Gå til innhold

Baksnakket av svigerfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått høre via andre at jeg blir baksnakket av flere i svigerfamilien:-( dette har altså spredd seg på bygda. Jeg har en sykdom og de har sagt at jeg er lat, sover hele dagen og at mannen min må gjøre alt med våre 2 barn. Hadde en periode hvor jeg var veldig dårlig hvor mannen måtte ta barna med ut i helgene, men ellers står jeg for det meste av barnepass og husarbeid, henting og levering. Yngstemann er hjemme med meg.

Er så lei meg,trodde vi hadde et greit forhold så får jeg høre dette:-( som om det ikke er vanskelig å være syk fra før.

Ikke går det an å snakke med dem heller, da er det bare bortforklaringer og rett i forsvar.

Anonymous poster hash: ecc04...71d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i dem, og fortell mannen din hva du har hørt. Her har halve svigerfamilien hatet meg verre enn døden etter at jeg kom inn i familien, det var sårende til å begynne med, men nå kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Anonymous poster hash: f2464...860
Skrevet

Klart du må snakke med dem! Om de så går i forsvarsposisjon, så får i hvertfall du sagt at du vet hva de gjør, og hva du mener om det.

Om de nekter, si til dem hva som ble sagt/til hvem, slik at de ikke kan si at du har misforstått. Spør de hvorfor de gjør det, og om de da forsvarer seg med å si "jammen, du ER jo lat", så forklar hvordan sykdommen din påvirker deg.

Om de trenger "bevis", ha med en legeattest som du slenger på bordet. Om de tviler på DEG, kan de i hvertfall ikke gå i mot legens informasjon om deg/sykdommens påvirkning.

Anonymous poster hash: ad5ad...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...