Gå til innhold

Trodde jeg hadde gode venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt utrolig skuffet over ett par venninner etter jeg ble gravid. Har selv slitt med å bli gravid, har til og med mistet etter uke 12. Mine to venninner sliter også med å bli gravide. Jeg trodde kanskje dette ville knytte oss sterkere sammen men nei.

Den ene venninna mi har jeg sett en gang på 7mnd. Hun sender aldri melding om å sees lenger, spør ikke hvordan det går. Har ikke hørt noe fra henne om ikke jeg har tatt kontakt,

Venninne nr 2: vi så hverandre ofte før. Omtrent en gang i uken, hvertfall en gang hver andre uke. Hun sender aldri melding. Har sett henne fire ganger de siste 7mnd, alle i forbindelse med hennes bryllup.

Jeg har nå gitt opp å ta kontakt. Gidder ikke spørre om å sees når de skal finne en dag som passer å det aldri blir noe av. Hvorfor kan de ikke unne meg dette?bør jeg bare innse at de ikke er mine venninner likevel?

Anonymous poster hash: 2b45a...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har slitt med å bli gravid selv så bør jo du forstå at det kan være vanskelig for dem nå når du er gravid/har fått barn?

Skrevet

Siden du har slitt med å bli gravid selv så bør jo du forstå at det kan være vanskelig for dem nå når du er gravid/har fått barn?

Ja det forstår jeg. Men er jo ikke slik at vi ble gravide uten å ja prøvd heller. Vi måtte også gravlegge et barn før vi nå har kommet dit vi er. Jeg vet det er sårt for dem men sårt å vite at jeg mister venner også fordi jeg er gravid. Synes likevel det er dårlig gjort å unngå meg.

Hi

Anonymous poster hash: 2b45a...fe0

Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort av dem, HI.

Det går an å ta vare på egne følelser og likevel glede seg over andres hell og lykke.

Jeg er en av de som ser ut til å ikke få barn, men jeg greier da likevel å glede meg over venner som blir gravide og får barn.

Jeg opplever imidlertid det motsatte, venner som visstnok synes det er vondt at jeg ikke får barn, og derfor trekker seg unna meg...

Ei jeg kjenner oppsummerte det enkelt. Noen er "finværsvenninner" og bare det. Andre vet du vil være der uansett vær.

Jeg jobber for å finne nye venninner av siste type.

Gratulerer med lille i magen og lykke til med fødsel... og ny venninnejakt. Du fortjener venner som er der for deg og som også unner deg lykke. Er det noen som kan forså dine venninners sorg så er det jo du som har opplevd det du har.

Så ikke la det trekke deg ned, finn deg allværsvenninner i steden for :)

Anonymous poster hash: 478ff...13f
Skrevet

Det samme har skjedd med meg, men de venninnene mine har ikke prøvd å bli gravide da, tvert i mot, de vil ikke ha barn.

To av mine (tidligere) beste venninner har jeg sett under 4 ganger hver siden jeg ble gravid.. Jeg har termin i disse dager.

De tar aldri initiativ lenger, og jeg har tatt initiativ flere ganger. Nå har jeg gitt opp, synes det er trist. Vært venner med hun ene i tolv år hun andre i åtte år, delt alt. Nå er det viktigere for dem å feste med forholdsvis nye venner. Jeg har vært i dårlig form i graviditeten, de har ikke kommet på besøk osv.

Utrolig vondt synes jeg :(

Anonymous poster hash: dff35...3fc

Gjest Antarctica
Skrevet

La det ligge ei stund, HI. De er sikkert midt i en sorgprosess over å stå igjen på et sidespor mens du suser avgårde. Tenk at du har masse å glede deg til med baby og familieliv, og ta imot dem en vakker dag når de evt holder ut å gjenoppta vennskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...