Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Leste en interessant artikkel om en som hadde forsket på parforhold. Det var to egenskaper som var viktige for et godt forhold: snillhet og generøsitet. http://m.side3.no/vitenskap/forskning-det-er-to-ting-som-far-forhold-til-a-vare/8507557.html Jeg tror det er noe i det. Anonymous poster hash: e04a2...064
Gjest Antarctica Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Leste den også. Mannen min scorer veldig høyt på snillhet og generøsitet, så ham slipper jeg ikke taket i... Les også Sissel Grans "Kjærlighetens tre porter". Det koker ned til å holde forbindelsen med hverandre, samtale og bry seg om hverandre.
TMGL Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Personlig mener jeg ærlig og direkte kommunikasjon er viktigere enn de to punktene som nevnes i artikkelen. Å alltid være snill og generøs kan gå på bekostning av ens egne interesser - sånt skaper etter min erfaring passiv-agressivitet i det lange løp. Da er det bedre å av og til gjøre seg upopulær ved å ta en diskusjon, sette seg selv først og generelt være åpen, direkte og aktiv.
Gjest Antarctica Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Man trenger jo ikke være vag og feig likevel. Han sier jo: "Mesterne derimot var rolige og trygge, og lyttet til partneren selv om de kranglet. De skapte et klima med trygghet og intimitet som gjorde begge fysisk komfortable". Det er stor forskjell på å krangle med forakt og stygge angrep, og å krangle med respekt og omsorg.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Personlig mener jeg ærlig og direkte kommunikasjon er viktigere enn de to punktene som nevnes i artikkelen. Å alltid være snill og generøs kan gå på bekostning av ens egne interesser - sånt skaper etter min erfaring passiv-agressivitet i det lange løp. Da er det bedre å av og til gjøre seg upopulær ved å ta en diskusjon, sette seg selv først og generelt være åpen, direkte og aktiv. Det er da ingen som sier at man alltid skal være snill og generøs! Men må være snille mot hverandre, og ikke minst vise generøsitet overfor hverandre ift å tåle hverandres dårlige dager litt innimellom. Det betyr ikke at man skal være en dørmatte. Det er jo to helt forskjellige ting da. Anonymous poster hash: b6168...86a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Enig delvis, men det er lov å ta plass også. Er man sliten og trøtt så har man lov å føle det på kroppen å være litt "jatte" med fjern... Anonymous poster hash: 1cd3c...0ce
TMGL Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 For å presisere - det er vanskelig å være snill og generøs om partner ikke klart kommuniserer sine ønsker og behov. Sier ikke at det er enten eller - jeg sier bare at jeg mener at direkte kommunikasjon står øverst på min liste over hva jeg mener bygger et forhold.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Denne artikkelen her er også kjempebra: http://www.theatlantic.com/health/archive/2014/06/happily-ever-after/372573/?single_page=true Om hvordan man får et parforhold til å vare Mannen min og jeg har vært sammen i ti år og har det fortsatt fantastisk. Verdens beste venner og har en utrolig kjemi og tiltrekning på hverandre. Anonymous poster hash: 66178...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå