnet han aldri før i 20-21 tiden, og sov ikke bedre av den grunn. Det slo ikke feil. Og nå vil han ikke sove så lenge for alt i verden, så om det hadde vært tilfelle, så hadde jeg uansett ikke fått det til..

Skrevet

At søvn avler søvn er ikke alltid riktig nei.

Men, han legger seg kl 19 og våkne etter kun 1 time?

Anonymous poster hash: f5d8c...000

Skrevet

Hva med å legge ham 19:30? Vi måtte forskyve leggetiden med en halvtime da lille her var ca 1,5år, husker ikke hvorfor, husker bare at det fungerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...