Gå til innhold

eks har lagt mest penger i hus og inventar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener han jeg bare skal få smuler.

Vi eier huset med halvpart hver...

Er bare så sliten og lei..

Anonymous poster hash: 99471...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den klassiske Damefella - dama betaler løpende utgifter til mat og klær og slike ting

"Mannen" betaler alt som har restverdi - og stikker av med det... Han har jo dokumentasjon på at det er han som har betalt alt.

Anonymous poster hash: c091b...17e
Skrevet

Dere eier jo ikke huset 50/50 om han har betalt alt.. Dere kjøpte kanskje huset 50/50, men her har du levd livets dager uten å betale, evt sovet i timen. Du får bare innfinne deg med konsekvensene.

Anonymous poster hash: 1c5eb...b9a

Skrevet

Gift eller samboere?

Om dere eier huset 50/50 og han har betalt lånet mens du har betalt barnehageregninger, mat, kommunale avgifter og strøm er det helt feil at han skal ha mer enn deg. Da eier dere huset begge to og begge har bidratt til husholdningen, da skal du ha halvparten av huset når dere skiller lag også. I et ekteskap er det sånn at verdier dere bygger dere opp i samlivet er felleseie og skal deles ved skilsmisse, det eneste som holdet utenfor er arv.

http://www.skilsmisse.net/deling.html

Damefellen er når samboende par ikke eier sammen, for samboere har ikke forsørgerplikt overfor hverandre og den som betaler en vare eier den.

Anonymous poster hash: 105de...b00
Skrevet

Ikke gift. Jeg har betalt på lån. Stort sett alt jeg har hatt av inntekt har gått til hus og regninger.

Han har hatt mer penger enn meg da...

Anonymous poster hash: 99471...691

Skrevet

Skaff deg advokat som har peiling på akkurat dette.

Anonymous poster hash: eeb2a...7d2
Skrevet

Så lenge huset står i begge sitt navn og dere ikke har særeie, skal det deles likt samme hva han sier!!

Anonymous poster hash: 0a92b...bb3

Skrevet

Men eier dere halvparten hver så skal dere vel ha halve hver? Så lenge det er tinglyst. Uansett hvem som har betalt hva. Ville forhørt meg med en advokat iallfall.

Anonymous poster hash: 229da...b90
Skrevet

Så lenge det er tinglyst at du eier halvparten av huset så har du rett på halvparten uansett hva mannen din måtte mene om det :)

Anonymous poster hash: a7d78...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...